wat is nou het beste auto merk???

Dit forum is bedoeld voor auto gerelateerde onderwerpen die NIET over Saab gaan.
Garrett
Lid van verdienste

Bericht door Garrett » vr 05 mar, 2010 11:55

Henk-Jan schreef:die 1-serie "Coupé" ... het is helemaal geen coupé, maar gewoon een tweedeurs sedan (een coach)
[mierenneukermodus] 2d-sedan geldt ook als coupé, vooral door Japanse fabrikanten zo uitgevoerd [/mierenneukermodus]

bobkoppert
Geregistreerd lid

Bericht door bobkoppert » ma 08 mar, 2010 13:54

Volgens mij is de BMW 1-serie gewoon 1-serie zonder de aanduiding Coupé. BMW heeft wel een "echte" Coupé, maar da's een 3-serie.

Overigens noemde SAAB zelf de vorige generatie 9-3 3d ook Coupé, waar je als liefhebbert je twijfels bij kunt hebben. Die heb ik overigens ook bij de toevoeging "Sport Sedan" bij de huidige generatie 9-3. Blijft een beetje krampachtig en SAABonwaardig.

De Dokter
Geregistreerd lid

Bericht door De Dokter » ma 08 mar, 2010 14:32

Wiki:
Coupé : Een coupé is een aan de achterzijde naar beneden aflopende sportieve carrosserievorm voor een auto waarbij het bestuurdersgedeelte/passagiersgedeelte slechts door 2 of 3 deuren te betreden is: twee deuren indien de coupé gemaakt is op de basis van een sedan, drie deuren als de coupé gebaseerd is op een hatchback. Een coupé met een inklapbaar stalen dak wordt Coupé Cabriolet genoemd. Heeft auto de vorm van de coupé met 4 portieren, dan is het een 4-deurs coupé (cls).

In de klassieke zin is een coupé een auto waarvan meestal de B-zuil min of meer ontbreekt (slechts een raamstijl) en waarvan de C-zuil zonder knik afloopt in de achterkant. In principe heeft een klassieke coupé dus geen "kont" waar de achterbak zit. Een goed voorbeeld hiervan is de hier afgebeelde Bentley. Echter, moderne coupés als de Mercedes-Benz CLS hebben wel een (kleine) kont. De CLS zou vroeger als een GT gezien worden.

Als er een achterbank voorzien is heeft deze een zeer beperkte ruimte. In dit geval wordt er wel eens gesproken van 2+2 (2 volwassenen, 2 kinderen).

http://nl.wikipedia.org/wiki/Coup%C3%A9_(auto)

Max-R
Geregistreerd lid

Bericht door Max-R » ma 08 mar, 2010 21:20

patje007 schreef:een mooie Merc cabbie of 190E 16V OF een dikke Volvo XC70 in beige metallic :D
Een mooie XC70 Ocean Race, die is dikker uitgevoerd dan de summum.
Maar dan is het blauw en geen beige metallic, dus beter zelfs :D

wheels9000
Geregistreerd lid

Bericht door wheels9000 » do 11 mar, 2010 15:51

het BESTE automerk??? Tja, dat licht er natuurlijk nogal aan hoe je dat bekijkt.

Als je nou een soort TOP-5 lijstje maakt van merken (en dan dus geen individuele modellen maar gewoon automerken) dan krij je misschien een aardig beeld van hoe iedereen naar de term "beste" kijkt in verband met de term "automerk".

Ik zou een lijstje kunnen maken dat er zo uit zou zien:

Saab 8)
Lexus
Audi
Porsche
Volkswagen

waarbij de laatste 4 in een willekeurige volgorde staan...

Overigens kan dit lijstje er morgen weer anders uitzien.

millerman
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door millerman » do 11 mar, 2010 16:21

Ik blijf er bij dat ‘beste automerk’ slaat op het merk en niet op individuele modellen :P Dan blijft alleen het woordje ‘beste’ nog voor meerdere interpretaties vatbaar. Kwantiteit/kwaliteit? Merkwaarde/imago? Kunnen we nog wel even over doorgaan met zijn allen geloof ik.

