Saab & Stikstof

Dit forum is bedoeld voor auto gerelateerde onderwerpen die NIET over Saab gaan.
Plaats reactie
Steve-O
Donateur (8x)
Donateur (8x)

Re: Saab & Stikstof

Bericht door Steve-O » do 26 mar, 2020 21:08

Ik kan het mishebben, maar ik had de indruk dat Killercave de Teletekstpagina zelf twee keer had bezocht en zelf beide keren een screenshot had genomen. Daar zou ik niks raars aan vinden. Ik denk dat er legio mensen zijn die screenshots van teletekstpagina's maken omdat het nou eenmaal een vluchtg medium is en je op die manier iets vastlegt zonder juist een complete html-dump te downloaden die heel gemakkelijk te manipuleren zou zijn. Veel makkelijker dan met Photoshop.

jelger
Geregistreerd lid

Bericht door jelger » do 26 mar, 2020 21:49

...

Killercave86
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door Killercave86 » zo 29 mar, 2020 11:11

Afbeelding

Interessante afbeelding voor de boeren!
En dat terwijl ze van af 16 feb tot 31 aug hun land weer mogen bemesten! Ook in Friesland

KoenB
Geregistreerd lid

Bericht door KoenB » zo 29 mar, 2020 11:32

Killercave86 schreef:
zo 29 mar, 2020 11:11
Afbeelding

Interessante afbeelding voor de boeren!
En dat terwijl ze van af 16 feb tot 31 aug hun land weer mogen bemesten! Ook in Friesland
Dit ging over co2 concentratie als ik mij niet vergis en niet over reactieve stikstof zoals ammoniak...

Killercave86
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door Killercave86 » zo 29 mar, 2020 14:56

Als dat zo is dan ben ik te voorbarig geweest Heb het proberen op te zoeken maar kon dat niet zo snel vinden! Mocht het inderdaad een CO2 afbeelding zijn dan blijken onze cv-ketels zo vervuilend nog niet! Aangezien die dagen tussen 22-26 best koud waren

edwardk
Geregistreerd lid

Bericht door edwardk » vr 03 apr, 2020 1:53

’Stikstofwinst door langzamer rijden al weg door één hondendrol’
„De verlaging van de maximumsnelheid vermindert de neerslag van stikstof in kwetsbare natuur met 1,2 mol per hectare per jaar”, zegt Rotgers. Dat komt neer op zo’n 15 gram stikstof. „En dat is nog minder dan wat een beetje hondendrol bevat. Wij concluderen dan ook dat het kabinet met haar maatregelen de natuur amper vooruit helpt.”
:bluesleep: :bluethumb: Slaap lekker verder daar in Den Haag , goed onderzoek doen alvorens iets in te voeren was beter geweest en had vast op MEER Begrip van de automobilist kunnen rekenen bij de snelheidsaanpassing naar 100 km/u

politici , je kunt ze missen als kiespijn

93Rookie
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door 93Rookie » wo 08 apr, 2020 21:15

politici , je kunt ze missen als kiespijn
Helaas in de wereld van Rookie zijn Politici :

pratende pakken
verhalenvertellers
mooipraters
vergadertijgers
commissiemakers
rapportverschuilers
deskundigenvolgers
achterbanbevredigers
Baantjesjagers
of
mooi makers
vergader vereniging
commissie controleurs
rapport regenten,
deskundigen dwingers
achterban aanhalen
baantjes bobo's

En mogelijk zijn er nog forum leden die dit in positieve zin willen aanvullen. :-P+

ReinO
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door ReinO » do 23 apr, 2020 7:11

Terwijl Stuttgart praktisch auto arm is is het stikstof en fijnstof nota bene gestegen of gelijk gebleven in deze periode.
Massale stilstand van diesels heeft daar geen invloed op gehad en de overheid heeft per direct de
laag emissie zone opgeheven.
Schokkend nieuws: hebben we daar hier al iets over gehoord? Of zijn we gestopt met meten?
Bron: auto55.be.

