Moet heel eerlijk zeggen dat ik de angst nu ook al ruik. Ik vind bijvoorbeeld de C5 break van citroen niet bepaald origineler dan deze autoverde900 schreef:Je mag als industrie bang worden als er een totaal nieuwe en ook nog eens innovatieve speler op je markt toetreedt.
Beijing 700 en Brilliance BS4 Wagon (pg. 9)
-
marq101
- Geregistreerd lid
-
verde900
- Donateur

Niet echt, zie in het hele verre oosten niet zo veel (al kan dat chinees leren best leuk zijn om eten te bestellen).jelger schreef:ik snap je afgunst wel hoor, al die imitatieshit voor zo weinig geld, en ook nog bijna geen belasting betalen... het is net het paradijs. Alleen zo jammer dat je Chinees moet leren. Anders zat je er al , toch?
Chinees plastic speelgoed (uiterst simpel spuitgietspul) haalt zeer regelmatig de elementaire veiligheidsstandaards al niet eens, denk dat een autoindustrie nog wel even te gaan heeft, heb een Geely bekeken, wat een waardeloos prul, daarmee moet je niet aankomen als je serieus genomen wilt worden, maar zou best verbaasd willen staan over iets van technisch kunnen op autovlak.
-
Ruud
- Geregistreerd lid
Neem eens een kijkje in deze lijst waarom een hele hoop Chinese producten Europa niet binnen komen.
Ze nemen het gewoon niet zo nauw met de veiligheids/gezondheids etc eisen van de kopers. Dat is een feit. En met deze instelling zullen ze ook niet snel een veilige/kwalitatief goede auto maken. De kracht van China is o.a. goedkope massaproductie en daarbij schort het vaak aan de afwerking, zo ook auto's zo blijkt wel uit bijv. Ncap testen.
http://www.geenstijl.nl/mt/archieven/20 ... zicht.html
Het is dan toch ook niet meer dan logisch dat we een afkeer hebben van deze producten, aangezien wij nou eenmaal wel verantwoord willen kopen.
Mijns inszien is een Saabrijder ook iemand die kwaliteit op verschillende vlakken verlangt.
Ze nemen het gewoon niet zo nauw met de veiligheids/gezondheids etc eisen van de kopers. Dat is een feit. En met deze instelling zullen ze ook niet snel een veilige/kwalitatief goede auto maken. De kracht van China is o.a. goedkope massaproductie en daarbij schort het vaak aan de afwerking, zo ook auto's zo blijkt wel uit bijv. Ncap testen.
http://www.geenstijl.nl/mt/archieven/20 ... zicht.html
Het is dan toch ook niet meer dan logisch dat we een afkeer hebben van deze producten, aangezien wij nou eenmaal wel verantwoord willen kopen.
Mijns inszien is een Saabrijder ook iemand die kwaliteit op verschillende vlakken verlangt.
-
jelger
- Geregistreerd lid
you get what you pay for.
laat de consument de vrije keuze, binnen bepaalde grenzen uiteraard. Als ik zie hoeveel ferrari's in de fik vliegen, kan ik bijna vaststellen dat het percentage hoger ligt dan bij goedkope waterkokers uit china, of heb jij een ander gevoel Ruud?
Ik snap best je consumentenzorg wel, en ten dele ben ik het met je eens, maar om voor mij te willen bepelan "wat ik wil" met je "wij" gaat me ietsje te ver. Ik bepaal ook niet voor jou pa dat hij niet in z'n eentje asociaal in een smogmachine die gevaarlijker is voor voetgangers dan een Alto mag gaan rijden, en ook maar de geringste suggestie om de eisen mbt zuip auto's te betuttelen omwille consumentenwelzijn wordt door jou naar de prullenbak verwezen.
laat de consument de vrije keuze, binnen bepaalde grenzen uiteraard. Als ik zie hoeveel ferrari's in de fik vliegen, kan ik bijna vaststellen dat het percentage hoger ligt dan bij goedkope waterkokers uit china, of heb jij een ander gevoel Ruud?
