Algemeen Apple topic

Dit forum is bedoeld voor auto gerelateerde onderwerpen die NIET over Saab gaan.
Plaats reactie
nove mille
Geregistreerd lid

Bericht door nove mille » ma 02 nov, 2009 9:03

Nee, alleen het routertje dat niet meer helemaal mee is... moet voortdurend herstart worden. :?
Airport werkt tot hier toe optimaal.

'k Ben er a propos nog niet uit met m'n iMac en de FireWire-modus, maar ik hou jullie au courant.

Sander
Forum Admin

Bericht door Sander » ma 02 nov, 2009 14:57

nove mille schreef:'k Ben er a propos nog niet uit met m'n iMac en de FireWire-modus, maar ik hou jullie au courant.
Ook mijn suggestie geprobeerd?

Sander
Forum Admin

Bericht door Sander » ma 02 nov, 2009 15:03

Berry schreef:Heeft er al iemand één van de navigatie opties op de iPhone?
Nee, ik vond het te duur en GPS-ontvangst is vaak te slecht.
Voor de software plus houder van TomTom ben je 200,- kwijt op de iPhone...
Je kunt voor 130,- al een TomTom One IQ kopen met heel Europa.

Er zijn ook geruchten over gratis Google Maps Navigatie. Dan heb je helaas weer te maken met de slechte GPS van de iPhone. Geen serieuze optie dus wat mij betreft.

Verder ben ik echt een fan van de iPhone.

Sander

Margreet
Geregistreerd lid

Bericht door Margreet » zo 08 nov, 2009 23:00

Upgrade naar Snow Leopard, probleem met Airport lijkt opgelost *fingers crossed*

nove mille
Geregistreerd lid

Bericht door nove mille » ma 09 nov, 2009 11:28

Sander schreef:Ook mijn suggestie geprobeerd?
Kan even niet verder doen, maar die ga ik zeker uitproberen ! Bedankt nog.

plafundum
Geregistreerd lid

Bericht door plafundum » vr 13 nov, 2009 10:02

Heeft er iemand hier nog een goede voeding voor een macbook liggen die ik over mag nemen? Ben op zoek naar zo'n modern magneet-ding.

plafundum
Geregistreerd lid

Bericht door plafundum » vr 13 nov, 2009 12:56

melle z schreef:Jij ook al draadbreuk? Klote dingen.
Jah, klopt. Verdomde het echter om voor 80 euro een nwe te kopen. Hoefde ook niet want heb 2 laptops. Maar wil nu mijn oude MacBook uit 2006 verkopen en nu kan ik er geen voeding bij leveren. :-(

Als er iemand interesse heeft trouwens: MacBook uit Augustus 2006 (geen MacBook pro dus). Goede laptop zonder dode pixels. Wordt geleverd met originele OS X 10.4 CD's en OS X Snow Leopard geïnstalleerd.

Batterij is een half jaar oud, origineel Apple. 120 GB HDD is gloednieuw, nog nooit gebruikt, alleen Snow geinstalleerd. Verleden jaar is onder Applecare-garantie het toetsenbord vervangen.

De laptop is 3,5 jaar oud en heeft naast het toetsenbord nooit problemen opgeleverd. Boekjes, originele doos etc aan.

Melle
Geregistreerd lid

Bericht door Melle » vr 13 nov, 2009 14:38

Heb voor mijn MacBook ook al 2x een andere voeding aangeschaft.

Btw. Wat vraag jij voor jouw MacBook??

Melle
Geregistreerd lid

Bericht door Melle » vr 13 nov, 2009 20:48

Bijna alle kabels van Apple hebben dat probleem.
Ook het snoertje van m'n iPhone.

Bij de vorige adapter had ik er ook tape omheen maar dat begon te smelten...

vanderzanden
Geregistreerd lid

Bericht door vanderzanden » za 14 nov, 2009 10:44

plafundum schreef:Verleden jaar is onder Applecare-garantie het toetsenbord vervangen.
Dat biedt hoop. Heb een noteboook binnen een jaar - garantie - aangeboden om toets '2@€' te laten repareren. Diagnose "door importeur is geconstateerd dat de housing top case (bovenkant) inclusief keyboard (nederlandse uitvoering) kompleet vervangen dient te worden. (gel..)
Antwoord: "schade is ontstaan tgv externe oorzaak waardoor garantie niet van toepassing is". Externe oorzaak: zullen wel mijn vingers zijn die de toetsen aanraken. Slechte beurt, moet nog even een appletje mee geschild worden. Ben er pas een maand mee bezig, vind e.e.a niet al te Correct van de verkoper :( ,wordt vervolgd. :D

vanderzanden
Geregistreerd lid

Bericht door vanderzanden » do 19 nov, 2009 13:13

Apple blijft simpleweg stellen dat een beschadigde toets = vervangen toetsenbord ≠ garantie. Dom, dom, dom, is DE manier om je verkoop naar beneden te laten joekelen. Uiteindelijk heeft de verkoper besloten om zelf de (garantie) reparatie te doen, kosten voor hun: een paar Euro en een paar minuten werk; e.e.a. toch nog correct afgehandeld. :)
Hoop dat consumentenbond flink gaat ageren tegen het belabberde serviceniveau van Apple, i.c. Apple Nederland.

tweemeter
Donateur
Donateur

Bericht door tweemeter » do 19 nov, 2009 18:51

Berry schreef:Zelf heb ik straks ook weer een iPhone wil er ook mee navigeren.

Heeft er al iemand één van de navigatie opties op de iPhone?
Yep, heb TomTom en Navigator. Eerste tijd altijd goede GPS ontvangst gehad, de laatste tijd minder. Waar het aan ligt, geen idee :? .

Ik heb dat opgelost door te jailbreaken en RoqyGPS te installeren, nu kan ik mijn oude GPS muis weer gebruiken. Deze ligt nu altijd in de auto.
Werkt perfect en ik hoef geen losse navigatie mee te nemen.
Verder heb ik de iPhone gekoppeld aan mijn Alpine, zodat ie wordt opgeladen en ik tegelijkertijd met navigeren, muziek kan afspelen. De instructies hoor ik dan over de speakers.

Melle
Geregistreerd lid

Bericht door Melle » zo 27 dec, 2009 21:34

Hier waren toch ook mensen die problemen hadden met de WiFi verbinding van hun MacBook?

Hoe hebben jullie dat opgelost?
Mijn MacBook begint ook te kuren te krijgen en wordt er helemaal :twisted: van....

Margreet
Geregistreerd lid

Bericht door Margreet » zo 27 dec, 2009 21:48

Niet... :(

Ik heb de oplossing die hier http://discussions.apple.com/thread.jsp ... 0&tstart=0 aangedragen worden zo'n beetje allemaal geprobeerd, lijkt het soms even opgelost, maar dan valt de verbinding weer weg. Onder SnowLeopard leek het ook even goed, maar toen begon het gedonder toch weer. Misschien is het toch een hardware probleem.

Oplossing: Ik heb de airport uitgeschakeld en er een USB Wireless adapter ingeplugd. Ook niet ideaal, maar het scheelt wel een heleboel ergernis, heb nu weer een stabiele verbinding.

Melle
Geregistreerd lid

Bericht door Melle » zo 27 dec, 2009 21:51

Hey Margreet bedankt voor je reactie!!
Welke USB adapter heb jij gekocht? Dit is namelijk waardeloos!!

Plaats reactie