Algemene Rekenkamer: autobelastingen schieten hun doel voorbij

Dit forum is bedoeld voor auto gerelateerde onderwerpen die NIET over Saab gaan.
RoelandV
Geregistreerd lid

Re: Algemene Rekenkamer: autobelastingen schieten hun doel voorbij

Bericht door RoelandV » za 30 nov, 2019 12:42

We hebben in Nederland een enorme hekel aan plannen die een bedreiging vormen voor onze achtertuin.
Not In My Backyard (NIMBY). Daar gaat het wellicht mis denk ik.....

jelger
Geregistreerd lid

Bericht door jelger » za 30 nov, 2019 12:49

Juist. Nu zijn bewoners in een andere straat de Sjaak. En "niet gehoord". Ergo....

RoelandV
Geregistreerd lid

Bericht door RoelandV » za 30 nov, 2019 12:55

Met andere woorden: let goed op bedreigingen voor uw achtertuin!
Voor je het weet ben je de Sjaak.... :D

ReinO
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door ReinO » za 30 nov, 2019 13:35

- vliegveld in Lelystad: belemmerd door de 'have s ' op de Veluwe
- festival in Leeuwarden verboden door een pensionado in de wijk tegenover het park
- een fietspad in Katwijk -meen ik- door een gepensioneerde advokaat tegengehouden

En die gemeenteraden maar principeloos dansen naar de pijpen van de kiezers anders zijn ze hun baan kwijt en hebben ze een hoofdpijndossier erbij.
De dictatuur van de minderheid. Maar wat wil je met zo n jokkebrok als voorbeeldpremier.

jelger
Geregistreerd lid

Bericht door jelger » za 30 nov, 2019 13:44

ReinO schreef:
za 30 nov, 2019 13:35
En die gemeenteraden maar principeloos dansen naar de pijpen van de kiezers
Zie hier de paradox. "Door de strot duwen" (Steve-O) en "kiezers naar de pijpen dansen" (ReinO). Wat is het nu.

Steve-O
Donateur (8x)
Donateur (8x)

Bericht door Steve-O » za 30 nov, 2019 15:05

Jelger, ik ben het met je eens dat in hte geval van die tramlijn, de inspraak voor problemen en extra kosten zorgt. En als de mensen die aan die 110 graden bocht wonen nu ook nog een advocaat inhuren voor de te ramen geluidsoverlast gebeurt er wellicht helemaal niets meer.

Maar dat zijn, evenals van die € 328.000 fraude in Brabant, niet de megaprojecten waar ik op doelde. Het theater aan het Spui is van een andere orde. Voor de Haagse Stadspartij, die zijn kiezers zwoer dat ze het tegen zouden houden bij voldoende zetels (en die kregen ze), is er toch water bij de wijn gedaan omdat dan bomen aan de Laan van Meerdervoort mochten blijven staan. Maar dat moest sowieso onaangetast blijven en de procedures liepen al. De gemeente had daar makkelijk hun keutel in kunnen trekken, maar deed dat onder de voorwaarde dat er dan wel een miljoenproject door de strot van de Hagenezen werd gedouwd, wat desgevraagd door de inwoners reeds was afgewezen.

Het genoemde mega-IT-project ook. Ik weet niet hoe je direct bij de combinatie "Steve-O" en "door de strot douwen" uitkwam, maar het lijkt erop dat in het geval van die tram, de gemeente dringend zijn eigen juristen moet inzetten om het tij te keren aldaar. Je kunt wel in redelijkheid aanpassingen voor bewoners doen, maar in zo'n grote stad zal er altijd wel een groep mensen zijn die het niet zint, en het OV moet nou eenmaal voorrang krijgen. Niet ten koste van alles, maar in dit geval lijkt het conform jouw beschrijving evident hoe de plannen globaal zouden moeten worden uitgevoerd. Men zou de protesterende bewoners ook overlastverminderende maatregelen kunnen aanbieden. Redelijkheid en billijkheid vindt bij de rechter namelijk doorgaans gehoor.

Alles moet in redelijkheid worden gewogen. Als echter zoals in het geval van het Haagse Theater de bevolking om toestemming wordt gevraagd om zoveel geld uit te geven, en men zegt niet. Dan kan je het inderdaad niet door de strot douwen.

