Volvo verlaagt max snelheid naar 180 km/u

Dit forum is bedoeld voor auto gerelateerde onderwerpen die NIET over Saab gaan.
RoelandV
Geregistreerd lid

Nieuwe Volvo's zijn begrensd op 180 km/u

Bericht door RoelandV » vr 26 feb, 2021 0:14

Volvo heeft de maximum snelheid van haar modellen per Modeljaar 2021 begrensd op 180 km/u.
Ik plaats daar grote vraagtekens bij. Tegelijkertijd vraag ik mij af of andere fabrikanten dit voorbeeld zullen volgen.

Wat vinden jullie van deze snelheidsbegrenzing?

DaVinz
Geregistreerd lid

Re: Nieuwe Volvo's zijn begrensd op 180 km/u

Bericht door DaVinz » vr 26 feb, 2021 0:22

Prima idee. Waarom harder willen rijden? Zeer gevaarlijk bij die snelheden en in veel landen verboden.

Orphy
Donateur (5x)
Donateur (5x)

Bericht door Orphy » vr 26 feb, 2021 0:29

Wat zijn je grote vraagtekens?

gj900
Donateur (9x)
Donateur (9x)

Bericht door gj900 » vr 26 feb, 2021 0:59

@RoelandV:
Oud nieuws, dit topic heb je twee(!) jaar geleden al gestart :wink: viewtopic.php?f=9&t=164302

RayTho
Geregistreerd lid

Bericht door RayTho » vr 26 feb, 2021 2:26

Ik had een XC90 :( . Sorry maar een af en toe doortrekken naar 200 moet toch kunnen?

Jungleman
Geregistreerd lid

Bericht door Jungleman » vr 26 feb, 2021 5:07

Bij Japanse Japanse auto's gaat de tellerschaal niet eens verder dan 180.

Het is daar natuurlijk camp om een auto te rijden die een tellerschaal tot 240 of meer heeft, vooral als die auto linksgestuurd is.

De tellerschaal van mijn 9000CC gaat overigens niet verder dan 200, dus zo vreemd is het niet.

ReinO
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door ReinO » vr 26 feb, 2021 8:07

Ik vind zelf 160 km/u een fijne snelheid in duitsland maar ja eigenlijk is het idioot dat we dat nog willen in de tijdperk.
Op mijn motor vond ik de 300+ erg fijn, alleen was dat ding daar veel beter op berekend.
je medeweggebruikers echter totaal niet.
Laten we zuinig met onze energievoorraad omgaan - en hier in nederland is het nog steeds 100 toch? -

op
Donateur (4x)
Donateur (4x)

Re: Volvo verlaagt max snelheid naar 180 km/u

Bericht door op » vr 26 feb, 2021 9:48

Nou, het is zo ver! viewtopic.php?f=9&t=174672
Het is dus geen publiciteitsstunt geweest twee jaar geleden.

Sapphire
Donateur (7x)
Donateur (7x)

Bericht door Sapphire » vr 26 feb, 2021 12:54

Ik vind het belachelijk en betuttelend. Nog even en de Rabobank gaat een budget coach instellen op je pinpas zodat je voor een bepaald bedrag vlees, jeans of brandstof mag kopen om de planeet te redden dan wel jou tegen jezelf te beschermen (wat Volvo feitelijk doet). Ik zeg niet dat we niks hoeven te veranderen, maar imho werkt bij veel zaken afdwingen niet. Waar is de eigen verantwoordelijkheid gebleven. Nog even en je krijgt een pushmelding dat je ongezond bezig bent als je binnen 100 meter van een McDrive komt. Waarna de auto er autonoom vandoor gaat.

