voor de slimme mensen onder ons

Dit forum is bedoeld voor auto gerelateerde onderwerpen die NIET over Saab gaan.
johnny1982
Geregistreerd lid

Re: voor de slimme mensen onder ons

Bericht door johnny1982 » za 22 okt, 2011 22:16

Tanisha denk dat wij eens samen aan franse degelijkheid moeten sleutelen denk dat wij op deze momenten zeer goed met elkaar samen kunnen werken.

tan kan jij me eens effe het buskruit aangeven dan geef ik jou de aansteker om de lont ginds aan te steken.

tanisha
Geregistreerd lid

Bericht door tanisha » za 22 okt, 2011 23:03

ik denk dat wij dan idd een leuke sleutel sessie krijgen! beerchug:

jeroengsi
Geregistreerd lid

Bericht door jeroengsi » zo 23 okt, 2011 1:07

tanisha schreef:ik vrees het ergste voor die franse meuk! :lol:
franse meuk nog wel ja kan met een auto over weg of niet als je aan een saab kan sleutelen moet je het zeker met franse meuk ook kunnen zo simpel
maar ja je moet het wel even weten hoe het zit maar dat is met saab ook zo :P

groeten

jeroengsi
Geregistreerd lid

Bericht door jeroengsi » zo 23 okt, 2011 1:14

ik denk dat je het moet gaan zoeken in de aarde van de auto ik heb een keer met de zelfde auto gehad dat hij niet startte wilde en met start kabels weer wel ik heb daar een aarde draad op gezet en het was klaar
wat ik dus wil vertellen dat ze heel gevoelig zijn op aarde van de accu naar de moter
ook kan het in je contactslot blokje zitten
groeten Jeroen

tanisha
Geregistreerd lid

Bericht door tanisha » zo 23 okt, 2011 10:16

lees de start tekst eerst eens er is een probleem bij het voor-gloei systeem niet een start probleem als bij die astra bij deze franse meuk zit het puur in de elektronica

maar jeroen franse meuk is niet mijn ding dat weet je! ;-|+

jeroengsi
Geregistreerd lid

Bericht door jeroengsi » zo 23 okt, 2011 11:51

dat het in de elektronica zit lees ik ja maar veel daar van komt bij een massa probleem weg
en ik zeg ook niet dat deze auto niet starte wil even beter lezen

johnny1982
Geregistreerd lid

Bericht door johnny1982 » do 27 okt, 2011 18:02

voor al diegene die deze franse degelijkheid wilde opfikken tegen een vrachtwagen wilde parkeren hebben vervloekt en ga zo maar door.
jullie zijn hartelijk bedankt mijn klant neemt de eieren voor zijn geld en laat het zo hoe het is.
ook heeft hij vermeldt dat dit zijn laatste franse degelijke wagen was.
mijn klant dus eindelijk tot inszien gekomen dat dit een kostenvretend probleem was.
hij gelukkig omdat hij op tijd is gestopt.
ik gelukkig want ik heb nu een gelukkige klant erbij daar hij deze tijd niet heeft moeten vergoeden.
en bij de volgende onderhoudsbeurten weet ik waar deze klant gaat;
alzekers niet bij een renaultdealer.

djairo
Geregistreerd lid

Bericht door djairo » do 27 okt, 2011 20:30

Dit is een Saab forum, natuurlijk zitten hier geen Franse wagen liefhebbers, laat ik het zo stellen, zelf rij ik al 7 jaar met een Kangoo 1.5 Dci gedeeld met mijn vrouw.
Ik ben geen Renault liefhebber, wel een Saab liefhebber, maar wat blijkt, die no-nonsens Kangoo is eerlijk gezegd betrouwbaarder als de Saab en alle Saab's die ik al ooit gehad heb.
Enige problemen bij de Kangoo, en die is ook niet perfect, op 110.000Km zijn, Milieu klep(ERG Klep??) op 75.000 Km,alternator op 90.000Km en een afgebroken silent blok op 105.000Km, verder de eerste 50.000Km abnormale bandeslijt vooraan, na deftige uitlijning verholpen.
Wat ik hiermee wil zeggen is dat er als liefhebber van een merk enorm veel met de mantel der liefde bedekt word.
Mijn Saab is mijn lievelingsauto waar ik zéér zuinig op ben, maar de Kangoo is eigenlijk een "tof bakske", doet het altijd, je kan er alles mee doen, verhuis, aanhangwagen trekken, en je moet er geen schrik van hebben dat er is een krasje opkomt, je gebruikt het als een wasmachine of ijskast, puur een gebruiksvoorwerp.
Ooit een Citroen BX break 1.9 Diesel gehad, buiten 2 veringbollen 220.000Km zonder problemen.
Als ik een auto heb waar ik geen binding mee heb, en die geen TLC krijgt, wel daar heb ik haast nooit problemen mee, de Kangoo word hooguit 2x per jaar ééns gekuist(de Saab haast elke week.)

