Nieuwe auto: van kopen naar betalen voor gebruik
-
RoelandV
- Geregistreerd lid
Re: Nieuwe auto: van kopen naar betalen voor gebruik
@verde900: dat is dan een fraudegevoelige regeling.
Stel meneer X koopt een nieuwe auto en zegt dat hij zijn huidige auto (private lease) wil inruilen.
Hij laat aan de verkoper de in te ruilen auto zien en de kentekencard met daarop zijn naam.
Meneer X betaalt contant het toe te betalen bedrag en laat bij het ophalen de nieuwe auto op naam zetten.
Op het moment dat de verkoper de inruilauto wil vrijwaren zegt meneer X dat hij de tenaamstelligscodes
"kwijt is", maar nieuwe codes zal aanvragen bij de RDW. Hij stelt voor om de inruilauto alvast achter te laten
en rijdt weg met de nieuwe auto die op zijn naam staat.
Wat gebeurt er als de verkoper van de nieuwe auto na twee weken ontdekt dat de inruilauto een private lease auto is ?
Stel meneer X koopt een nieuwe auto en zegt dat hij zijn huidige auto (private lease) wil inruilen.
Hij laat aan de verkoper de in te ruilen auto zien en de kentekencard met daarop zijn naam.
Meneer X betaalt contant het toe te betalen bedrag en laat bij het ophalen de nieuwe auto op naam zetten.
Op het moment dat de verkoper de inruilauto wil vrijwaren zegt meneer X dat hij de tenaamstelligscodes
"kwijt is", maar nieuwe codes zal aanvragen bij de RDW. Hij stelt voor om de inruilauto alvast achter te laten
en rijdt weg met de nieuwe auto die op zijn naam staat.
Wat gebeurt er als de verkoper van de nieuwe auto na twee weken ontdekt dat de inruilauto een private lease auto is ?
-
verde900
- Donateur

Niets fraudegevoelig aan.
N gefinancierde auto heeft altijd n verstrekkingsvoorbehoud, daardoor is deze onverhandelbaar, er wordt geen vervangend kenteken afgegeven en bij invoer in n taxatieprogramma blijkt dat de auto gefinancierd is..
N gefinancierde auto heeft altijd n verstrekkingsvoorbehoud, daardoor is deze onverhandelbaar, er wordt geen vervangend kenteken afgegeven en bij invoer in n taxatieprogramma blijkt dat de auto gefinancierd is..
-
RoelandV
- Geregistreerd lid
Leuk gezegd maar dan ga je er dus vanuit dat de verkoper ALTIJD een taxatieprogramma gebruikt.
Dat gebeurt niet altijd en niet overal, dus zit de verkoper in die gevallen met een serieus probleem.
Dat gebeurt niet altijd en niet overal, dus zit de verkoper in die gevallen met een serieus probleem.
-
verde900
- Donateur

Je moet en je zal je punt maken, doe maar hoor..
Maar het gebeurt zoals ik het omschreef en ik zou me als ik jou was niet zo druk over maken.
De berijder heeft overigens steeds n tamelijk waterdicht contract met n leasemaatschappij, die incasseren vrolijk door, of leggen beslag op bezittingen.
Maar het gebeurt zoals ik het omschreef en ik zou me als ik jou was niet zo druk over maken.
De berijder heeft overigens steeds n tamelijk waterdicht contract met n leasemaatschappij, die incasseren vrolijk door, of leggen beslag op bezittingen.
-
RoelandV
- Geregistreerd lid
Ik maak me niet druk maar kaart een fraudegevoelig punt aan.
-
verde900
- Donateur

Dank daarvoor, maar het gaat al n lange tijd goedRoelandV schreef:Ik maak me niet druk maar kaart een fraudegevoelig punt aan.
-
turbopilot
- Donateur (7x)

Snap Roeland zijn punt, maar ik denk dat in dat geval de garagehouder ook beslag laat leggen op de verkochte auto.
Vraag mij sowieso af of hij de gekochte auto op naam krijgt als de andere niet over te schrijven is. ( bij mij iig niet)
Vraag mij sowieso af of hij de gekochte auto op naam krijgt als de andere niet over te schrijven is. ( bij mij iig niet)
-
coppe218
- Donateur (3x)

Ik meen ook dat er een verschil zit in de tenaamstelling tussen private lease en financial lease, maar wellicht geldt dat alleen bij zakelijk operational lease.
-
verde900
- Donateur

dat gebeurt overwegend wel, niet gebruiken van beschikbare informatie is ronduit dom.RoelandV schreef:Leuk gezegd maar dan ga je er dus vanuit dat de verkoper ALTIJD een taxatieprogramma gebruikt.
Schadehistorie, wok status, import verleden, noem maar op... Je hebt geen idee wat er allemaal terug vinden is