Ik snap best je consumentenzorg wel, en ten dele ben ik het met je eens, maar om voor mij te willen bepelan "wat ik wil" met je "wij" gaat me ietsje te ver. Ik bepaal ook niet voor jou pa dat hij niet in z'n eentje asociaal in een smogmachine die gevaarlijker is voor voetgangers dan een Alto mag gaan rijden, en ook maar de geringste suggestie om de eisen mbt zuip auto's te betuttelen omwille consumentenwelzijn wordt door jou naar de prullenbak verwezen.
-
Ruud
- Geregistreerd lid
Laat de consument de vrije keuze idd en binnen bepaalde grenzen. Die van mij zijn wanneer een product een reeel gevaar voor de gezondheid/veiligheid opleverd (voor die van jou en anderen) dan moet het niet verkocht worden in Europa. Voor jou ligt de lat duidelijk nog lager? Begrijp dat je er dan vrijwel gegarandeerd dood aan moet gaan moet het volgens jou verboden zijn. En het kan kloppen dat je meer Ferrari's (of wat dan ook) in de fik ziet, want deze waterkokers komen Europa dus niet in.jelger schreef:you get what you pay for.
Ik bepaal ook niet voor jou pa dat hij niet in z'n eentje asociaal in een smogmachine die gevaarlijker is voor voetgangers dan een Alto mag gaan rijden
Jij bepaald idd niet in wat voor auto mijn vader rijdt. Gelukkig niet. Wat betreft smogmachine voldoet de 9-7X aan alle huidige emissie eisen, dat doet jouw oude Saab niet, vind je wel dat jij verantwoord voor de medemens bent in de binnenstad van Den Haag? Bovendien is de grote van een auto niet het gevaar voor de voetganger maar de persoon die achter het stuur zit. (maar dat is off-topic)
-
jelger
- Geregistreerd lid
edit: laat maar, eindeloos.
bottomline - ik heb niet perse lagere eisen. Echter, eisen moeten niet verward worden met marktprotectie, onder het mom van het filantropisch klinkende consumentenwelzijn.
Zo lang je benedenburen bij een verbouwing nog een levensgevaarlijk gas- en elektra netwerk kunnen aanleggen in alle "vrijheid" zie ik daar eerder een punt van aandacht van bedilzucht.
bottomline - ik heb niet perse lagere eisen. Echter, eisen moeten niet verward worden met marktprotectie, onder het mom van het filantropisch klinkende consumentenwelzijn.
Zo lang je benedenburen bij een verbouwing nog een levensgevaarlijk gas- en elektra netwerk kunnen aanleggen in alle "vrijheid" zie ik daar eerder een punt van aandacht van bedilzucht.
-
marq101
- Geregistreerd lid
Dat bedoel ik. De bezwaren, bijvoorbeeld mbt de veiligheid, kunnen gegrond zijn maar als ze uit de automotive hoek komen dan denk ik toch dat het eigen belang (angst voor marktverlies) op de eerste plaats komt en dan pas, wellicht, de bezorgdheid voor de veiligheid van de inzittenden
Sorry hoor GJ, niet persoonlijk aan jou gericht
Sorry hoor GJ, niet persoonlijk aan jou gericht
-
marq101
- Geregistreerd lid
Ja slaap lekkerRuud schreef:Wat betreft smogmachine voldoet de 9-7X aan alle huidige emissie eisen, dat doet jouw oude Saab niet, vind je wel dat jij verantwoord voor de medemens bent in de binnenstad van Den Haag? Bovendien is de grote van een auto niet het gevaar voor de voetganger maar de persoon die achter het stuur zit. (maar dat is off-topic)
En natuurlijk is de grootte/massa van een auto relevant. Dat zou pas niet zo zijn als de bestuurder een verkeerssituatie altijd voor de volle 100% onder controle had....en dat heeft ie dus niet. Als je met die klop ijzer een andere auto t-boned, schuldig of niet, dan heeft dat meer impact dan een Suzuki Alto.....Massa in de richting van de kracht en dat soort zaken
-
Reub
- Geregistreerd lid
Vleugje Jaguar erover, gecombineerd met een accentje Fiat Tempra wagon...sjoerdk schreef:Leuke Mercedes E Combi copy paste, snufje BMW erbij; knap hoor....
