Gumball

Dit forum is bedoeld voor auto gerelateerde onderwerpen die NIET over Saab gaan.
Ewout900
Geregistreerd lid

Bericht door Ewout900 » ma 01 mei, 2006 12:12

taaffert schreef:Uit respect voor jullie zal ik zoals ik zei geen filmpjes en foto's van onderweg en ter plaatse posten.
Volgens mij is er een verschil tussen autoliefhebberij (inclusief exoten) en halsbrekende toeren op de openbare weg, maar à la. Ik vind het ontzettend indrukwekkend om die auto's live te zien, ook om ze hard te zien rijden, maar helaas kan dat nu eenmaal niet zonder risico op de openbare weg. Snelheidsverschil, weet je nog?

Laat die foto's maar doorkomen...

jelger
Geregistreerd lid

Bericht door jelger » ma 01 mei, 2006 12:17

sjoerdk schreef:De politie heeft mooi werk geleverd! 242 km/h in België, had toch wel wat meer verwacht.
Maar ach, wat interessert die knakkers het ook, die paar honderd euro interesseert ze geen bal, volgend jaar doen ze gewoon drie keer zo hard mee.
en dus wat is je statement?

eerst klagen dat de politie "brave" burgers op 1km pakt, en niks hier aandoet, 2 tellen later wanneer blijktt dat de politie WEL actie onderneemt, zeg je dat het weer niks uitmaakt.. :roll: :roll:
(mwa, rijbewijs kwijt.. )

wat wil je precies zeggen? dat de politie dan helemaal niks moet doen? of juist nog harder optreden zodat het voor rijkeluis OOK wat uitmaakt? (inkomensafhankelijke boete - ik denk dat je daar ook laaiend van wordt... , vrijheidsstraf) je lijkt een beetje een draaikont die uit elke feitelijke tegenspraak van wat je zelf spuit, weer iets negatiefs probeert te halen...om je eigen frustratie(??ofzo?) te lozen?

easy
Geregistreerd lid

Bericht door easy » ma 01 mei, 2006 12:21

Hi Taaffert,

Ik ben wel degelijk een grote fan en volg al sinds enkele weken de website http://www.gumball-3000.com Nogmaals Gumball HEERSCHT!. Ben zelf bezig met de aanschaf van een S60R met een tuningsoptie naar 420 Bhp. Zou dan ook graag volgend jaar mee rijden echter ik geloof dat het inschrijfgeld inmiddels 40.000,- POND is :shock:

sjoerdk
Geregistreerd lid

Bericht door sjoerdk » ma 01 mei, 2006 12:23

De politie MOET juist wat doen, en in de voorgaande jaren werd er veel minder op gecontroleerd.

Het ging er juist om, dat de politie ze eerst niet hard genoeg aanpakte, en nu dus blijkbaar wél.
Ik vind het gewoon niet redelijk als wij, burgers voor dat soort onbenullige snelheden al een bekeuring krijgen, en zei, in de voorgaande races niet.

sjoerdk
Geregistreerd lid

Bericht door sjoerdk » ma 01 mei, 2006 12:25

En het maakt MIJ natuurlijk wel uit, alleen niet die hufters in die snelle auto's. Zei denken namelijk, nouja, volgend jaar weer lekker meeblazen.

jelger
Geregistreerd lid

Bericht door jelger » ma 01 mei, 2006 12:37

ok :wink:

verde900
Donateur
Donateur

Bericht door verde900 » ma 01 mei, 2006 12:48

taaffert schreef:Nou jongens, leuke discussie!!!
Ik vond het een geslaagde dag in elk geval, jammer dat het weer moet uitmonden in een discussie over veiligheid en hard rijden. Ja dat doet toch iedereen...
Mocht zo'n rijke randdebiel op de openbare weg waar niemand erop verdacht is een familielid van je doodrijden moeten we dat dan maar als een sportieve prestatie van formaat optekenen omdat hij dat in zo'n mooie snelle auto deed? :?
Ridiculiseer het liefhebberen van autoliefhebbers die wel met veiligheid begaan zijn ook niet zo, voor alles is een tijd en een plaats mocht je dat nog niet door hebben.