francofiel
Donateur
Donateur

Bericht door francofiel » do 27 okt, 2011 20:34

djairo schreef:Dit is een Saab forum, natuurlijk zitten hier geen Franse wagen liefhebbers
:lol: O nee? Al 8 jaar een Citroën SM, met maserati motor, in nieuwstaat in de garage staan. Mooiste wat Frankrijk ooit gemaakt heeft 8) Daarvoor diverse Ds'sen en Cx'en gereden :mrgreen:

johnny1982
Geregistreerd lid

Bericht door johnny1982 » do 27 okt, 2011 21:05

djairo schreef:Dit is een Saab forum, natuurlijk zitten hier geen Franse wagen liefhebbers, laat ik het zo stellen, zelf rij ik al 7 jaar met een Kangoo 1.5 Dci gedeeld met mijn vrouw.
Ik ben geen Renault liefhebber, wel een Saab liefhebber, maar wat blijkt, die no-nonsens Kangoo is eerlijk gezegd betrouwbaarder als de Saab en alle Saab's die ik al ooit gehad heb.
Enige problemen bij de Kangoo, en die is ook niet perfect, op 110.000Km zijn, Milieu klep(ERG Klep??) op 75.000 Km,alternator op 90.000Km en een afgebroken silent blok op 105.000Km, verder de eerste 50.000Km abnormale bandeslijt vooraan, na deftige uitlijning verholpen.
Wat ik hiermee wil zeggen is dat er als liefhebber van een merk enorm veel met de mantel der liefde bedekt word.
Mijn Saab is mijn lievelingsauto waar ik zéér zuinig op ben, maar de Kangoo is eigenlijk een "tof bakske", doet het altijd, je kan er alles mee doen, verhuis, aanhangwagen trekken, en je moet er geen schrik van hebben dat er is een krasje opkomt, je gebruikt het als een wasmachine of ijskast, puur een gebruiksvoorwerp.
Ooit een Citroen BX break 1.9 Diesel gehad, buiten 2 veringbollen 220.000Km zonder problemen.
Als ik een auto heb waar ik geen binding mee heb, en die geen TLC krijgt, wel daar heb ik haast nooit problemen mee, de Kangoo word hooguit 2x per jaar ééns gekuist(de Saab haast elke week.)

zucht de sarcastische momenten over franse degelijkheid heeft niet iedereen meegekregen dus in dit topic

tanisha
Geregistreerd lid

Bericht door tanisha » vr 28 okt, 2011 1:03

en nu de franse meuk ritueel verbranden? :SHSNE:

johnny1982
Geregistreerd lid

Bericht door johnny1982 » vr 28 okt, 2011 8:09

nog even geduld Tanisha. de klant wil de auto nog even gebruiken en gaat dan nadenken om hem als verwarming te gebruiken

johnny1982
Geregistreerd lid

Bericht door johnny1982 » zo 18 aug, 2013 20:03

het draadje in dit topic is enkele maanden geleden weer opgepikt en ondertussen opgelost geraakt.

de overijverige monteur die alles vervangen heeft lees het begin van het topic weer even door.

had onderin de potentiometer een klein onschuldige parkerschroef net te ver gedraaid!

deze schroef vriendelijkt teruggebracht naar de betreffende garage en verder even vriendlijk onze mening gegeven over de werkwijze.

klant had de wagen verder gegeven met 100€ bovenop aan een der buren hier bij ons.
deze persoon werd helemaal gek van dat geflikker maar nu helemaal tevreden met zijn werkkar.

Plaats reactie