Eindelijk....kilometerheffing wordt ingevoerd!
-
jwaterink
- Donateur (6x)

Het is nog niet zover, komt het wel, dan ga ik persoonlijk dat ding in een vuurkorf in Den Haag in brand steken. Ze praten over geleidelijk de wegenbelasting en bpm afbouwen, niet over direct afschaffen dus we betalen eerst dubbelop.
Mijn saab gaat dan of naar duits kenteken of ik haal de lpg eruit en schaf een modernere motor aan, ze gaan motoren niet voorzien van die kasten.
Het idee ansich is nog wel goed, maar de uitvoering niet.
Vervuilende auto's betalen meer, ja dat doen ze nu ook al. Ze verbruiken meer, ze tanken vaker en betalen daardoor ookal meer accijnzen. Verder hebben de grotere auto's meer gewicht, dus meer wegenbelasting.
Kortom, qua vervuiling schieten ze er geen zak mee op. Hun portmonee wel en ik wordt al genoeg uitgemolken. Ik heb heel veel gepikt de afgelopen jaren, maar zodra dit er echt komt (we hebben nog 4 jaar waarin van alles kan gebeuren en dit kabinet haalt 2011 echt niet) hoop ik op massale demonstraties.
Deze jongen kent zich heel goed uit met die fiscale blackboxen en ik wil m niet. BigBrother is watching you. Straks komt er nog een of andere #@$ op het idee om direct in de gps data te kijken of je te hard hebt gereden en krijg je direct al een boete zonder langs een flitser te zijn gekomen.
Mijn saab gaat dan of naar duits kenteken of ik haal de lpg eruit en schaf een modernere motor aan, ze gaan motoren niet voorzien van die kasten.
Het idee ansich is nog wel goed, maar de uitvoering niet.
Vervuilende auto's betalen meer, ja dat doen ze nu ook al. Ze verbruiken meer, ze tanken vaker en betalen daardoor ookal meer accijnzen. Verder hebben de grotere auto's meer gewicht, dus meer wegenbelasting.
Kortom, qua vervuiling schieten ze er geen zak mee op. Hun portmonee wel en ik wordt al genoeg uitgemolken. Ik heb heel veel gepikt de afgelopen jaren, maar zodra dit er echt komt (we hebben nog 4 jaar waarin van alles kan gebeuren en dit kabinet haalt 2011 echt niet) hoop ik op massale demonstraties.
Deze jongen kent zich heel goed uit met die fiscale blackboxen en ik wil m niet. BigBrother is watching you. Straks komt er nog een of andere #@$ op het idee om direct in de gps data te kijken of je te hard hebt gereden en krijg je direct al een boete zonder langs een flitser te zijn gekomen.
-
edwardk
- Geregistreerd lid
-
Robbert
- Donateur (6x)

-
edwardk
- Geregistreerd lid
-
JT
- Geregistreerd lid
Dus precies zoals ik zeg:
Benzine duur, zware auto? meer betalen. Als ik daar voor kies,prima toch?
Ik sta in de file omdat precies dan en dan daar moet wezen? Geen probleem, betalen!
Als ik het anders kan regelen, en dus geld kan besparen, ook prima: carpoolen, ander tijdstip, thuis werken, mogelijkheden genoeg...
Nadenken mensen!
Plan je afspraken...
Ga wonen waar je werkt, of sluit aan in de dagelijkse file en betaal gewoon...
Om maar 2 van de 100 mogelijkheden te noemen...
Benzine duur, zware auto? meer betalen. Als ik daar voor kies,prima toch?
Ik sta in de file omdat precies dan en dan daar moet wezen? Geen probleem, betalen!
Als ik het anders kan regelen, en dus geld kan besparen, ook prima: carpoolen, ander tijdstip, thuis werken, mogelijkheden genoeg...
Nadenken mensen!
Plan je afspraken...
Ga wonen waar je werkt, of sluit aan in de dagelijkse file en betaal gewoon...
Om maar 2 van de 100 mogelijkheden te noemen...
-
Robbert
- Donateur (6x)

Ja dat gaat erg lijken op big brother is watching you. Weg privacy.edwardkommeren schreef:Dit systeem is dus met weinig moeite voor b.v. de traject-controle te gebruiken en je bent binnen nederland overal te traceren met de bijbehorende snelheid met evt bij een snelheidsovertreding een prent als gevolg met bewijs via de sateliet, tijd plaats snelheid e.d.
-
JT
- Geregistreerd lid
Moeten jullie dan allemaal verhullen wara jullie zijn en hoe jullie rijden?
Heten jullie dan Holleder van achter?
Denken jullie dat een computer ermee kan zitten dat jullie van A'dam naar Middelburg via Arnhem rijden?
Het wordt pas interessant als je auto een drugstransport blijkt te zijn, en dan is het wel handig dat justitie weet waar de dropshipments hebben plaatsgevonden...
Eigenlijk best wel handig als de overheid beter zou monitoren, dan hoef ik geen kilometeradm bij te houden...
Denken jullie dat een computer ermee kan zitten dat jullie van A'dam naar Middelburg via Arnhem rijden?
Het wordt pas interessant als je auto een drugstransport blijkt te zijn, en dan is het wel handig dat justitie weet waar de dropshipments hebben plaatsgevonden...
Eigenlijk best wel handig als de overheid beter zou monitoren, dan hoef ik geen kilometeradm bij te houden...
-
Robbert
- Donateur (6x)