Op dit forum zou de conclusie toch Saab moeten zijn! Naar verluid hebben Saabrijders de grootste emotionele band met hun geliefde wagens. Wat de eerder genoemde conclusie gelijk weer subjectief maakt… Lastig ;)

Frans1
Geregistreerd lid

Re:

Bericht door Frans1 » ma 22 mar, 2010 19:37

dwars schreef:Ik heb na mijn 9-3 caab nu zo ene als familieauto gekocht (zelfde kleur) benz w203 200 kompressor

Afbeelding

Toch nog goed voor 165 pk en rijdt echt helemaal niet verkeerd. En wat is nou beter? tsja als straks de zon echt uitkomt, dan zal ik de Caab wel missen :( , maar deze stuurt en remt beter, ligt echt wel strakker op de weg, is praktischer, sneller en veel comfortabeler. Saaier is ie wel ook :lol:
Deze auto staat ook erg hoog op mijn verlanglijst. Om precies dezelfde redenen als jij noemt.

(als eerste auto om binnen enkele jaren te kopen)

GHIA
Geregistreerd lid

Re: wat is nou het beste auto merk???

Bericht door GHIA » vr 26 mar, 2010 10:43

Tja,

Eigenlijk bestaat er geen 'best merk' (meer) !!!

Neem je de geschiedenis mee dan staan aan top:

Volvo
Saab
Mercedes Benz

Mede door deze merken mogen wij ons gelukkig achten met de tegenwoordige veiligheid.

Als je kijkt naar wie nog 'liefde' heeft voor zijn eigen spul blijven er d'r nog maar twee over:

Porsche
Mercedes Benz

Maar tegenwoordig maakt elk merk bud en goed spul.

Persoonlijk gezien bestaat er geen 'best'merk meer maar kun je wel op zoek naar het 'beste' type.

gunar
Geregistreerd lid

Bericht door gunar » wo 28 jan, 2015 20:50

Bericht uit de Evening Standard (UK) waarin geconcludeerd wordt dat 3 auto's tot de veiligste (safest cars) auto's behoren.
Ford Galaxy, Saab 900 en de VW Polo.

http://www.standard.co.uk/news/accident ... 21998.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Artikel van 4 juni 2003. Oud nieuws, geen oud papier want het staat op het net.

Maar tot midden 2003 veelzeggend voor wat (het) beste automerk qua veiligheid inzittenden was gebleken uit onderzoek:
Van 3 automerken deze 3 modellen. "Best protection bij accidents".

Jungleman
Geregistreerd lid

Bericht door Jungleman » wo 28 jan, 2015 21:45

wat het beste automerk is weet ik niet, het zal ongetwijfeld iets japans zijn. Subaru, Toyota, of zoiets.

een aantal jaar geleden was de minst storingsgevoelige auto een ... Suzuki Baleno.

op zich geen gekke auto, maar dan moet je wel de 1.8 GTX station hebben:

Afbeelding

en wel hierom:
Afbeelding

evolver86
Geregistreerd lid

Bericht door evolver86 » wo 28 jan, 2015 22:39

De 1.6 driedeurs was anders ook niet mis hoor. Standaard 2 airbags, Sportstoelen, best een fijn karretje. En je kan er een Opel Zafira mk1 totallos mee rijden.... (ik was het gelukkig niet)

Blacky Turbo S
Geregistreerd lid

Re:

