sweden is ook niet meer wat het geweest is

Dit forum is bedoeld voor auto gerelateerde onderwerpen die NIET over Saab gaan.
enter sandman
Geregistreerd lid

Bericht door enter sandman » vr 24 aug, 2007 16:41

Rutger schreef:Als jouw zoontje wil drummen in de kamer aangrenzend aan het huis van de buren, wie moet de boel dan geluidsdicht isoleren? Niet de buurman lijkt me.
ok, maar nu neem je het eene extreme
als je nu het andere extreme neemt: men werkt met 600 man in een fabriek
580 daarvan zouden dolgraag een sigaretje roken op et werk, 20 man heeft liever van niet. volgens jouw redenering zou dan die 580 niet mogen roken

echt rechtvaardig is dat dan toch eigenlijk ook niet ? je zorgt dat voor 580 mensen "de levenskwaliteit daalt" om het zo idioot te zeggen ( ik wist niet hoe ik het anders moet zeggen ) en voor die 20 die levenskwaliteit stijgt.
is toch niet juist ? en natuurlijk kan je dan in twijfel trekken dat het voor een roker veel minder erg is om niet te roken dan voor een niet-roker om in een plaats te zijn waar er gerookt word. maar ik denk niet dat ( zoals in dit extreem geval ) dat 29keer zo erg is

t'is imho allemaal zo simpel niet om als niet-roker te zeggen dat rokers niet meer mogen roken, want dan maak je het eigenlijk gewoon aangenamer voor je eigen, maar ( en dit is wat denk ik de meeste niet-rokers vergeten ) je maakt het ook wel degelijk "onaangenamer" voor een roker

btw: ik rook niet , maar heb geen last van rook :wink:

72sonett-III
Geregistreerd lid

Bericht door 72sonett-III » vr 24 aug, 2007 16:56

enter sandman schreef:... zo simpel niet om als niet-roker te zeggen dat rokers niet meer mogen roken...
Dat is het punt niet. Rokers mogen best roken, zoveel als ze willen (liever nog meer want dat is goed voor de staatskas - en niet-rokers...), alleen niet daar waar anderen er last van hebben.

Hetzelfde geldt voor andere drugs; je mag van mij roken, drinken, slikken, snuiven en spuiten wat en hoeveel je wil, zolang je mij en anderen er maar niet mee lastig valt, dus zolang je mijn autoradio maar laat zitten...

MISTY
Geregistreerd lid

Bericht door MISTY » vr 24 aug, 2007 19:30

Ook al roken er 1000 man op de zaak,en eentje niet,dan hou je NOG rekening met zo,n vreemde eend :wink:

bertus06
Geregistreerd lid

Bericht door bertus06 » za 25 aug, 2007 11:02

http://www.telegraaf.nl/uwtelegraaf/wat ... tml?p=19,1

de nieuwe gedachte , waar tegenwoordig veel mensen aan lijden

komt bij deze mensen nog niet op dat ze zelf verkeerd bezig zijn en in de weg staan

mvg bert

edwardk
Geregistreerd lid

Bericht door edwardk » za 25 aug, 2007 11:24

Dit zorgde er voor dat vier voorbij fietsende dames niet allemaal tegelijk en naast elkaar verder konden fietsen, en dat ze achter elkaar moesten gaan rijden.
Dit gebeurd dus dagelijks, ook op de rijbaan,
men weet immers niet meer dat men op de fiets niet met z'n tweeen of meer naast elkaar MAG fietsen wanneer de verkeerssituatie het niet toelaat maar doet dit gewoon toch en de rest van de verkeersdeelnemers heeft zich dan maar gewoon aan te passen, is dus niet volgens de regels,
zo onbeschoft/dom is men dus hier,
nou wil dat niet zeggen dat je als automobilist overal zonder enigszins rekening te houden met de verkeerssituatie wel overal mag parkeren.

Ik ken de beschreven situatie niet precies maar ben het deels met de schrijver eens, Nederland is toch de afgelopen 20 jaar alleen maar verloederd, of niet?

Hoe hoog licht hier nu het acceptatieniveau/denkvermogen/ kennis van fatsoensnormen en verkeersregels,
nou ook beneden zeeniveau :wink:

men zegt bij het elkaar passeren ook geen goedenmorgen/middag/avond meer maar naar mijn mening onbeschoft hallo.

bertus06
Geregistreerd lid

Bericht door bertus06 » za 25 aug, 2007 11:34

maar ben het deels met de schrijver eens,
ik niet , vind als je je auto parkeerd en je deur openzet en dan het fietspad blokkeerd en dan ook nog op je teentjes getrapt bent als je daar een opmerking over krijgt , je helemaal verkeerd bezig bent

en dan nog een stukje erover in de krant , tsjeee wat een ...

mvg bert

edwardk
Geregistreerd lid

Bericht door edwardk » za 25 aug, 2007 13:50

jelger
Geregistreerd lid

Bericht door jelger » za 25 aug, 2007 13:58

bertus06 schreef:
ik niet , vind als je je auto parkeerd en je deur openzet en dan het fietspad blokkeerd en dan ook nog op je teentjes getrapt bent als je daar een opmerking over krijgt , je helemaal verkeerd bezig bent
er is niks mis met verzoeken eea vriendelijk te vragen, er is heel wat mis mee, om middelvingers terug te krijgen.

