Dit forum is bedoeld voor auto gerelateerde onderwerpen die NIET over Saab gaan.
-
jelger
- Geregistreerd lid
Bericht
door jelger » do 24 jul, 2008 19:31
verde900 schreef:jonatas 900s schreef:Prijs/kwaliteit.

het kost niets en je krijgt niets, idd een prachtig evenwicht
ruimte voor een prijs waar je in Europa slechts een halve gezinswagen voor koopt. Ik vraag in een nieuwe wagen helemaal niet om al die gadgets waar je teveel voor betaald, dat alleen maar (bedrijfskritisch) kapot kan gaan ,maar het wordt me wel ongevraagd opgedrongen. Bijvoorbeeld : is er nog een gezinsauto te krijgen zonder Airco?
Een Franse gezinswagen staat voor teveel geld te vaak stil. Dan kan je beter voor het halve geld net zo vaak stil staan.
Het succes van merken als Kia en Daewoo vrijwel vanaf het begin sluit precies daar op aan. Vervoer van A naar B in betrekkelijke ruimte voor een fatsoenlijk bedrag. Niet iedereen wil in de meest trendy auto voor teveel geld rijden. Sommige mensen stoppen liever het extra geld dat ze over houden in hun kinderen. Dat het niet +/+ kan zijn in de matrix wordt dan op de koop toe genomen.
-
verde900
- Donateur

Bericht
door verde900 » do 24 jul, 2008 19:34
jelger schreef:ruimte voor een prijs waar je in Europa slechts een halve gezinswagen voor koopt. Ik vraag in een nieuwe wagen helemaal niet om al die gadgets waar je teveel voor betaald, dat alleen maar (bedrijfskritisch) kapot kan gaan ,maar het wordt me wel ongevraagd opgedrongen. Bijvoorbeeld : is er nog een gezinsauto te krijgen zonder Airco?
Een Franse gezinswagen staat voor teveel geld te vaak stil. Dan kan je beter voor het halve geld net zo vaak stil staan.
Neem een Dacia Logan (+/- € 9.000,--) of mag het iets mooier de nieuwe Skoda Superb (+/- € 25.000,--)
-
jelger
- Geregistreerd lid
Bericht
door jelger » do 24 jul, 2008 19:38
Dat is ook een recente ontwikkeling naar aanleiding van .. jawel.. het succes van het oosterse (koreaanse) gevaar. De Chinezen zijn daar inderdaad nog niet. Dat is een kwestie van tijd.
-
verde900
- Donateur

Bericht
door verde900 » do 24 jul, 2008 19:44
jelger schreef:Dat is ook een recente ontwikkeling naar aanleiding van .. jawel.. het succes van het oosterse (koreaanse) gevaar. De Chinezen zijn daar inderdaad nog niet. Dat is een kwestie van tijd.
ik waag te betwijfelen of men die cultuuromslag binnen een generatie maken kan, daar gebouwde Audi's wil je nog niet kado krijgen (en de basis daarvan was best ok)
-
jelger
- Geregistreerd lid
Bericht
door jelger » do 24 jul, 2008 19:47
ach ja, sommige mensen zitten in een redelijke struisvogelhouding, ivoren toren.
Blijf er maar lekker zitten. Europese mainstream auto's weten alleen binnen Europa te scoren. Zegt genoeg lijkt me.
-
verde900
- Donateur

Bericht
door verde900 » do 24 jul, 2008 19:50
jelger schreef:ach ja, sommige mensen zitten in een redelijke struisvogelhouding, ivoren toren.
Blijf er maar lekker zitten. Europese mainstream auto's weten alleen binnen Europa te scoren. Zegt genoeg lijkt me.
Koreanen en japanners zitten iets anders in elkaar dan Russen en Chinezen, de lat ligt bij hen iets hoger (ipv op de grond)
Europese auto's worden ontwikkeld voor Europa, niet echt gek dat je ze daar dan ook tegenkomt
-
jelger
- Geregistreerd lid
Bericht
door jelger » do 24 jul, 2008 19:58
Toch waren de oude Lada's zo gek niet (afgezien van roest, maar daar waren ze niet uniek in), zelfs de Niva (voordat je bept over dat het Fiat rip-offs zijn). De Volga is in zijn lompheid ook gewoon een auto die doet wat ie doen moet.
Maar inderdaad, ik weet ook wel dat de lat in Japan en Korea hoger ligt. De Chinezen hebben inderdaad de neiging broddelwerk af te leveren. Niettemin zal een afwijzende houding jegens hun (auto)produkten hen dwingen betere spullen te maken. Het is een eigenschap van Chinezen om het er niet bij te laten zitten. Kortom, de spullen komen er wel. Zo lang ze binnen hun eigen contreien hun spul nog goed aan de man kunnen brengen zal de stimulans wel wat lager zijn om te investeren in de in Europa verwachtte "kwaliteit".
-
Henk-Jan
- Donateur

Bericht
door Henk-Jan » do 24 jul, 2008 20:31
Ik verwacht dat de Chinezen het sneller zullen "snappen" dan de Koreanen.
-
verde900
- Donateur

Bericht
door verde900 » do 24 jul, 2008 20:54
Henk-Jan schreef:Ik verwacht dat de Chinezen het sneller zullen "snappen" dan de Koreanen.
hun eigen koperspubliek heeft de lat al zo laag liggen dat ze voor de thuismarkt al die moeite niet hoeven doen
-
Henk-Jan
- Donateur

Bericht
door Henk-Jan » do 24 jul, 2008 20:56
verde900 schreef:Henk-Jan schreef:Ik verwacht dat de Chinezen het sneller zullen "snappen" dan de Koreanen.
hun eigen koperspubliek heeft de lat al zo laag liggen dat ze voor de thuismarkt al die moeite niet hoeven doen
Maar ze zijn actief hoor, die Chinezen.

-
sjoerdk
- Geregistreerd lid
Bericht
door sjoerdk » do 24 jul, 2008 20:57
Naast LPG heb jij er weer een nieuwe interesse bijgekregen, Henk-Jan?

-
verde900
- Donateur

Bericht
door verde900 » do 24 jul, 2008 20:58
Henk-Jan schreef:verde900 schreef:Henk-Jan schreef:Ik verwacht dat de Chinezen het sneller zullen "snappen" dan de Koreanen.
Maar ze zijn actief hoor, die Chinezen.

het zijn net konijnen
(en die kunnen ook al geen auto's bouwen)
-
L.I.Pataki
- Geregistreerd lid
Bericht
door L.I.Pataki » do 24 jul, 2008 21:05
Lelijk, plomp ding.
László
-
Henk-Jan
- Donateur

Bericht
door Henk-Jan » do 24 jul, 2008 21:05
sjoerdk schreef:Naast LPG heb jij er weer een nieuwe interesse bijgekregen, Henk-Jan?

Zo erg is het niet. Maar deze BS4 vind ik alles behalve lelijk. Er zijn lelijkere Europeanen.
-
jelger
- Geregistreerd lid
Bericht
door jelger » do 24 jul, 2008 21:05
verde900 schreef:Henk-Jan schreef:Ik verwacht dat de Chinezen het sneller zullen "snappen" dan de Koreanen.
ach.. niet iedereen heeft de behoefte zich als een krijsend verwend nest op te stellen
ik snap je afgunst wel hoor, al die imitatieshit voor zo weinig geld, en ook nog bijna geen belasting betalen... het is net het paradijs. Alleen zo jammer dat je Chinees moet leren. Anders zat je er al , toch?