Bericht door Blacky Turbo S » do 29 jan, 2015 11:16

sjoerdk schreef:
Frisk schreef:Mijn keuze voor de Lexus en Porsche is gebaseerd op meetbare dingen:beste merk en beste auto: niet de mooiste auto!!Porsche staat voor status, design,degelijkhuid en sportiviteit.De Lexus wint elke vergelijking met zijn vooral Duitse concurrenten. Ik vind zelf Lexus ook niet de mooiste auto's maken, maar Saab, Audi, BMW en Mercedes kunnen er echt niet aan tippen qua onderhoudskosten en storingsgevoeligheid. Toch rij ik al sinds 1992 in Saabs. :lol: Een Ferrari, Maserati, Jaguar of Aston Martin verliest echt dik op punten van Porsche qua rijeigenschappen en onderhoudskosten. :wink: Vandaar beste merk Porsche: wees nou eens eerlijk welke jongen of meisje heeft nog nooit over het bezit van een Porsche gedroomd? 8)
Ehm, dacht toch even niet dat Lexus het op elk mogelijk vlak van haar Duitse concurrenten wint. Wat dacht je van afwerking? Ik heb in september in een LS600h - cataloguswaarde 220.000 euro - gereden, en de kwaliteit van het gebruikte plastic blijft bagger. Het leer, hout en ook zeker de knopjes zijn van een veel mindere kwaliteit dan bij de concurrentie en doe mij teveel denken aan de eerste de beste doorsnee Toyota.

En wat betreft Aston Martin, Ferrari, Jaguar en Maserati die het zouden verliezen van Porsche: no way! Enkel Jaguar en Maserati blijven ietwat achter, maar dat zijn ook geen pure sportwagens: eerder Gran Turismo's. Ik weet niet of je wel eens naar Top Gear hebt gekeken, maar Aston is tot heel, heel veel in staat. Tik op YouTube maar eens in: Top Gear Aston Martin DB7 GT, of DBS.
En toch ben ik het met Frisk eens!
De beste auto is simpelweg de Toyota Lancruiser, en premium versie Lexus LX 570. Al meerdre generaties lang. Kom geregeld in Noord Afrika en het Midden Oosten, en het is daar de favoriet. Luxe bak die je altijd weer thuis breng, waar je ook heen gaat. Volgorde van voorkeur daar is: Landcruiser, Patrol, dan een hele tijd niks, en dan de rest. En er tussen in de Pajero. Oh ja, je ziet er zat X123456, ML, GL, G, Range Rovers, Defenders, Discoveries, noem maar op. Maar daar rij je alleen me omd e moskee, daar ga je niet de woestijn mee in. Niets gaat boven een Landcruiser. In algerije kun je als priv'e persoon niet eens een V8 Landcruiser kopen. Reden? Het is de enige auto die de politie in de woestijn niet kan bij houden (op de grond dan, met een heli wel natuurlijk).

Een oom had vroeger een Toyota Crown 2600 Super Saloon (alleen die naam is al zo geweldig). Wat een fantastisch apparaat was dat: alles elektrisch, airco. En de radio kon je van de achterbank bedienen. En dat eind jaern 70. Mijn pa had een W115/8. Nou die had dat allemaal niet. En die rotte aan alle kanten.

SjoerdK: " plastic is bagger" Hoezo?? Ik heb nog nooit in zo'n auto gezeten, maar ik weet zeker dat de vorm prima was, niet verkleurd, niet gebroken, gaat waarschijnlijk 200 jaar mee. met andere woorden, het doet precies wat het moet doen.. Prima plastic dus. Niks mis mee.

Voor mijn werk rij ik geregeld in verschillende (huur) auto's (maatje Focus). Absolute dieptepunt: Seat Altea XL. Meevaller: Suzuki SX4, Toyota Auris Hybrid (net zo zuinig als een diesel). Tegenvaller: MB A-180. Heb je weleens aan de vetilatie roosters van zo'n A gezeten? je bent bang dat ze afbreken. Leer in een A is echt nep.

Maar voor Saabers is een Subaru waarschijnlijk de beste auto: Betrouwbaar als een Toyota, en zo eigenwijs als een Saab.

En Porsche... Record overwinningen 24 uren van Le Mans. De 911 is een legende (hoewel ik ze nu wel te groot en te lomp vind worden). Wat moet je nog meer.