Steve-O
Donateur (8x)
Donateur (8x)

Bericht door Steve-O » do 23 apr, 2020 8:26

Ho stop, even de bron van de bron checken. De website van de gemeente Stuttgart zelf: www.stuttgart.de.

op deze pagina:https://www.stuttgart.de/bekanntmachungen is een pdf te downloaden met informatie over uitzonderingen op de normale Euro-5 verplichting in de zone. Die al sinds Eind 2018 geldt. Deze is naar Euro-4 teruggeschroefd voor bepaalde categoriën voertuigen die voor het merendeel beroepsmatig of voor publieke dienstverlening ingezet moeten kunnen worden. Over een afschaffing of tijdelijke opheffing van de milieuzone staat niet op de site van de gemeente gepubliceerd.

Ook niks over te lezen op Bild.de . Die zouden er direkt bovenop gedoken zijn.

Ik zou het nieuws van de Belgen topublicatie door de Duitsers zelf niet serieus nemen. De termen stiksof en fijnstof worden in de Belgisch publicatie op Auto55.be ook losje door elkaar gebruikt van de ene zin naar de andere.

Er wordt momenteel gediscussieerd over of het meten van pollen in de lucht, die de meting van fijnstof zouden kunnen beïnvloeden. Dat zou in deze droge periode een oorzaak voor positieve afwijkingen in de metingen van fijnstof kunnen zijn.

Dat staat los van stikstof.

jelger
Geregistreerd lid

Bericht door jelger » do 23 apr, 2020 9:12

Gaat over fijnstof
https://www.focus.de/auto/news/diesel-d ... 88497.html

Dus... tot zover, klapstoel.

Daarnaast zijn er wel degelijk indicaties dat stikstof verbindingen waar het hier over gaat in de lucht afneemt.
https://www.tagesschau.de/investigativ/ ... a-101.html
Richter and his staff evaluated data from March 9 to April 5 of 2019 and 2020. They therefore assume that the changed values ​​hide a "corona effect": Since fewer cars are on the road and the industry produces less, nitrogen dioxide emissions would also decrease. Nitrogen dioxide is usually released by burning oil and coal and is harmful to health.

The test results do not allow any conclusions to be drawn as to what specific share the lockdown as a result of the corona pandemic has in the improved measured values. Because in addition to exhaust gases, the weather also has a significant impact on how high the measured values ​​are. Nevertheless, one is convinced that the changed values ​​are also due to the corona crisis, Richter says.

Steve-O
Donateur (8x)
Donateur (8x)

Bericht door Steve-O » do 23 apr, 2020 9:22

Weer en luchtverplaatsingen spelen ook een rol. Op de hotspots in Stuttgart wel degelijk verschil te meten.

Artikel is lastig, maar niet onmogelijk geheel door scrollen langs de banner toch geheel toegankelijk.

https://www.stuttgarter-zeitung.de/inha ... ac215.html

ReinO
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door ReinO » vr 24 apr, 2020 7:39

ja maar toch lees ik in dit artikel dat de meetwaarden bij 37 % minder verkeer toch soms hogere co of co2
gaf. 1 politicus geeft aan dat het zonnige weer een factor is: anders zou het nog hoger zijn geweest.
Maar ook wordt vliegverkeer genoemd: maar dat is toch ook veel minder?
Ik heb niet alle feiten gecheckt. Schokkend blijft het voor mij wel.

Steve-O
Donateur (8x)
Donateur (8x)

Bericht door Steve-O » vr 24 apr, 2020 8:19

In de Stuttgarter is een expert aan het woord, die legt het uit. De politici die met een paar enkele meetwaarden aan de haal gaan, hebben zich niet goed geïnformeerd.
Stuttgart is een heel ander verhaal dan Rotterdam, bijvoorbeeld. Daar is het echt onzinnig.

ReinO
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door ReinO » vr 24 apr, 2020 12:22

Ik heb dat hele artikel gelezen maar daar is wel iets voor te zeggen blijkbaar om de maatregelen te versoepelen en ja:
ben wel benieuwd naar de metingen nu in bv Utrecht en Rotterdam en a'dam.
En is daar ook zoveel minder verkeer? in elk geval minder vliegverkeer.

Wat een mazzel met het weer trouwens!

93Rookie
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door 93Rookie » za 25 apr, 2020 11:35

Uit de Jelger bijdrage:

één plaatje zegt meer dan 1000 woorden, als je het plaatje vergroot valt op dat de rode concentraties in het Antwerpen- en Ruhrgebied liggen.
Nederland is licht geel ;-(+ wat een pech voor de Urgenda uitspraak.

Afbeelding

Plaats reactie