ReinO
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door ReinO » vr 26 feb, 2021 13:19

Overdrijven is een kunst en u bent duidelijk afgestudeerd! 8)

Het probleem is dat veel mensen helemaal die verantwoordelijkheid en vrijheid niet zelf aankunnen. Dat moet
je dus extern regelen anders verandert er niets. En kloppen ze veel later wel aan bij de zorg om iets met de slechte gezondheid te doen en
dat betalen we lekker met elkaar (ok eigen risico niet).
New World Order:
- overal camera s met gezichtsherkenning (person of interest)
- slechte voedingsmiddelen belasten en goede voeding juist niet
- bij deze kassa s al het snoepgoed weg (ook tankstations)
- belasting op suiker (overgewicht / diabetes gezondheidsprobleem nr 1)
- mc donalds ken ik niet maar veel kant en klaar meuk zit vol zout en suiker
Ik weet er nog wel een paar maar ik vrees teveel :offtopic: ?

Foll
Geregistreerd lid

Bericht door Foll » vr 26 feb, 2021 13:55

Toch is dit iets wat in het verleden ook al wel aan de orde was. Ik krijg mijn 84’er 99 ook maar niet boven de 180 :O:

Sapphire
Donateur (7x)
Donateur (7x)

Bericht door Sapphire » vr 26 feb, 2021 14:00

@Rein overdrijven is soms nodig om het punt duidelijk te maken. Wat jij nu doet is precies hetzelfde. En wie zegt (bepaalt) dat veel mensen vrijheid en verantwoordelijkheid niet aan kunnen en volgens welke normen? Ik wil geen bizarre vergelijkingen maken want je komt al snel terecht in discussies waar ik niet naartoe wil, maar ik voel niks voor een soort totalitair regime waarbij iedereen binnen de strakke regels “vrij” is om precies te doen wat verwacht wordt en al het andere wordt afgestraft/verboden/onmogelijk gemaakt.

turbopilot
Donateur (7x)
Donateur (7x)

Bericht door turbopilot » vr 26 feb, 2021 14:43

Sapphire schreef:
vr 26 feb, 2021 12:54
Ik vind het belachelijk en betuttelend. Nog even en de Rabobank gaat een budget coach instellen op je pinpas zodat je voor een bepaald bedrag vlees, jeans of brandstof mag kopen om de planeet te redden dan wel jou tegen jezelf te beschermen (wat Volvo feitelijk doet). Ik zeg niet dat we niks hoeven te veranderen, maar imho werkt bij veel zaken afdwingen niet. Waar is de eigen verantwoordelijkheid gebleven. Nog even en je krijgt een pushmelding dat je ongezond bezig bent als je binnen 100 meter van een McDrive komt. Waarna de auto er autonoom vandoor gaat.
ik denk dat als je in china woont er niet ver naast zit :wink:

dat programma van hoe heet hij ook al weer door op reis door china kwam zoiets voorbij;
3 keer door rood licht lopen met een gezichtsherkenningscamera in de buurt en je bent "af" oftewel je bsn nummer kwijt en je kunt niks meer.

turbopilot
Donateur (7x)
Donateur (7x)

Bericht door turbopilot » vr 26 feb, 2021 14:44

Foll schreef:
vr 26 feb, 2021 13:55
Toch is dit iets wat in het verleden ook al wel aan de orde was. Ik krijg mijn 84’er 99 ook maar niet boven de 180 :O:
moet je een turbo kopen

mijn 96 loopt door de teller/ of de teller uit, dat is ook leuk :D

turbopilot
Donateur (7x)
Donateur (7x)

Bericht door turbopilot » vr 26 feb, 2021 14:47

het is al wel weer een tijdje geleden, maar 130 in duitsland met in het achterhoofd dat het harder mag geeft een ander gevoel bij het rijden dan 130 rijden in nederland als dat op dat moment de max is

volgens mij komen wij er in vergelijking met noorwegen nog redelijk goed vanaf.

ach hij doet het straks goed op verjaardagen.

volvo's zijn zo slecht af fabriek mag je er al niet harder mee dan 180
volvo rijders kunnen niet autorijden, in ieder geval de fabriek vertrouwd dat niet
volvo's die niet harder kunnen, stapt strak het nieuwe type aso rijder over op een ander merk?

maar gaan ze ook beknibbelen op rem capaciteit e.d. dingen ?

Plaats reactie