Algemeen Apple topic

Dit forum is bedoeld voor auto gerelateerde onderwerpen die NIET over Saab gaan.
Plaats reactie
Rutger
Geregistreerd lid

Bericht door Rutger » vr 12 mar, 2010 20:57

Ja, daar gebruik ik Quicksilver voor en dat werkt perfect. Soms heb je opties in een programma die je alleen via de menu bar kunt bereiken, zoals bijvoorbeeld "Paste Special..." in MS Word (ja...). Nu moet ik dat met m'n muis doen, maar dat zou veel sneller zijn met m'n toetsenbord.

jochem
Geregistreerd lid

Bericht door jochem » za 13 mar, 2010 10:21

OSX86? Licht toe!

Apple staat juist bekend om de sneltoetsen... Maar dan moet je wel Apple programma's gebruiken :P

Spotlight is inderdaad echt geniaal. Vaak genoeg dat ik iets kwijt ben of een bepaalde tekst in een mailtje zoek dan even apple-spatie het woord vaak vind ie het heel snel!

Nick
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door Nick » za 13 mar, 2010 12:15

Dat Layar geinstalleerd op mijn iPhone. Zou leuk zijn als er een layar zou zijn zodat je bij de volgende SF meeting kan zien wie bij welke forumnaam hoorde...

DiedX
Geregistreerd lid

Bericht door DiedX » za 13 mar, 2010 17:59

Berry schreef:OSx86 = OSX op je x86 (normale PC)... bij mijn Dell GX280 ziet ie maar geen drives om te installeren. :-(
Ik heb het een keer geprobeerd op een AMD, maar dat was een groot drama. Zelf vind ik OSX86 een goed initiatief, maar ik zweer zelf toch bij een Apple. De hardware is meer af, en, zeg zelf, wie zit nou te wachten op al het geouwehoer wat je krijgt met het OSX86?

DiedX
Geregistreerd lid

Bericht door DiedX » zo 14 mar, 2010 12:49

De vraag is: juist het al het geouwehoer, krijg je dan een goed beeld?

jochem
Geregistreerd lid

Bericht door jochem » zo 14 mar, 2010 20:28

Nee natuurlijk niet

Zoals ik al eerder geschreven heb. Apple is niet alleen de ontwerper van de software maar is tegelijkertijd ook de ontwerper van de hardware. Zo heb je een prachtig uitgebalanceerd product te pakken die uiterst betrouwbaar is.

Eenmaal een Mac en je kan niet terug! Althans je wil dan echt niet meer terug dat durf ik te wedden

900 SE C
Geregistreerd lid

Re: Algemeen Apple topic

Bericht door 900 SE C » ma 07 jun, 2010 23:58

Eens met Jochem; na de 'shared' iMac inmiddels ook een MacbookPro - en na 2 jaar een abonnement uitdienen is er in juli (dus) ruimte voor de ... iPhone4

plafundum
Geregistreerd lid

Bericht door plafundum » di 08 jun, 2010 0:27

Fantastisch spul dat Apple, maar ze beginnen meer en meer M$ trekjes te vertonen.
Nu voor het eerst in de geschiedenis de beurswaarde van Apple groter is dan die van M$ zijn ze van de underdog positie af en ben ik benieuwd of ze hun creativiteit-niveau kunnen handhaven.

Melle
Geregistreerd lid

Bericht door Melle » di 08 jun, 2010 2:03

900 SE C schreef:Eens met Jochem; na de 'shared' iMac inmiddels ook een MacbookPro - en na 2 jaar een abonnement uitdienen is er in juli (dus) ruimte voor de ... iPhone4
Same here..

iMac, macBook, iPhone 3G, wacht met smart op de iPhone 4G mijn T-Mobile contract is inmiddels verlopen...

Sander
Forum Admin

Bericht door Sander » di 08 jun, 2010 7:42

plafundum schreef:Fantastisch spul dat Apple, maar ze beginnen meer en meer M$ trekjes te vertonen ... ... ben ik benieuwd of ze hun creativiteit-niveau kunnen handhaven.
Er is wel 1 groot verschil, ik heb M$ nog niet vaak op creativiteit kunnen betrappen. Daarentegen is Apple vanaf de start creatief geweest. Dus dat zal voorlopig nog wel goed komen.
Ik ben het wel met je eens dat ze trekjes vertonen die discutabel zijn (zoals toelaten van apps in de appstore), maar zolang ze producten maken zoals de nieuwe iPhone blijf ik hun producten kopen.

900 SE C
Geregistreerd lid

Bericht door 900 SE C » di 08 jun, 2010 9:17

RTLZ -> iPhone 4 va juli verkrijgbaar in NL. Vwb het toelaten van apps in de AppStore - tja, lijkt apart in een 'open' omgeving, ken de redenering niet maar Appie Heijn bepaalt toch ook zelf wat ze in de schappen leggen? Kan mij voorstellen dat Apple ook een toelatingsbeleid hanteert al was het maar om het ongekend lage aantal virale infecties verder te beperken.

nove mille
Geregistreerd lid

Bericht door nove mille » di 08 jun, 2010 9:33

Zeker weten, al dat vrijheid-blijheid-gedoe is zelfdestructief.

Sander
Forum Admin

Bericht door Sander » di 08 jun, 2010 9:35

Klopt,maar er zijn inmiddels al heel wat apps geweigerd die echt wel iets zouden toevoegen aan de iPhone, maar bijvoorbeeld plannen van Apple zouden dwarsbomen.
(dan heb ik het niet over Flash oid)
Ik vind het af en toe discutabel, maar over het algemeen ben ik nog steeds een addict ;)

900 SE C
Geregistreerd lid

Bericht door 900 SE C » do 10 jun, 2010 11:15

ad
Geregistreerd lid

Re:

Bericht door ad » do 10 jun, 2010 19:52

Zoals ik al eerder geschreven heb. Apple is niet alleen de ontwerper van de software maar is tegelijkertijd ook de ontwerper van de hardware. Zo heb je een prachtig uitgebalanceerd product te pakken die uiterst betrouwbaar is.

Eenmaal een Mac en je kan niet terug! Althans je wil dan echt niet meer terug dat durf ik te wedden
Zal ook nog even en duit in het zakje doen. Werk al ruim 15 jaar, als fotograaf, met een Mac. Mijn laatste is een power Mac van een jaar of 4 oud.(zal inmiddels ook wel weer achterhaald zijn). Ideaal voor grafisch werk, maar verder.... betrouwbaar en nauwelijks storingen. Kortom ik onderschrijf de stelling dat je nooit meer terug wilt.

ad

Plaats reactie