RoelandV
Geregistreerd lid

Bericht door RoelandV » za 30 nov, 2019 15:14

Den Haag is op dit punt een bijzondere stad. Daar is gewoon niets wat het lijkt te zijn.

Zo werd aan een ondernemer een nachtvergunning verleend voor het houden van "dance-events".
Diezelfde ondernemer bleek bij nader inzien een belangrijke sponsor te zijn van een lokale politieke
partij met twee wethouders in het college.

En in plaats van dance-events bleek het te gaan om grote bruiloften.... :D

turbopilot
Donateur (7x)
Donateur (7x)

Bericht door turbopilot » za 30 nov, 2019 20:19

Zie beneden

turbopilot
Donateur (7x)
Donateur (7x)

Bericht door turbopilot » za 30 nov, 2019 20:24

RoelandV schreef:
za 30 nov, 2019 12:08
Bij sommige forummers bestaat kennelijk de indruk dat politici en ambtenaren OVERAL mee wegkomen.
Gelukkig is dat niet altijd het geval. In Den Bosch is bijvoorbeeld recent een frauderende ambtenaar van de gemeente Helmond veroordeeld:
DEN BOSCH - Fraude-ambtenaar Pieter H. heeft vrijdag in de rechtbank van Den Bosch een gevangenisstraf
opgelegd gekregen van anderhalf jaar, plus een half jaar voorwaardelijk. Hij moet de gemeente Helmond ruim 328.000 euro
terugbetalen.
Bron: https://www.ed.nl/helmond/fraude-ambten ... ~aa960288/
Fraude is wat anders als mismanagement , in het bedrijfsleven wordt je voor mismanagement ontslagen

turbopilot
Donateur (7x)
Donateur (7x)

Bericht door turbopilot » za 30 nov, 2019 20:26

jelger schreef:
za 30 nov, 2019 13:44
ReinO schreef:
za 30 nov, 2019 13:35
En die gemeenteraden maar principeloos dansen naar de pijpen van de kiezers
Zie hier de paradox. "Door de strot duwen" (Steve-O) en "kiezers naar de pijpen dansen" (ReinO). Wat is het nu.

Staat erboven : de dictatuur van de minderheid :wink:

93Rookie
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door 93Rookie » zo 01 dec, 2019 12:36

Beste Saab Stadsplanologen.

Ik ben niet plaatselijk bekend met de geschetste situaties.
Dus a.u.b. twee kaartjes met voorstel 1 en voorstel 2.
Inclusief de coördinaten voor Google maps .
Dan wil ik, Rookie, er wel een Salomons oordeel over vellen.

Het spijt me, kan er nu geen zinnig woord over zeggen. ;-(+

jelger
Geregistreerd lid

Bericht door jelger » zo 01 dec, 2019 13:12

Rookie die de weg kwijt is. Dat is serieus ernstig. Moeten we links- of rechtsaf, of gewoon recht door zee koers houden? :mrgreen: :O:

ReinO
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door ReinO » zo 01 dec, 2019 13:43

kom op Rookie dit zijn we niet van je gewend: je kent die kwestie in Leeuwarden toch wel.
Zo n megafestival dat door 1 bewoner om zeep geholpen en dat ook nog eens trots uitvent op tv fryslan?

RoelandV
Geregistreerd lid

Bericht door RoelandV » zo 01 dec, 2019 13:48

Gelukkig zijn er in ons land ook standvastige burgemeesters die zich niet door bezwaarschriften tegen een festival laten intimideren:
23 bezwaren brengen burgemeester Wassink niet van zijn stuk: omstreden festival Eilân gaat door
Bron: https://www.lc.nl/friesland/terschellin ... 29908.html

93Rookie
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door 93Rookie » zo 01 dec, 2019 14:03

Ik ben blij :headbang2: :drunksingers: :applause: met al deze HUMOR !
Da's genieten
Moeten we links- of rechtsaf,
Ik ben niet een linksaf activist
Ik ben niet een rechtsaf activist
Ik ben een realist

Plaats reactie