En toch, hou ik van mijn Saab. Misschien niet de beste, maar past mij precies.

Jungleman
Geregistreerd lid

Bericht door Jungleman » do 29 jan, 2015 13:28

een Subaru zou ik best willen rijden. een Legacy Outback met 3.0 flat-6 motor. nadeel alleen is dat een boxermotor van Subaru nogal wil consumeren, naar het schijnt.

Afbeelding

uusikaupunki
Geregistreerd lid

Bericht door uusikaupunki » za 31 jan, 2015 20:59

Het beste automerk is het merk wat het beste bij mij past en waar ik mij lekker in zou voelen. Onder andere:
Saab van voor 1993
Austin
Morris
Rover
MG
Triumph
Jensen
Lancia
Alfa Romeo
Zil
Honda
Lotus
Donkervoort
Subaru
Bristol
TVR
Goggomobil/Glas
Tatra
Jaguar
Hillman
Facel Vega
Innocenti
Iso
Humber
Simca
Alpine
Lincoln
Corvette
Mazda
Skoda van voor VW
Allerlei Kei cars

Zeker niet voor mij: VW, Mercedes,Volvo, Toyota(behalve natuurlijk de GT 2000), Duitse Fords, Opel en Audi.

GHIA
Geregistreerd lid

Bericht door GHIA » zo 12 apr, 2015 8:12

Voor mij een 740!! .... :mrgreen:

Door het oldtimer geneuzel en het hebben van een Mitsubishi Lancer als dorpspruttel de sprong
gewaagd naar een Mitsubishi Carisma GDI automaat uit 2002.
Liep! op zich niet eens zo gek, totdat je zo'n ding naar de dealer brengt voor een distributie
wissel, dan gaat het snel mis.
Tja, meneer oude auto's :shock: , gaat wel eens vaker mis bij die Carisma's .... :-S+
Paar garages verder en niemand met een oplossing, als je dan hoort dat de export die
dingen ook niet meer wil hebben, weet je zeker dat Mitsubishi gemisgekleund heeft.
Weg met dat hok en weer terug naar een deugdelijk product.

Redelijk nette 740 op de kop getikt met weinig kilometers en jahaaa, dat is weer genieten op
de wegen. Een Carisma uit 2002 of een Volvo 740 uit 1986 het nieuwere spul is toch heel wat
stappen achteruit.
Oké, de wegligging van een Carisma is beter, het verbruik is gunstiger en in sommige
(on) gevallen misschien wat veiliger. Maar daar tegenover staan heel wat nadelen.
Techniek die de gemiddelde autotechnicus niet meer begrijpt, storingsgevoelig en bij
180000km, eigenlijk al op. Daarbij is het onderhoud kosten intensief en dan is de 740
per km weer stukken voordeliger.

Dus met stip op nummer één:
De Volvo 740 (940)

Gevolgd door de:
Saab 99 en 900, vergt wat meer onderhoud, wat krapper,
maar wat verfijnder.

Dan de Mercedes, babybenz, toch wel wat krap bij de instap.

Oude Audi's doen het dan ook nog goed en de Fordjes zijn
natuurlijk ook zeer sleutel vriendelijk.

De oude Lancer (1997) is technisch een zeer puik dingetje, hier
kun je nog leuk aan sleutelen als het moet. Blokjes gaan ook
3 ton mee. Verbruik is ook hier wat minder gunstig en carrosserie heeft
niet het hogere niveau van een oude Zweed of Merc.
Maar het loopt en loopt.

Nee, voor mij geen auto meer die door een modemiepje in elkaar
is geprutst. Die vadertjestaat om het tuinhekje lijdt met allerlei
elektronische snufjes die de wagen ook nog eens na 15 jaar al economisch
total los maakt.
Leuk op papier als het allemaal werkt, maar heb er maar eens wat mee.

Plaats reactie