2x geflitst op hetzelfde tijdstip

Dit forum is bedoeld voor auto gerelateerde onderwerpen die NIET over Saab gaan.
gfgf
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Re: 2x geflitst op hetzelfde tijdstip

Bericht door gfgf » zo 04 jan, 2015 12:31

Ik zou eerst (en wel z.s.m.) de foto's opvragen, dan weet je ook een beetje waartegen je precies bezwaar maakt.

Wouter
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door Wouter » zo 04 jan, 2015 12:47

Klopt. Als het goed is, kan je dat tegenwoordig online inzien, anders opvragen dmv van een Wob-verzoek. Maar houdt wel de termijn van zes weken voor het beroepschrift in de gaten. Je kan ook pro-forma beroep aantekenen en de gronden op een later moment aanvullen.

shearwater
In memoriam †

Bericht door shearwater » zo 04 jan, 2015 13:04

Op http://www.mijnpolitie.nl" onclick="window.open(this.href);return false; kun je inloggen met je DigiD en de gegevens (zaaknummer, fotofilmnummer, kenteken) die op de nota van het CJIB staat invullen en kun je de foto opvragen of opzoeken. Dit kan alleen als er ook een foto genomen is. Succes!

Pluseight
Geregistreerd lid

Bericht door Pluseight » zo 04 jan, 2015 21:56

Wellicht een gevalletje 'Ne bis in idem?'

http://nl.wikipedia.org/wiki/Ne_bis_in_idem" onclick="window.open(this.href);return false;

ReinO
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door ReinO » zo 04 jan, 2015 21:59

Wanneer er een afslag of oprit tussen zit dan zijn het 2 overtredingen: verschillende baanvakken.

turbopilot
Donateur (7x)
Donateur (7x)

Bericht door turbopilot » zo 18 jan, 2015 10:36

Kreeg er gisteren ook eentje binnen, ;-|+ gewoon woon- werkverkeer in de spits, vermoedelijk gewoon in de rij meegereden en niet opgelet in het donker :oops:
Morgen maar eens de foto opvragen, kan ik er de volgende keer rekening mee houden waar die e..... staan met deze moderne manier van tolheffing. :-S+

Moest gelijk aan dit topic denken, was benieuwd of Style zijn foto's al binnen heeft.

1001760
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door 1001760 » ma 19 jan, 2015 13:52

Mijn college heeft er net eentje binnen gekregen waar ze stonden te flitsen zo'n 20 meter achter het bord waar aangegeven staat dat je niet harder dan honderd mag. Geflitst met 116 km en daar moet nog de correctie vanaf.

Die ging 'ie maar eens aanvechten.

turbopilot
Donateur (7x)
Donateur (7x)

Bericht door turbopilot » ma 19 jan, 2015 19:39

Zoë ik ook doen, want daar zijn regels voor.
20 meter is te kort. Ik dacht in deze situatie minimaal 100 tot 150 meter

Ff Googlen, is hier op het sf al eens besproken met een linkje erin.

900 turbo S
Geregistreerd lid

Bericht door 900 turbo S » ma 19 jan, 2015 23:11

Is mij ook een keer overkomen. Fotos opgevraagd. Was binnen tijdsbestek van 5 min 1 keer van voren geflitst en de andere was van achteren.....had ergens wat afgeleverd en reed weer terug. saabje cabrio stond er in ieder geval mooi op met dak open :D

Style&Co
Moderator + Donateur
Moderator + Donateur

Bericht door Style&Co » ma 19 jan, 2015 23:50

moet nog fotos opvragen maar ik vrees dat ik conform wetgeving 2x de Sjaak (Jacques in Franstalige landen) ben... herinnerde me later dat ik een afslag verkeerd genomen had en dat ik met een zware rechtervoet de extra tijd/afstand heb proberen goed te maken

dusss... zeer wss dat ik 1x van voren en 1x van achteren op de foto's sta

harolddevries
Donateur (6x)
Donateur (6x)

Bericht door harolddevries » di 20 jan, 2015 10:49

Volgens mij mag je volgens de wet niet twee keer voor dezelfde overtreding bekeurd worden. Als het tijdstip gelijk is zullen ze 1 moeten schrappen.

Thieuke
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door Thieuke » di 20 jan, 2015 12:33

harolddevries schreef:Volgens mij mag je volgens de wet niet twee keer voor dezelfde overtreding bekeurd worden. Als het tijdstip gelijk is zullen ze 1 moeten schrappen.
En betaal nu de goedkoopste gelijk, want dan kunnen ze je dus niets meer maken voor de duurdere, immers je hebt de boet reeds voldaan.

turbopilot
Donateur (7x)
Donateur (7x)

Bericht door turbopilot » wo 21 jan, 2015 19:13

Ik heb de foto binnen, en van voren geflitst.
Foto is knetter zwart, alleen de nummerplaat koplampen en de dikke stadslichten zijn zichtbaar.

Jammer dat ie niet voorzien was van oude type bumper met de nummerplaat schuin gedraaid eronder en vooral de nummerplaat niet schoon maken.

Tijdstip op de foto is voorzien van tijdstip uren, minuten en seconden, dit is afwijkend van de beschikking, daar staat alleen uren en minuten.

Mijn advies aan style, foto's opvragen,
als die net zo zwart zijn als die van mij en je bent 2 keer aan dezelfde kant geflitst of misschien wel niet de goedkoopste betalen en verontwaardigd bezwaar maken tegen de duurste. :D

turbopilot
Donateur (7x)
Donateur (7x)

Bericht door turbopilot » vr 23 jan, 2015 21:31

vandaag nogmaals gebeld, nu 1 voor mijn vrouw :-P+
tja die rijdt gewoon te hard langs een paal die er al een eeuwigheid staat ;-(+

de politie dame in kwestie verwees mij door naar https://www.mijnpolitie.nl/index.shtml" onclick="window.open(this.href);return false; en dan inloggen met DIGID
foto nummer kenteken en tijdstip die op de beschikking staat invoeren en dan :shock:

Injectie
Moderator

Bericht door Injectie » do 05 feb, 2015 18:41

Al nieuws Style

Plaats reactie