Och, zo heeft eenieder zijn of haar voorkeur. Zolang een OS doet wat het doen moet, past in de situatie en mijn teams niet al te veel hoofdpijn bezorgd, vind ik het best.
Toch ben ik het niet met Hannes eens mbt support, MS heeft wel degelijk een enorm belang bij het juist functioneren in de industrie gebieden waar wij werkzaam zijn. Derhalve is support, ook op NT4, per seat omgeslagen echt niet duur, vergeleken bij andere systems. Strategie is duidelijk, elk support moment is een sales opportunity en dat werkt. Ik zie al wat meer 2003 draaien
Ik heb zelf de migraties MS Dos, windows 3.1, 3.11 for workgroups en wat er daarna allemaal achteraan kwam marcheren mee mogen maken. XP had zo zijn aanloop problemen, Vista is goed, mits je hardware exact voldoet aan datgene wat wordt aangegeven (en veel klachten die ik in de prive sfeer hoorde hadden nu net te maken met het teveel willen van een oudere machine)....
Kortom, als ik niet te veel level 3 calls zie, vind ik het best. Heb net een rondje knokken achter de rug vanwege een nare fout in ISA servers, die veroorzaakte dat een dikke 65.000 users ineens in de kou stonden. Dan zie je MS engineers invliegen en mee denken. Het scheelt dat wij makkelijk direct in Redwood calls kunnen plaatsen... Is windows slecht vanwege dat probleem? Nee, maar wel vind ik persoonlijk dat af en toe products iets te snel op de markt gezet worden... En da's geen beste.