Saab & Stikstof
-
ReinO
- Donateur (2x)

Re: Saab & Stikstof
wauw dat is wel erg veel: ik haalde de cijfers van het internet, ik meende business today of zo.
Die rekenformule van kerosine liter maal 2,5 is de uitstoot.
Prima om te corrigeren hoor:) Des te beter het klopt des te dwingender wordt de info!
Die rekenformule van kerosine liter maal 2,5 is de uitstoot.
Prima om te corrigeren hoor:) Des te beter het klopt des te dwingender wordt de info!
-
Steve-O
- Donateur (8x)

@Sapphire: Ook al is deze visie niet nieuw (zowel anderen als ik heb soortgelijke dingen ook meer dan eens verkondigd), heb je het goed uiteengezet en in de juiste context geplaatst. Maar je berichtgeving over nieuwe slooppremieregelingen in de maak, toont dat er een hardnekkig probleem zit bij de politiek en de politieke lobby. Men denkt simpelweg onvoldoende na over maatregelen en consequenties. Het ontbreekt telkenmale weer aan politici met een helicoptervisie.
Waar het gaat om de plasticsoep redenereert men ook dat we minder plastic verpakkingen moeten produceren, in plaats van opvoeden met een anti-wegwerpmoraal + lik-op-stuk-beleid (dus meer handhaving) + slimmere afvalverwerking waar plastic geen kans krijgt om weg te waaien en zoveel mogelijk recycled wordt. En dan niet alleen in eigen land, maar wereldwijd. En ja dit is een gigantische opgave, en toch moeten we die niet uit de weg gaan omdat er aan de productiekant plastic deels verdwijnt. Het is niet of-of het is en-en.
Tegelijkertijd moet er ruimte zijn om voor bepaalde toepassingen plastic te kunnen blijven gebruiken. Totdat men in de toekomst een nu nog onbekende verpakking die niet als grondstof aardolie nodig heeft, kan inzetten voor producten die anders niet goed houdbaar zijn of tegen bijvoorbeeld weersinvloeden e.d. beschermd kunnen worden.
Te snel naar alternatieven overstappen, die zich niet in de praktijk bewezen hebben en/of leiden tot nog meer afval door een in tijd beperkte toepassing is niet goed. Bijvoorbeeld de electrische auto, e-bike, schroeven in kartonnen doosjes, smartphones die ondanks technische mogelijkheden en in goede staat verkeren, door hun fabrikanten en softwareproducenten onbruikbaar worden gemaakt, en ga zo maar door.
Overigens is voetbal en alles wat daarbij hoort veel groter als 'onze oude autootjes'. Het effect van voetbal indammen zal veel groter zijn. Bovendien schetste je de milieuvriendelijkheid van het blijven rijden in oude goed onderhouden auto's.
Waar het gaat om de plasticsoep redenereert men ook dat we minder plastic verpakkingen moeten produceren, in plaats van opvoeden met een anti-wegwerpmoraal + lik-op-stuk-beleid (dus meer handhaving) + slimmere afvalverwerking waar plastic geen kans krijgt om weg te waaien en zoveel mogelijk recycled wordt. En dan niet alleen in eigen land, maar wereldwijd. En ja dit is een gigantische opgave, en toch moeten we die niet uit de weg gaan omdat er aan de productiekant plastic deels verdwijnt. Het is niet of-of het is en-en.
Tegelijkertijd moet er ruimte zijn om voor bepaalde toepassingen plastic te kunnen blijven gebruiken. Totdat men in de toekomst een nu nog onbekende verpakking die niet als grondstof aardolie nodig heeft, kan inzetten voor producten die anders niet goed houdbaar zijn of tegen bijvoorbeeld weersinvloeden e.d. beschermd kunnen worden.
Te snel naar alternatieven overstappen, die zich niet in de praktijk bewezen hebben en/of leiden tot nog meer afval door een in tijd beperkte toepassing is niet goed. Bijvoorbeeld de electrische auto, e-bike, schroeven in kartonnen doosjes, smartphones die ondanks technische mogelijkheden en in goede staat verkeren, door hun fabrikanten en softwareproducenten onbruikbaar worden gemaakt, en ga zo maar door.
Overigens is voetbal en alles wat daarbij hoort veel groter als 'onze oude autootjes'. Het effect van voetbal indammen zal veel groter zijn. Bovendien schetste je de milieuvriendelijkheid van het blijven rijden in oude goed onderhouden auto's.
-
ReinO
- Donateur (2x)

ik lees dit topic met genoegen dankzij al die mooie aanvullingen en info! thnx jullie .
-
turbopilot
- Donateur (7x)

Ga gewoon nachtdiensten draaien, dan is overdag dan voor mij dag nacht en mag ik overdag 130 van oom agent
…
-
Sapphire
- Donateur (7x)

Dank je, maar als je mijn berichten terugleest (niet alleen in dit topic) heb ik mijn visie op deze zaken al meerdere malen hier gepost in diverse politieke topics. Maar ik denk dat wel meer mensen er zo over denken, het gaat er om dat we er hetzelfde over denken. Veel mensen denken überhaupt steeds minder of helemaal niet na over politiek (en vinden niets van veel dingen, "het zal wel") en daar zit in mijn ogen wel een zwakke plek, zeker omdat fanatici daardoor steeds meer terrein winnen: terwijl veel burgers politiek laten voor wat het is gaan zij in onverminderde mate door met drammen. Als gevolg daarvan worden steeds meer zaken door steeds minder mensen 'beslist' of op z'n minst 'bepaald' (qua beeldvorming).Steve-O schreef: ↑wo 13 nov, 2019 13:43@Sapphire: Ook al is deze visie niet nieuw (zowel anderen als ik heb soortgelijke dingen ook meer dan eens verkondigd), heb je het goed uiteengezet en in de juiste context geplaatst.
-
op
- Donateur (4x)