easy
Geregistreerd lid

Bericht door easy » ma 01 mei, 2006 13:06

verde900 schreef:
Ik vond het een geslaagde dag in elk geval, jammer dat het weer moet uitmonden in een discussie over veiligheid en hard rijden. Ja dat doet toch iedereen...
Mocht zo'n rijke randdebiel op de openbare weg waar niemand erop verdacht is een familielid van je doodrijden moeten we dat dan maar als een sportieve prestatie van formaat optekenen omdat hij dat in zo'n mooie snelle auto deed? :?
Ridiculiseer het liefhebberen van autoliefhebbers die wel met veiligheid begaan zijn ook niet zo, voor alles is een tijd en een plaats mocht je dat nog niet door hebben.
Hoezo "waar niemand erop verdacht is"? Ik kijk wel uit! (letterlijk en figuurlijk :wink:) Jij hoeft immers niet voor mijn veiligheid te zorgen, dat doe ik zelf wel :wink:

jelger
Geregistreerd lid

Bericht door jelger » ma 01 mei, 2006 13:15

je kunt lang daar over **** maar "bottomline" is gewoon dat de weg voor ons allemaal is en dat niet iedereen, maar wel easy, elk minuut voorbeidt is op "idioten".

je daar op aanpassen is de omgekeerde wereld. dat is zoiets als verlangen van je vrouw dat ze een sluier omdoet omdat andere vrouwen in je wijk dat toevallig ook doen... :roll:

als je begrijpt wat ik bedoel.

aanpassing komt wel van de partij die zich "binnendringt" en niet van de "normerende"partij.

nogmaals, je kunt daar lang over natafelen, maar ik dacht dat we in nederland tegenwoordig aardig bezig waren (niet inde laatste plaats door rechtse rakkers) om strict en a-tolerant op te treden tegen onaangepastheid.

verde900
Donateur
Donateur

Bericht door verde900 » ma 01 mei, 2006 13:21

easy schreef:
verde900 schreef:
Hoezo "waar niemand erop verdacht is"? Ik kijk wel uit! (letterlijk en figuurlijk :wink:) Jij hoeft immers niet voor mijn veiligheid te zorgen, dat doe ik zelf wel :wink:
Dus jij zou er wel op verdacht zijn dat iemand met > 200km/uur over de pechstrook langs komt?
en iemand die dat niet verwacht "let zelf niet goed op?" graag nu een serieuze bijdrage!

easy
Geregistreerd lid

Bericht door easy » ma 01 mei, 2006 13:42

Ik ben inderdaad voorbereidt op die idioten ja. Hoezo zou ik niet goed uitkijken als ik mijn auto op de vluchtstrook wil parkeren? Doe jij dat niet dan? Als je een auto met 200kmh niet ziet naderen ben je zo blind als een mol en ben je je rijbewijs niet waardig. Ik hou hier GEEN en ik herhaal GEEN pleidooi voor welk verkeersmisdrijf dan ook, maar mijn uitgangspunt waarmee ik elke dag weer aan het verkeer deelneem is dat ik mijzelf niet ongelukkig laat rijden door WIE dan ook. Ik leg die verantwoordelijk bij niemand neer. Wat jij bedoelt is het volgende : bij iedere kruising van rechts waar JIJ voorrang hebt ,knal je hem zo de weg op :bluethumb: Als je op jouw weghelft een tegenligger tegemoetkomt die aan het inhalen is, ga je NIET aan de kant en rem vooral ook niet af en zit je de rest van je leventje in een rolstoel. Wanneer iemand anders later je een keer vraagt wie zijn schuld het was , zeg je glashard dat het ZIJN schuld was, jij had immers voorrang.

jelger
Geregistreerd lid

Bericht door jelger » ma 01 mei, 2006 14:00

dank je wel.

het feit dat ik asociale motorrijders op de ring Parijs NIET over het hofd heb gezien toen ik op een drukke ring (zaterdag 5 uur) een baan naar rechts wilde opschuiven terwijl 2 motorknapen met 150 zich door het verkeer zigzagden (en bij mij er rechts langsknalden terwijl ze eerst nog van achteren zaten, JUIST DE REDEN dat ik opzij ging :evil: ), komt inderdaad door MIJN oplettendheid.

