Citroen C6

Dit forum is bedoeld voor auto gerelateerde onderwerpen die NIET over Saab gaan.
Sapphire
Donateur (7x)
Donateur (7x)

Re: Citroen C6

Bericht door Sapphire » wo 09 nov, 2011 18:15

Ja ik dacht laat ik het hier maar bij houden voordat ik weer voor azijn****** wordt uitgemaakt :lol:

Garrett
Lid van verdienste

Bericht door Garrett » wo 09 nov, 2011 18:20

In België €618,- per jaar. Voor Belgische begrippen is dat hoog. Het merendeel rijdt in diesels, bijvoorbeeld een 1.6tdi kost €243,- en een 1.9 €282,-. Misschien ook wat duidelijker waarom bijvoorbeeld een 2.2 hier niet zo gewild is. Met z'n wegenbelasting van €450,- is de auto fors duurder.

Vlak hier ook de BIV (Belasting op In Verkeerssteling) niet uit. Die moet eenmalig betaald worden bij het op kenteken zetten van een auto (telkens als de auto van eigenaar wisselt):
2.7 HDI van bijvoorbeeld 2008: €700,-. Dat tikt lekker aan dus met een eerste overheidsfactuur van €1.300.

Met m'n Aero ben ik daar de mist ingegaan. Geen rekening gehouden met de BIV. Dus naast de wegentaks (€600,-) kreeg ik op vermogen een rekening gepresenteerd van zo'n €900 (BIV). Da's een forse rekening op een auto van 4 mille, maar dat even terzijde :)

francofiel
Donateur
Donateur

Bericht door francofiel » wo 09 nov, 2011 18:54

en voor de recentere C6 met 3 liter V6 dieselmotor is die belasting "in verkeerstelling" in België nog veel hoger..... Dat helpt de restwaarde ook niet echt. Op een C6 schrijf je inmiddels net zoveel af als op een Griekse lening..... :mrgreen:

Sapphire
Donateur (7x)
Donateur (7x)

Bericht door Sapphire » wo 09 nov, 2011 19:03

Garrett schreef:2.7 HDI van bijvoorbeeld 2008: €700,-. Dat tikt lekker aan dus met een eerste overheidsfactuur van €1.300.
Ach ja wat zal ik zeggen... In NL is de BPM op een 2.7 HDi van 2008 €22.500,-- (hoeft gelukkig alleen bij aanschaf betaald te worden en "schrijft af" in 19,5 jaar, daarna geen rest BPM meer verschuldigd bij invoer - maar het gros van de auto's is na die tijd al versleten en gesloopt) en de motorrijtuigenbelasting bedraagt €1880,-- per jaar... Ka-ching! :cry:
Ohja, diesel kost hier €1,40.

Plaats reactie