Wat ik niet begrijp is dat wij van alles moeten en dat de horeca terrasverwarmers de hele dag laat branden voor een leeg terras, naast de winkel die hele dag warme lucht naar buiten blaast of met de airco bij de open deur, etc. etc...
Die mensen op het terras kunnen wel op een elektrisch dekentje dat je ieder 5 minuten even aan moet zetten en die winkel deuren kunnen dicht, pas DAARNA gaan we auto- en huizenbezitters op kosten jagen denk ik zo.
Energie verspilling tegengaan scheelt erg veel uitstoot.
Die mensen op het terras kunnen wel op een elektrisch dekentje dat je ieder 5 minuten even aan moet zetten en die winkel deuren kunnen dicht, pas DAARNA gaan we auto- en huizenbezitters op kosten jagen denk ik zo.
Energie verspilling tegengaan scheelt erg veel uitstoot.
-
jelger
- Geregistreerd lid
Je illustreert precies het probleem (in niet alleen dit dossier) : iedere aangesprokene geeft de bal door naar een ander "hup, doe jij eerst wat, dan pas beweeg ik". Ik hoef je niet uit te spellen denk ik hoeveel (of hoe weinig) er gebeurt (is) aan het einde van het doorgeefspel. En als het opgelegd wordt heet het "dictaat door de strot geduwd". Welkom in de 21e eeuw. 
-
Henk-Jan
- Donateur

Desondanks is het wel heel snel gegaan van de eerste vraag "hebben we überhaupt een probleem" naar "hoe gaan we / wie gaat het oplossen". Natuurlijk zijn er genoeg problemen waar door de bovenstaande dynamiek geen oplossing voor uitgewerkt wordt, maar om alle (media)aandacht op de verschillende kampen te richten is ook een slimme/sluwe taktiek om het antwoord op de eerste vraag impliciet te maken en daarna onder de noemer van weinig progressie een oplossing door te drukken, zoals je omschrijft.
Ik ben het best eens met je reactie in het Saab & Strooizout topic dat de nuchtere Hollander verdwenen lijkt (nuchtere Nederlanders zullen er buiten Holland altijd zijn
), maar ik denk ook dat vele Nederlanders door ervaring wijs zijn geworden (lees: zich meermaals genaaid hebben gevoeld) en geleerd hebben dat afwachten zonder (voortijdig) gemor niet leidt tot het gewenste resultaat...
Ik ben het best eens met je reactie in het Saab & Strooizout topic dat de nuchtere Hollander verdwenen lijkt (nuchtere Nederlanders zullen er buiten Holland altijd zijn
-
93Rookie
- Donateur (3x)

Even een Rookie die nooit in een voetbalvereniging tegen een bal trapt, maar wel er een mening over heeft.Stoppen met al het voetbal, van klein tot groot en ook met de competitie
Nu is één mening geen mening.
Even uitleg hoe ik er tegenaan kijk.
1. Topspelers worden als Goden behandeld en betaald, dit moet echt veranderen, b.v. Balkenende norm.
2. Bobo's uit de sport weren er gaat nu veel te veel geld in om, trekt foute mensen aan.
3. Ook crimineel geld komt bij amateurvoetbal terecht met alle gevolgen van dien.
4. Sport op vriendschappelijke en sportieve basis is goed voor de jeugd en de senior.
5. Amateur sport het domein van de oprechte vrijwilligers.
6. Niet Gokken op uitslagen wedstrijden.
Overigens: Hoewel allemaal leuk actueel, ik ga me maar weer eens op de SAAB techniek storten
Mijn electrisch kap van de Cabrio stoort.
-
Style&Co
- Moderator + Donateur

met de nieuwe maximum snelheid voorzie ik wel een enorme pricedrop van de voorheen alom begeerde setjes primair 7 en 8 
-
Sonab
- Donateur (4x)

Waarom? Toerental is en blijft aangenaam lager, ook met 100 k/u.
En 's avonds na 19u is het helemaal heerlijk cruisen met 130 k/u
En 's avonds na 19u is het helemaal heerlijk cruisen met 130 k/u
-
op
- Donateur (4x)

Ook dit is deel van het probleem: de analyse van het door geven is niet onjuist, maar die analyse is dan een eindpunt en geen begin.jelger schreef: ↑wo 13 nov, 2019 23:34Je illustreert precies het probleem (in niet alleen dit dossier) : iedere aangesprokene geeft de bal door naar een ander "hup, doe jij eerst wat, dan pas beweeg ik". Ik hoef je niet uit te spellen denk ik hoeveel (of hoe weinig) er gebeurt (is) aan het einde van het doorgeefspel. En als het opgelegd wordt heet het "dictaat door de strot geduwd". Welkom in de 21e eeuw.![]()
De alternatieven van die dekentjes en de dichte deur zijn zo makkelijk, dat het niet te begrijpen is dat dit soort laaghangend fruit niet allang is geplukt
-
jelger
- Geregistreerd lid
Dus als we niet uitkijken is onze stikstof straks nog op ook? Wat dan?
-
Killercave86
- Donateur (2x)