ok, maar nu neem je het eene extremeRutger schreef:Als jouw zoontje wil drummen in de kamer aangrenzend aan het huis van de buren, wie moet de boel dan geluidsdicht isoleren? Niet de buurman lijkt me.
als je nu het andere extreme neemt: men werkt met 600 man in een fabriek
580 daarvan zouden dolgraag een sigaretje roken op et werk, 20 man heeft liever van niet. volgens jouw redenering zou dan die 580 niet mogen roken
echt rechtvaardig is dat dan toch eigenlijk ook niet ? je zorgt dat voor 580 mensen "de levenskwaliteit daalt" om het zo idioot te zeggen ( ik wist niet hoe ik het anders moet zeggen ) en voor die 20 die levenskwaliteit stijgt.
is toch niet juist ? en natuurlijk kan je dan in twijfel trekken dat het voor een roker veel minder erg is om niet te roken dan voor een niet-roker om in een plaats te zijn waar er gerookt word. maar ik denk niet dat ( zoals in dit extreem geval ) dat 29keer zo erg is
t'is imho allemaal zo simpel niet om als niet-roker te zeggen dat rokers niet meer mogen roken, want dan maak je het eigenlijk gewoon aangenamer voor je eigen, maar ( en dit is wat denk ik de meeste niet-rokers vergeten ) je maakt het ook wel degelijk "onaangenamer" voor een roker
btw: ik rook niet , maar heb geen last van rook