Welke 7-zitter raad je aan

Dit forum is bedoeld voor auto gerelateerde onderwerpen die NIET over Saab gaan.
Gebruikersavatar
Pluseight
Geregistreerd lid

Bericht door Pluseight » wo 06 aug, 2008 14:40

Ik heb wel eens iets gelezen over een achterbankje ala Volvo. Ook ik heb even gezocht via Google, maar kon zo gauw niks vinden.

Er zijn best veel alternatieven. Maar om een goed alternatief aan te kunnen dragen zal je je eisen wat verder moeten specificeren. Het budget is ook niet onbelangrijk.

Een relatief onbekend alternatief is de Honda Stream. Het is geen snelheidsmonster (maximaal 156 pk), maar het schijnt wel een goed sturende 7-zitter te zijn. Bovendien staat het merk bekend om zijn goede motoren en betrouwbaarheid. Het occasionaanbod is niet zo groot, maar wellicht een optie. Qua uiterlijk vind ik de auto er een stuk beter uitzien dan een plompe Voyager, Sharan of andere 'busjes'. Zeker met redelijke velgen.

Afbeelding

Gebruikersavatar
Henk-Jan
Donateur
Donateur

Bericht door Henk-Jan » wo 06 aug, 2008 14:47

Juice schreef:HJ: 4 auto?? de buren gaan lachen. Ik monopoliseer nu al een belangrijk deel van de straat. Neenee, het moet een wagen zijn waarin je ook wil rijden.
Grand Espace 2.0 Turbo of Grand Espace 3.5 V6? :wink:

Gebruikersavatar
Juice
Geregistreerd lid

Bericht door Juice » wo 06 aug, 2008 14:55

De eisen dan maar:
- vlotte herneming
- stabiel aan hoge snelheden (relatief hoog)
- sterke remkracht
- mooi (aha) (sorry Honda)
- ruim
- toeters en bellen
- betrouwbaar (sorry renault)
- ondersteund door een dynamisch forum
- hoge veiligheidsreputatie
- gunstige prijs/kwaliteitsverhouding op de occasiemarkt (waar hij dan ook gekocht wordt)

Dit lijstje is vast niet volledig maar een leuk begin.

Gebruikersavatar
Pluseight
Geregistreerd lid

Bericht door Pluseight » wo 06 aug, 2008 14:56

Kijk, dat is een redelijke eisenlijst. :) Wat voor budget heb je in gedachten?

Gebruikersavatar
Juice
Geregistreerd lid

Bericht door Juice » wo 06 aug, 2008 15:16

Pluseight schreef:Kijk, dat is een redelijke eisenlijst. :) Wat voor budget heb je in gedachten?
Dat ligt een beetje open. Het is een beetje in functie van welke wagen weg gaat. Is het de estate dan ligt het budget natuurlijk hoger dan bij de saloon. Onder het motto: we kunnen altijd nog stijgen, lijkt 10.000 een goed vertrekpunt te zijn. (dus geen nieuwe auto's)

Gebruikersavatar
Henk-Jan
Donateur
Donateur

Bericht door Henk-Jan » wo 06 aug, 2008 15:18

De Espace schijnt relatief betrouwbaar te zijn voor een Renault. Waar denk je zelf aan? Een MPV is per definitie relatief lelijk. :lol:

Gebruikersavatar
Juice
Geregistreerd lid

Bericht door Juice » wo 06 aug, 2008 15:22

ik heb geen idee. Ik heb het idee zolang verbannen dat ik een beetje wereldvreemd ben geworden :lol:

Gebruikersavatar
nelfrikandel
Geregistreerd lid

Bericht door nelfrikandel » wo 06 aug, 2008 15:58

Henk-Jan schreef:Een goedkoop alternatief is de Renault 21 Nevada. Zo'n ding kost helemaal niets meer, heb je ook meteen een patatbak. :lol:
Lees hier (kwam er met google op) over de ervarngen met een NEvada icm groot gezin: http://www.grootgezin.nl/vervoer021100.php

Gebruikersavatar
verde900
Donateur
Donateur

Bericht door verde900 » wo 06 aug, 2008 17:32

Henk-Jan schreef:De Espace schijnt relatief betrouwbaar te zijn voor een Renault. Waar denk je zelf aan? Een MPV is per definitie relatief lelijk. :lol:
per cm RENAULTLENGTE idd een van de minst stilvallende :wink:

Gebruikersavatar
verde900
Donateur
Donateur

Bericht door verde900 » wo 06 aug, 2008 17:41

WimZ schreef:
verde900 schreef:Volvo V70 tot aan modeljaar 2008 (is eventueel ook leverbaar met een iets rappere motor)
...met een extra opklapbankje dan dus. Die hadden ze al in de 240, maar ook nog in de voorlaatste V70. Uit Verde's "tot aan modeljaar 2008" maak ik op dat het extra bankje in het jongste model is komen te vervallen.
dat klopt inderdaad, in een "R" van 300pk's kan het probleemloos, gordels wel goed om doen anders hebben de kleintjes iedere keer weer een bloedneus :twisted:

Gebruikersavatar
Henk-Jan
Donateur
Donateur

Bericht door Henk-Jan » wo 06 aug, 2008 17:42

verde900 schreef:
Henk-Jan schreef:De Espace schijnt relatief betrouwbaar te zijn voor een Renault. Waar denk je zelf aan? Een MPV is per definitie relatief lelijk. :lol:
per cm RENAULTLENGTE idd een van de minst stilvallende :wink:
Sommige vliegen inderdaad wel eens in de fik, maar ach, dat wordt vergoed door de verzekering. :lol:

Gebruikersavatar
verde900
Donateur
Donateur

Bericht door verde900 » wo 06 aug, 2008 17:47

Henk-Jan schreef:
verde900 schreef:
Henk-Jan schreef:De Espace schijnt relatief betrouwbaar te zijn voor een Renault. Waar denk je zelf aan? Een MPV is per definitie relatief lelijk. :lol:
per cm RENAULTLENGTE idd een van de minst stilvallende :wink:
Sommige vliegen inderdaad wel eens in de fik, maar ach, dat wordt vergoed door de verzekering. :lol:
nieuwe wel ja, maar als zo'n tyfusding een paar jaar oud is moet je er toch geen eigenaar meer van zijn

Gebruikersavatar
werli
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door werli » wo 06 aug, 2008 18:10

mercedes sprinter
als er een bengel ziek is kan je nog een bed meenemem ook
of een daf 66 met zo een plaatje van "pas op schoolvervoer "


kon het niet laten :p

Gebruikersavatar
verde900
Donateur
Donateur

Bericht door verde900 » wo 06 aug, 2008 18:32

een snelle peoplecarrier is vrijwel altijd iets mpv-achtigs en dat rijdt doorgaans weer als een krant

Gebruikersavatar
Gele aero
Donateur (8x)
Donateur (8x)

Bericht door Gele aero » wo 06 aug, 2008 21:15

Een V70??? Die vind ik echt bizar klein, daar kun je als volwassene amper in zitten achterin.

Plaats reactie