ik heb het laatst elders gezegd, maar het gebeurt me regelmatig dat als ik in mijn (doorgaande) straat met 2x2 rijstroken de auto wil parkeren, en behoorlijk tijdig en gefaseerd richting uitsteek, de fietsstrook op navigeer, snelheid minder en bij het gat wat ik van verre al zag, afrem tot stilstand, alles duidelijk en helder zijnde voor volgers, en totaal niet vreemd voor de stadsbewoner, ik commentaar krijg met de toeter....

dus in Bertus zijn logica ben ik degene die foutzit (in de analogie van uitpakkende mensen - die vier naast elkaar fietsende dames in de weg zitten) - en terecht commentaar over me uitroep, want ik moet daar niet willen parkeren, en als ik dat wel netjes doe, moet ik de stortvloed aan onredelijk commentaar maar over me heen laten komen.

ach.. ik denk dat dat wel illustreert wat er in NL mis zit.

PS. Commentaar is prima - het gaat vooral (en dat leid ik ook uit de tekst af) om de toon en intentie van het commentaar)

edwardk
Geregistreerd lid

Bericht door edwardk » za 25 aug, 2007 14:04

edwardkommeren schreef:

men weet immers niet meer dat men op de fiets niet met z'n tweeen of meer naast elkaar MAG fietsen wanneer de verkeerssituatie het niet toelaat
zo onbeschoft/dom en onwetend is men dus hier,
Dat geld dus ook voor deze fietser wanneer ze een obstakel op hun weg vinden in welke vorm dan ook, men gaat op de rijbaan ook niet achter elkaar fietsen wanneer er auto's of van achteren naderen of tegemoet komen, men is wel gek, die automobilist die kijkt maar uit en moet zich maar aanpassen :roll:

IK vind de mensen in Nederland over het algemeen uitermate onbeschoft ja, en ben hiermee niet de enige :wink:

en toch ben ik ook pas een 40-er, maar weet mij gelukkig redelijk te gedragen/aan te passen, heb nog de benodigde opvoeding genoten
jelger schreef:moet ik de stortvloed aan onredelijk commentaar maar over me heen laten komen.
Nederland is verpest toch jelger :?: daar zijn we het over eens

jelger
Geregistreerd lid

Bericht door jelger » za 25 aug, 2007 14:48

IK vind de mensen in Nederland over het algemeen uitermate onbeschoft ja,
zo erg is het nu ook niet, maar er is wel een tendens, of er zijn teveel "incidenten" in het dagelijkse "verkeer" met elkaar.
Nederland is verpest toch jelger daar zijn we het over eens
nee, daar zijn we het niet over eens.
Dat is wat anders dan dat er wel een en ander op bepaalde tendensen aan te merken is. en waar de bevolking zelf aan zal moeten werken - mocht men voelen dat het storend is.

edwardk
Geregistreerd lid

Bericht door edwardk » za 25 aug, 2007 15:55

Nederland is verpest
Nou dat vind ik wel en zoals ik net nog weer hoorde velen met mij,

ben er daarom ook niet trots op Nederlander te zijn,

ik schaam me er gewoon voor,

vind het niet erg wanneer men mij in het buitenland zoals vaker gebeurde aanziet voor Duitser of Belg.

enter sandman
Geregistreerd lid

Bericht door enter sandman » za 25 aug, 2007 17:53

edwardkommeren schreef:
Nederland is verpest

vind het niet erg wanneer men mij in het buitenland zoals vaker gebeurde aanziet voor Duitser of Belg.
ale, merci e man 8) :wink:

edwardk
Geregistreerd lid

Bericht door edwardk » za 25 aug, 2007 17:59

enter sandman schreef:
edwardkommeren schreef:
Nederland is verpest

ale, merci e man 8) :wink:
:bluethumb: , zou eerst eens nadenken wat de gevolgen zijn wanneer de belgen bij Ned willen horen :roll: :donot:

bertus06
Geregistreerd lid

Bericht door bertus06 » za 25 aug, 2007 18:15

dus in Bertus zijn logica ben ik degene die foutzit (in de analogie van uitpakkende mensen - die vier naast elkaar fietsende dames in de weg zitten) - en terecht commentaar over me uitroep, want ik moet daar niet willen parkeren, en als ik dat wel netjes doe, moet ik de stortvloed aan onredelijk commentaar maar over me heen laten komen.
je mist voor het gemak maar even dat die mensen pas na het tweede commentaar van het 'slachtoffer' pas hun middelvinger opstaken omdat meneer en mevrouw ... met hun kindertjes het fietspad blokkeerden jawel blokkeerden want je denkt toch zelf niet dat zo`n soort mensen het verhaal eerlijk op papier zetten dat wordt naar de schrijver zijn voordeel gedraait hoor

maar jij ligt nou eenmaal graag dwars en het heeft geen nut daartegenin te gaan

mvg bert

edwardk
Geregistreerd lid

Bericht door edwardk » za 25 aug, 2007 18:19

bertus06 schreef:
maar jij ligt nou eenmaal graag dwars en het heeft geen nut daartegenin te gaan

mvg bert
:lol:

Plaats reactie