Zelfrijdende auto's - The End of Driving Fun?

Dit forum is bedoeld voor auto gerelateerde onderwerpen die NIET over Saab gaan.
Pisang
Donateur
Donateur

Re: Zelfrijdende auto's - The End of Driving Fun?

Bericht door Pisang » zo 03 nov, 2019 16:33

Ik denk dat de te nemen drempels voor autonoom rijden niet van technische of logistieke aard zijn. Het is eerder een juridisch struikelblok; fouten zullen er door de techniek gemaakt worden, en de fabrikant is in dat geval verantwoordelijk. Dan bepaalt de logica van het mondiale effect van 'onderaan de streep minder verkeersslachtoffers en minder files' ineens niet meer de gang van zaken, maar de onduidelijkheid wie er verantwoordelijk gesteld kan worden: bij het dramatische ongeluk in Oss met een Stint hebben we gezien wat het voor een fabrikant kan betekenen als de techniek het in een enkel geval laat afweten.

En over het genieten van vrijheid tijdens het rijden... dat is geen recht en bovendien pas door de mensheid verworven in de jaren '50 van de vorige eeuw toen een groot deel van het volk zich een auto kon veroorloven. Dus dat lijkt mij nauwelijks relevant binnen de kaders van 'vooruitgang'.

verde900
Donateur
Donateur

Bericht door verde900 » zo 03 nov, 2019 17:10

Verplaatsingsdrang lijkt 'n recht te zijn geworden

Pisang
Donateur
Donateur

Bericht door Pisang » zo 03 nov, 2019 19:10

Dan zou ik eerder spreken van verplaatsingsnoodzaak. Huisje boompje beestje doorgaans niet meer in een arbeiderswijk nabij de fabriek.

verde900
Donateur
Donateur

Bericht door verde900 » zo 03 nov, 2019 19:24

700 vluchten per dag vanaf Schiphol verplaatsingsnoodzaak?
Forensen is idd n noodzaak.

Pisang
Donateur
Donateur

Bericht door Pisang » zo 03 nov, 2019 19:45

verde900 schreef:
zo 03 nov, 2019 19:24
700 vluchten per dag vanaf Schiphol verplaatsingsnoodzaak?
Dat is het soort vooruitgang dat ik eerder als achteruitgang zou willen kwalificeren. Iedereen kan het zich veroorloven, maar de natuur niet. Trouwens, al die bleekscheten in knalroze poloshirts maken het vakantieplezier in exotische oorden volkomen twijfelachtig.

verde900
Donateur
Donateur

Bericht door verde900 » zo 03 nov, 2019 19:52

Wij zijn het daarover zeer eens..

Het is overigens 'n kwestie van tijd en hordes Aziaten overlopen ons als zijnde hun attractie

paso
Geregistreerd lid

Bericht door paso » zo 03 nov, 2019 20:53

Ik ben gek van Auto's mijn eerste een Kever kocht ik toen ik 16 was om hem klaar te hebben tegen dat ik mijn rijbewijs had....
Zoveel jaren later hebben we hier rijdend een Twingo, een Jazz een CT200. Niet rijdend 3 Saab's, 2 Avantime's en een 944.
Om maar te zeggen een leven zonder auto...
Mocht het autonoom rijden erdoor komen ga ik toch kijken of ik zoiets niet kan kopen.
Ritje Zwitserland, laat je rijden, nee niet met de trein.
Veel ontspannender aankomen als je je onderweg niet moet ergeren aan hoe sommige kunnen, niet kunnen, rijden.

Of het nog veraf is? Binnen de 5 jaar.

Plaats reactie