Benzinepompen in/nabij NL waar nog super 98 verkrijgbaar is

Dit forum is bedoeld voor auto gerelateerde onderwerpen die NIET over Saab gaan.
op
Donateur (4x)
Donateur (4x)

Bericht door op » di 01 dec, 2009 0:15

Dat er alleen 95 of 98 verkocht mag worden staat er niet. Echt niet!

er staat wel dat de pomp het oktaangetal mag en moet vermelden:
3.De aanduiding van het octaangetal van benzine mag uitsluitend en moet worden gebezigd, indien de aanduiding overeenstemt met de laagste van de volgende getallen:
a. het research-octaangetal, waaraan de benzine tenminste voldoet, of
b. het motoroctaangetal, waaraan de benzine tenminste voldoet, vermeerderd met 10.
4.De aanduidingen, bedoeld in het eerste, tweede en derde lid, dienen voor de gebruiker duidelijk leesbaar en onuitwisbaar te worden aangebracht op de benzinepomp nabij het telwerk en op het vulpistool of, in het geval deze ontbreken, op een andere duidelijk zichtbare plaats.
Nou jij weer :D

millerman
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door millerman » di 01 dec, 2009 1:00

De manier waarop het gemeten moet worden komt volgens mij uit een van al die ISO verhalen in die regelgeving. Ben echt te lui om die allemaal op te zoeken, vind ik het ook niet waard. De manier waarop gemeten wordt kan in ieder geval van invloed zijn voor de uitslag, dat lijkt me logisch.

Ga je verhaal dus niet ontkrachten omdat het de moeite niet waard is, maar je verhaal dat er 93-94 verkocht wordt, lijkt me zonder enige bron ook kul en bovendien is het (zoals eerder gezegd) tegenstrijdig met hetgeen je zegt over Shell die 95 verkoopt en zegt dat het 97 is. Dan zouden ze toch ook gewoon 97 op de pomp plaatsen? Denk je nou echt dat ze er anders mee weg zouden komen het toch gewoon 97 te noemen?

ivanzon
Geregistreerd lid

Bericht door ivanzon » za 05 dec, 2009 21:19

Ga rustig door met discussie over ISO normen jongens...

Maar de volgende pompen hebben ook Super 98
Avia Middenbeemster
Avia Alkmaar (Willem de zwijger laan)

millerman
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door millerman » ma 07 dec, 2009 23:42

Vandaag V-Power Racing (100) getankt voor 1,409 8)

Plaats reactie