Nee daar gaat het mij niet om. Privacy is iets prives en heeft niets te maken met criminele activiteiten. Punt is dat de overheid op die manier wel erg veel over ons als persoon te weten komt. Al dat soort informatie kan ook op een verkeerde manier gebruikt worden.JT schreef:Moeten jullie dan allemaal verhullen wara jullie zijn en hoe jullie rijden?
-
JT
- Geregistreerd lid
Daar MOET een reden voor zijn, volgens NL-recht...RobbertS schreef:Nee daar gaat het mij niet om. Privacy is iets prives en heeft niets te maken met criminele activiteiten. Punt is dat de overheid op die manier wel erg veel over ons als persoon te weten komt. Al dat soort informatie kan ook op een verkeerde manier gebruikt worden.
Dus doe eens relaxt, kijk naar de voordelen...
Alles kan op de verkeerde manier gebruikt worden, maar daar is wetgeving voor...
-
edwardk
- Geregistreerd lid
-
jwaterink
- Donateur (6x)

Weet ik, ik weiger ook pertinent elke klantenkaart die zo'n beetje elke super, bouwmarkt en benzinepomp heeft. Betaal praktisch alles contant met uitzondering van de verzekeringen en wegenbelasting. Ik heb niets te verbergen, maar ik moet dat gedoe niet zo.edwardkommeren schreef:men weet toch al meer van je dan je denkt, dus hoezo privacy, die is er al lang niet meer.
Ik hou ervan om op pad te kunnen gaan met mn auto/motor. Een stuk in de rondte te rijden, bij een terras te stoppen voor een koffie of pilsje zonder dat de overheid weer op de gps heeft gezien waar ik stilsta. Die gedachte dat dat straks mogelijk wordt daar wordt ik niet goed van.
-
Testa-Rossa
- Geregistreerd lid
Ik vind het eigenlijk maar raar, het belonen van mensen die rijden buiten de spits
. Ik bedoel lets face it we betalen allemaal bergen wegenbelasting, daaroverheen hogere bergen aan accijns over brandstof, daaroverheen weer 19% belastingtoegevoegde waarde, en de boetes voor verkeersovertredingen gaan ook omhoog (om meer geld in te zamelen zo geeft de overheid toe). Dan verwacht ik dat dat geld ten goede komt aan het verkeer/wegenet, en dat men zorgt voor voldoende capaciteit op de wegen. Je word nu gewoon gestraft als je een volle werkweek werkt
.
Alsof de politiek wil zeggen, welke idioot gaat er anno 2007 nog werken, uitkering leverd veel meer op
Alsof de politiek wil zeggen, welke idioot gaat er anno 2007 nog werken, uitkering leverd veel meer op
-
midnight cabrio
- Geregistreerd lid
edwardkommeren schreef;
Leuk vind ik de gedachte ook niet maar dankzij de hedendaagse technologiën is dit al lang mogelijk. Dit zal zich alleen nog maar uitbreiden met dingen als RFID chips, honderdduizenden detectielussen in het wegdek, enzovoorts.
Gert.
Dit systeem is dus met weinig moeite voor b.v. de traject-controle te gebruiken en je bent binnen nederland overal te traceren met de bijbehorende snelheid met evt bij een snelheidsovertreding een prent als gevolg met bewijs via de sateliet, tijd plaats snelheid e.d.
jwaterink schreef:dus, goed idee he die km heffing op deze manier, mensen doe de ogen eens los en denk eens wat verder door.
En jullie denken dat die mogelijkheden nu ontbreken? Als de opsporingsdiensten nu iets van je willen weten kunnen ze je gewoon volgen via het roamingsignaal van je GSM en geloof maar dat daar gebruik van wordt gemaakt. Big Brother is watching us all!Ik hou ervan om op pad te kunnen gaan met mn auto/motor. Een stuk in de rondte te rijden, bij een terras te stoppen voor een koffie of pilsje zonder dat de overheid weer op de gps heeft gezien waar ik stilsta. Die gedachte dat dat straks mogelijk wordt daar wordt ik niet goed van.
Leuk vind ik de gedachte ook niet maar dankzij de hedendaagse technologiën is dit al lang mogelijk. Dit zal zich alleen nog maar uitbreiden met dingen als RFID chips, honderdduizenden detectielussen in het wegdek, enzovoorts.
Gert.
-
MacGriffin
- Geregistreerd lid
Qua verkeersspreiding, misschien ga ik er onterecht ervan uit dat bestuurders de spits mijden als ze de optie daarvoor hebben. Als die aanname juist is, zijn er in de spits (of drukke tijden) geen of weinig lui die dan daar weinig te zoeken hebben.
