Waarde oude auto ?

Dit forum is bedoeld voor auto gerelateerde onderwerpen die NIET over Saab gaan.
Garrett
Lid van verdienste

Bericht door Garrett » vr 21 aug, 2009 10:42

willem, ik volg je niet meer :? Heb je per ongeluk in het verkeerde topic gereply'd?

Mijn schoonouders hadden een oude Rover 416 staan (rebadgde Honda Concerto). Wilden dat ding naar de sloop brengen. Toch maar aangedrongen om 'em op internet te zetten (hij liep immers nog) en warempel, binnen een week was 'ie weg inderdaad naar Afrikaantjes voor €250,- :lol:

Wat voor 9-3 heb je waar besteld? Laat je 'em echt uit Spanje komen?

verde900
Donateur
Donateur

Bericht door verde900 » vr 21 aug, 2009 13:50

benny1 schreef:Voor mij is het onderwerp hier afgesloten.
Ik wou gewoon weten waar die jongens die auto's vandaan haalden.
En kreeg een antwoordt :
Het gaat inderdaad om een reeks korte termijn leasingwagens die van Spanje, Duitsland en Italië komen.
Het gaat hier altijd om ex huurauto's! afgeroste auto's waar geen enkel onderhoud aan gedaan is/wordt, "korte termijn leaseauto's" is ook absoluut een misleidend begrip

carlsson
Geregistreerd lid

Bericht door carlsson » vr 21 aug, 2009 16:31

Nou, dat is wat overdreven, vroeger ging ik ook vaak met het vliegtuig op zakenreis en huurde dan op de luchthaven een fatsoenlijke auto. Meestal een Mercedes, Audi of BMW ( :oops: ). Die waren altijd keurig onderhouden en daar werd ook niet overdreven mee gescheurd.
Gezien de relatief dure huurprijzen van dat soort auto's komen ze ook minder in handen van amateurs die de boel in de vernieling rijden. Het gaat er meer om om op gepaste wijze naar je besprekingen te rijden, het hotel en dat soort zaken. Als je de auto niet netjes afleverde wisten ze je wel te vinden en kon je achteraf de beurs trekken.
Dan hebben sportieve demo auto's vaak nog meer te leiden, want dat wil iedereen wel eens stevig aan de tand voelen.

verde900
Donateur
Donateur

Bericht door verde900 » vr 21 aug, 2009 16:46

Klein misverstandje, rentals worden in het geheel niet onderhouden, die gaan met 6-9 maanden weer uit de vloot.
Ik heb er voldoende mee te maken (gehad) om te weten dat export een prima manier is om ze te lozen.
Importeurs wijzen op die auto's erg veel af qua coulance of garanties, zie ook het commentaar van Beherman.
Demo's worden door autobedrijven gekoesterd, die moeten perfect zijn anders kopen klanten geen auto's, die laatste heb ik 10 keer liever dan een ex rental.

benny1
Geregistreerd lid

Bericht door benny1 » vr 21 aug, 2009 19:38

@verde900.

Als het zo een afgeroste auto's zijn waarom zijn er hier in de buurt dan 2 officiële Saab garage's die hun naam hebben hoog te houden die zo een auto kopen en verder verkopen ?? Om hun goede naam teniet te doen of wat ??

verde900
Donateur
Donateur

Bericht door verde900 » vr 21 aug, 2009 19:42

benny1 schreef:@verde900.

Als het zo een afgeroste auto's zijn waarom zijn er hier in de buurt dan 2 officiële en goede Saab garage's die zo een auto kopen en verder verkopen ?? Om hun goede naam teniet of wat ??
vraag het ze zelf, ik ken de herkomst van dit soort auto's en geef aan waar ze vandaan komen, wat jij daarna doet moet je zelf weten, het is jouw geld.
Shortlease is gewoon ex verhuur, niet meer en niet minder, je wilt dat alleen niet horen....

benny1
Geregistreerd lid

Bericht door benny1 » vr 21 aug, 2009 20:26

Misschien heb je wel gelijk.
Ik vind het wel spijtig dan voor de andere mensen die in vertrouwen naar een Saab garage gaan en daar zo een voertuig kopen en dan nog aan een hogere prijs.

benny1
Geregistreerd lid

Bericht door benny1 » vr 21 aug, 2009 20:31

Wat voor 9-3 heb je waar besteld? Laat je 'em echt uit Spanje komen?
Ik woon 10 km bij jouw vandaan.Ik heb alleen gezegd dat er hier in België verschillende dealers zitten die de Saab's verkopen afkomstig vanuit Spanje, Frankrijk en Italië.
Hier is trouwens een voorbeeld :
http://www.dex.be/cars/detail.phtml?id= ... e_advance=
Afbeelding

Garrett
Lid van verdienste

Bericht door Garrett » vr 21 aug, 2009 20:33

Oh gezellig! :)

Herentals, Geel? Kasterlee?

Er komen steeds meer mensen uit de zuidelijkere regionen van de noorderkempen op het forum koekeloeren ;)

Ook Kegels (Turnhout) heeft eraan meegedaan volgens mij.

Bij die zaak op de Antwerpseweg in Geel staan er ook een heleboel. Weet de naam van het bedrijf niet zo maar volgens mij hebben ze de website www.ikzoekeenauto.be geclaimd :)

benny1
Geregistreerd lid

Bericht door benny1 » vr 21 aug, 2009 20:37

Flèche Rouge schreef:Oh gezellig! :)

Herentals, Geel? Kasterlee? Geel

Er komen steeds meer mensen uit de zuidelijkere regionen van de noorderkempen op het forum koekeloeren ;)

Ook Kegels (Turnhout) heeft eraan meegedaan volgens mij. Inderdaad.