Een heel erg Europees aandoende auto dus en dat is wat de Chinezen graag willen, zowel voor de thuismarkt, als voor de export.
Als nu de veiligheid en het verbruik ook naar Europese standaards zijn, gaan we nog wat beleven, denk ik.
-
De900C-GAS
- Geregistreerd lid
Vroeger waren de auto's uit Japan ook behoorlijk berucht om de (ontbrekende) botsveiligheid, maar tegenwoordigReub schreef:Als nu de veiligheid en het verbruik ook naar Europese standaards zijn, gaan we nog wat beleven, denk ik.
is dat ook met de auto's uit dat land ook prima!!
En gezien de ontwikkelingen op allerlei gebied tegenwoordig heel erg snel gaan denk ik dat auto's uit China veel en veel
sneller een goede veiligheid zullen bieden en ik zou willen zeggen, tegen de mensen die om wat voor een reden dan ook
(een) chinese auto('s) wil(len) kopen, wacht nog een jaar of ±5 tot 7,5, dan koop je/kopen jullie een auto van prima kwaliteit,
ook op het gebied van veiligheid, maar ik hoop wel dat de mensen van hier SAAB blijven rijden.
Overigens de getoonde stationcar, vind ik wel een hele nette auto.
-
verde900
- Donateur

Ik zou juist aangenaam verrast zijn als er innovatief vormgegeven, technisch up to date en aan rudimentaire veiligeheidseisen voldoend wagentje uit China zou komen, maar tot op heden bepaald men vanuit China al wel een benchmark (b.v. Mercedes qua model en kwaliteit voor het introduceren van de Brilliance, of wat recenter de behoorlijk veilige Smart met de motor achterin imiteren met een 4 zits karretje met de motor voorin dat 0,0 veligheid biedt) om zichzelf vervolgens direct volkomen belachelijk te maken met hetgeen men hier aanbiedt, het beledigen van je kopend publiek met "troep" is nooit slim, je zet jezelf al op achterstand.
Als je toch al het leeuwendeel van alle kenmerken al jat waarom niet ook die stukjes die men wel op prijs stelt?
@jelgert, die Lada was een voortzetting van de Fiat 124/125, men kocht naast de rechten eenvoudigweg de hele productielijn en de mallen maar maakte middels wat aanpassingen er een breed toegankelijk relatief betrouwbare "volksauto" van, denk dat een Lada zelfs betrouwbaarder was dan de Fiat 124, een Niva is zelfs (imho) wel een voorbeeld van een innovatief karretje, een tijdloos taai ding, 4 wiel aandrijving en een regelrechte concurrent voor de gevestigde orde
Als je toch al het leeuwendeel van alle kenmerken al jat waarom niet ook die stukjes die men wel op prijs stelt?
@jelgert, die Lada was een voortzetting van de Fiat 124/125, men kocht naast de rechten eenvoudigweg de hele productielijn en de mallen maar maakte middels wat aanpassingen er een breed toegankelijk relatief betrouwbare "volksauto" van, denk dat een Lada zelfs betrouwbaarder was dan de Fiat 124, een Niva is zelfs (imho) wel een voorbeeld van een innovatief karretje, een tijdloos taai ding, 4 wiel aandrijving en een regelrechte concurrent voor de gevestigde orde
-
jelger
- Geregistreerd lid