De drukte en daarbij komende files wordt volgens mij ten dele veroorzaakt door het aantal auto's. Heb er geen exacte data over. Ik weet niet of het mogelijk om een zodanig rijgedrag te krijgen dat verstoppingen minder worden.
In mijn situatie: ik kijk wel uit om vrijwillig in de file te gaan staan. Ik werk een paar uur vanaf thuis of locatie waar ik geen files tegenkom, en dan rond 9.30 kijk ik of de kust veilig is en ga richting m'n werkplek (kan kantoor zijn, maar ook bij de toeleverancier). Dit is omdat mn werktijden niet per se tussen 9-5 (grappig: 9-5) gebeuren. Tot op zekere hoogte is dat m'n eigen keuze. Ik begrijp dat thuiswerken niet voor iedereen mogelijk is.
Idd, sommige beroepen hebben vaste werktijden. Als spreiding van starttijden mogelijk is, kan dat de drukte voorlopig tegenhouden. Maar als de economie beter wordt, zal je uiteindelijk meer verplaatsingen krijgen. Ik vraag me af waarom zoveel (kantoor) banen per se vanaf een centrale werkplek moeten gebeuren.
Of je krijgt een systeem a la Singapore waar je een vergunning mag kopen om een auto te mogen kopen (om vervolgens alsnog in de file) te staan. Ik zou het niet erg vinden als OV flink verbetert; ipv dat ze van een plek vertrekken waar ik niet woon, naar een plek waar ik niet wil zijn. Hong Kong bijv, heeft een prima OV systeem - dat is wel stervens druk, maar da's meer omdat daar zo'n 6000 per km2 wonen (ter vergelijk NL: ong 400 per km2, of Australie < 2 per km2 - NL is nog helemaal niet vol
).
De drukte en daarbij komende files wordt volgens mij ten dele veroorzaakt door het aantal auto's. Heb er geen exacte data over. Ik weet niet of het mogelijk om een zodanig rijgedrag te krijgen dat verstoppingen minder worden.
In mijn situatie: ik kijk wel uit om vrijwillig in de file te gaan staan. Ik werk een paar uur vanaf thuis of locatie waar ik geen files tegenkom, en dan rond 9.30 kijk ik of de kust veilig is en ga richting m'n werkplek (kan kantoor zijn, maar ook bij de toeleverancier). Dit is omdat mn werktijden niet per se tussen 9-5 (grappig: 9-5) gebeuren. Tot op zekere hoogte is dat m'n eigen keuze. Ik begrijp dat thuiswerken niet voor iedereen mogelijk is.
Idd, sommige beroepen hebben vaste werktijden. Als spreiding van starttijden mogelijk is, kan dat de drukte voorlopig tegenhouden. Maar als de economie beter wordt, zal je uiteindelijk meer verplaatsingen krijgen. Ik vraag me af waarom zoveel (kantoor) banen per se vanaf een centrale werkplek moeten gebeuren.
Of je krijgt een systeem a la Singapore waar je een vergunning mag kopen om een auto te mogen kopen (om vervolgens alsnog in de file) te staan. Ik zou het niet erg vinden als OV flink verbetert; ipv dat ze van een plek vertrekken waar ik niet woon, naar een plek waar ik niet wil zijn. Hong Kong bijv, heeft een prima OV systeem - dat is wel stervens druk, maar da's meer omdat daar zo'n 6000 per km2 wonen (ter vergelijk NL: ong 400 per km2, of Australie < 2 per km2 - NL is nog helemaal niet vol
jelger schreef:ja en nee.MacGriffin schreef:Betalen naar gebruik, dat doen we toch al via de brandstofprijs (en accijns)?
ArjenH schreef:Ik zou blij zijn als het op deze manier wordt ingevoerd, gewoon belasten naar gebruik en niet naar bezit !
de ene auto verbruikt meer dan de andere, dus dat is puur een (energie)verbruiks- (en vervuilngs-) toeslag. Met kilometer hefing ga je betalen op basis van afgelegde afstand (net als bij een tolweg met poortjes, iedereen betaalt net zoveel gerelateerd aan de afgelegde afstand, los van energieconsumptie - gebruik van het wegdek en publieke voorzieningen kosten ook geld)
Het idee is vervolgns dat men tarieven kan gaan heffen op basis van aanbod/vraag, om zodoende verkeersstromen meer efficient gespreid tekrijgen, en zodoende de beschikbare capaciteit beter te benutten. (ergo: mensen stimuleren niet op het drukst van de dag te rijden, maar wanneer her rustiger is)
De lasten zullen daarmee weliswaar voor een groot deel via de werknemers bij de werkgevers komen - deze zullen dan wel om moeten gaan in flexibeler werktijden, in die disciplines waar dat kan.
of het gaat werken? wie weet. wat ik wel weet is dat er dringend iets heel anders moet mbt verkeersstromen/mobiliteit.