Bij die zaak op de Antwerpseweg in Geel staan er ook een heleboel. Weet de naam van het bedrijf niet zo maar volgens mij hebben ze de website www.ikzoekeenauto.be geclaimd :)
Die zaak noemt autoplaneet en deze heeft momenteel nog 5 stuks van deze Saab's staan.
Ze beginnen stilaan op te raken denk ik want het aantal is aan het minderen.

http://www.autoplaneet.be

verde900
Donateur
Donateur

Bericht door verde900 » vr 21 aug, 2009 20:38

benny1 schreef:Misschien heb je wel gelijk.
Ik vind het wel spijtig dan voor de andere mensen die in vertrouwen naar een Saab garage gaan en daar zo een voertuig kopen en dan nog aan een hogere prijs.
bij een SAAB garage krijg je alle faciliteiten en alle garanties, dat is misschien toch net "het" verschilletje

Garrett
Lid van verdienste

Bericht door Garrett » vr 21 aug, 2009 20:40

Maak daar maar 1,5 kilometer van. Ik woon namelijk bijna tegen Larum aan ;)

Zijn best wel sympathieke mensen daar bij autoplaneet. Ben er eens gaan zien voor een BMW.

benny1
Geregistreerd lid

Bericht door benny1 » vr 21 aug, 2009 20:43

verde900 schreef:
benny1 schreef:Misschien heb je wel gelijk.
bij een SAAB garage krijg je alle faciliteiten en alle garanties, dat is misschien toch net "het" verschilletje
Dit staat op mijn handelaar zijn papier :

Dit geeft hij op :
1. Gegarandeerd de eerlijkste prijs.
Daar wij selectief tewerk gaan bij aankoop van onze wagens, kunnen we deze aanbieden aan de eerlijkste prijs.
2. Gegarandeerd herkomst van elke wagen.
Alle wagens worden geselecteerd op basis van hun herkomst, met een volledige historiek van onderhoud en herstellingen.
3. Vrije keuze uit 60 wagens.
Dagelijks worden er wagens geleverd, zodat u kan genieten van een groot en uitzonderlijk aanbod.
4. Vlugge levering.
Na een volledig groot onderhoud, kan uw wagen vrij snel geleverd worden.
5.Uitgebreide garantie op wisselstukken en werkuren.
Elke wagen bij ons aangekocht, geniet van 1 JAAR VOLLEDIGE GARANTIE OP UREN EN STUKKEN. Deze waarborg, in samenwerking met FEDERAUTO, staat vermeld op het verkoopskontakt en zal strikt worden nagevolgd.
5 weken proef op ons risico !
Door deze proefweken, hebt u de mogelijkheid, uw gekochte wagen in te ruilen, indien deze niet zou voldoen.
7. Financiering op maat.
Door een vlotte samenwerking met verschillende banken, kunnen we u laten kiezen uit verschillende en voor u op maat gemaakte financieringen.
8.Overname vorige wagen.
Wij zorgen ervoor dat u de voordeligste zaak doet voor uw overname.
FEDERAUTO
Wij voldoen aan alle vereisten om het FEDERAUTO label te mogen dragen. Dit betekent:
-Dat wij een professioneel verkoopsteam zijn, dat voldoet aan de voorschriften van de branche, en zich ertoe verbonde heeft om alle beslissingen van de erkennings-, verzoenings-, en tuchtcommissie van de beroepsgroepering eerbiedigen. Wij staan met raad en daad voor u klaar, en voor ons zijn er geen lastige vragen.
-Zekerheid voor U omdat U profiteert van een helder en duidelijk verkoopskontrakt. In dit contract is alles voorzien in eenvoudige termen: prijzen, leveringsdatum, waarborg, .... zijn uitgebreid beschreven. Zo weet u zeker dat uw toekomstige wagen in elk opzicht voldoet aan wat u ervan verwacht.
Waarborg, wisselstukken, en werkuren : alles wat gedurende een bepaalde tijd gewaarborgd wordt,staat zwart op wit in het verkoopscontract.
De beroepsgroepering hernieuwt ieder jaar zijn erkenning. Daarom ziet u onder het blauwe autootje dat de toegang tot het beroep van elke handelaar in tweedehandswagens bepaalt, met zijn inschrijvingsnummer en het jaar waarvoor hij de erkenning kreeg.
Iedere tweedehandswagen krijgt:

* 1 jaar waarborg.
* 5 weken proef.
* Contract testaankoop.
* Aansluiting AD EUROP ASSISTANCE
* Keuringsvrij afgeleverd.
* Groot onderhoud.

benny1
Geregistreerd lid

Bericht door benny1 » vr 21 aug, 2009 20:44

Flèche Rouge schreef:Maak daar maar 1,5 kilometer van. Ik woon namelijk bijna tegen Larum aan ;)

Zijn best wel sympathieke mensen daar bij autoplaneet. Ben er eens gaan zien voor een BMW.
Ben jij klant bij Lievens of Kegels ?

Garrett
Lid van verdienste

Bericht door Garrett » vr 21 aug, 2009 20:51

ik was klant bij Kegels, meer over het waarom niet meer in dit topic:

viewtopic.php?t=61740&highlight=onvindbare+schudden

Plaats reactie