maar opletten doe je VOORAL ook VOOR je, zeker in druk verkeer waarin het verkeer nogal vaak plotsklaps op de rem wil.

kortom : het feit dat ik ze zie, maakt de daad niet minder asociaal, illegaal en gevaarlijk.

sorry voor je easy, ik vind je een held, maar ik ben ook erg straight en veroordeel het gedrag van zulke lui harder dan mensen die even in een flits vaneen seconde de verkeerde inschatting maken.

(in mijn geval was het dus zo : motorrijders komen vanachteren aanjakkeren, en er was een gaatje bij mij rechts, dus wat doet de "goede" autorijder dan? juist NAAR RECHTS. dan verwacht ik NIET van ander deelnemers dat zij precies TEGENDRAADS acties ondernemen TEGEN het vwarchtingspatroon in.

het feit dat jij mensen die keurig naar rechts gaan en de plotsklaps rechts passerende motorrijder even over het hofd zien in het moment dat ze zichzelf al hadden verzekerd van het feit dat het rechst vrij was, dat jij die harder veroordeeld dan de levensgevaarlijk acterende motorrijder zegt meer over jouw dan over de andere deelnemrs.

verde900
Donateur
Donateur

Bericht door verde900 » ma 01 mei, 2006 14:10

@ easy, goed van je dat je zo defensief rijdt, dat probeer ik ook dagelijks te doen, andere b.v. oudere of juist beginnende bestuurders hebben hun handen vol aan alles om hen heen, mochten zij door een op zich makkelijk gemaakt inschattingsfoutje de dood vinden door het bewuste wangedrag van zo'n debiel is dat een onevenredig zware straf voor dat inschattingsfoutje.
easy schreef:Wat jij bedoelt is het volgende : bij iedere kruising van rechts waar JIJ voorrang hebt ,knal je hem zo de weg op :bluethumb: Als je op jouw weghelft een tegenligger tegemoetkomt die aan het inhalen is, ga je NIET aan de kant en rem vooral ook niet af en zit je de rest van je leventje in een rolstoel. Wanneer iemand anders later je een keer vraagt wie zijn schuld het was , zeg je glashard dat het ZIJN schuld was, jij had immers voorrang.
Stel de JIJ vorm hier ook niet zo suggestief, er zijn om overzicht voor alle partijen te houden zekere regels aan het autorijden gesteld, diegene die daar problemen mee hebben (JIJ?) zouden in het algemeen belang kunnen overwegen er niet langer aan deel te nemen.

easy
Geregistreerd lid

Bericht door easy » ma 01 mei, 2006 14:22

@jelger

Ook die motorrijders krijgen van mij ongezien de tyfus! Daar kun je niet op anticiperen. Een vrachtwagen rechts inhalen wanneer de situatie dat toestaat is iets anders, daar is niets debiels aan, wel onverantwoord.

@verde900

Mijn rijstijl is inderdaad zeer defensief omdat ik in het verkeer meer mafkezen tegenkom die totaal niet begrijpen wat er zich achter en voor hun afspeelt, dan dat ik hinder heb wanneer ik s`avonds laat op een 4 baans A1 wordt ingehaald door een "debiel" met 230 kmh.

Thisafternoon
Geregistreerd lid

Bericht door Thisafternoon » ma 01 mei, 2006 14:23

verde900 schreef:Ben net een weekje weg geweest en mocht constateren dat over 2100km ik 1:18,7 gereden heb, daar heb ik meer lol aan.
Daar zat snelweg met max. 130km/uur bij en wat stadsverkeer.
offtopic:
1 op 18,7 ? Met welke Saab en welke motor?
Ik haal met 'zo zuinig mogelijk' rijden 1 op 10 met m'n 900c. Dan heb ik de cruise control op 100km/u staan.

Vraag me af of ik (al dan niet met aanpassingen) nog zuiniger kan rijden!

Plaats reactie