Welke actieradius zou een EV moeten hebben?

Dit forum is bedoeld voor auto gerelateerde onderwerpen die NIET over Saab gaan.
Plaats reactie
verde900
Donateur
Donateur

Re: Welke actieradius zou een EV moeten hebben?

Bericht door verde900 » wo 06 feb, 2019 16:19

Ach, een amateur fijnstof producent...

Theun49
Geregistreerd lid

Bericht door Theun49 » wo 06 feb, 2019 16:23

Nee, nog nooit gebruikt, die kachel, maar ik houd 'm achter de hand vanwege de Buma's.

Off-topic: nog een tip over zonnepanelen. Lelijke dingen (de goedkope), begin er niet aan, binnenkort eindigt de lucratieve terugleveringsregeling.

Ik wacht op de volgende generatie en ik schaf ze aan zodra mijn EV aan zijn tweede leven kan beginnen als bufferstation voor als de stroom zo nu en dan uitvalt na 2025. Afbeelding

Let op de knipoog, zal niet vaker gebeuren dan nu, tenzij we de bangmakerij volgen en nu geen maatregelen treffen.
Urgenda uitspraak, Mark lijkt 'm in het klimaatdebat in de kamer al weer vergeten te zijn met zijn opmerking: "we hebben tot 2050". Nee, Mark, actie, nu!

Anders krijgt Tanisha gelijk en hebben we geen stroom voor al die EVs.Afbeelding

verde900
Donateur
Donateur

Bericht door verde900 » wo 06 feb, 2019 16:34

Zou als ik jou was naar een Sono Sion gaan kijken, n Tesla van 35k kun je de eerstkomende 5 jaar vergeten.

Steve-O
Donateur (8x)
Donateur (8x)

Bericht door Steve-O » wo 06 feb, 2019 16:53

Theun49 schreef:
wo 06 feb, 2019 10:46
Steve-O roept weer eens wat. Recycling was een punt van aandacht en is inmiddels geadresseerd.
De methode is bekend, is eenvoudig, vraagt weinig energie en kan op termijn snel worden ingezet zodra het volume (de hoeveelheid accu's die via de AR uitgebouwd worden) toereikend is.
Eh, op welke pagina/welk topic?
Wat is AR? Gaat dat specifiek om Tesla-accu's of alleen EV-accu's in het algemeen? Werkt dat niet ook voor de tonnen Li-ion accu's van onze mobiele telefoons en accuschroevendraaiers?

verde900
Donateur
Donateur

Bericht door verde900 » wo 06 feb, 2019 17:00

Als er hier iemand steeds maar wat roept is het degene met de gesloten houtkachel die hij nog nooit gebruikt heeft..

Ik heb overigens al 11jaar n warmtepomp en betrek groene stroom van o.a. waterkrachtcentrales.

Theun49
Geregistreerd lid

Bericht door Theun49 » wo 06 feb, 2019 17:30

Vorige eigenaar heeft 'm wel gebruikt, de houtkachel.

Volg het EV nieuws. heren. Zoek bijvoorbeeld op insideevs.com.

Iemand riep iets (Steve-O?), dat recycling van EV accu's een probleem zou zijn. Nee, dus, maar ik ga de link niet voor je opzoeken.
AR= Auto Recycling als in ARN. Loodaccu recycling, ook een groot succes!

verde900
Donateur
Donateur

Bericht door verde900 » wo 06 feb, 2019 18:13

Ik zie niets in n EV, volg het EV nieuws dan ook niet echt, zaken worden ook daar veel te rooskleurig voorgesteld..

Theun49
Geregistreerd lid

Bericht door Theun49 » wo 06 feb, 2019 18:32

Blijf gewoon dieselen, de toekomst haalt je vanzelf in, maar niet knipperen met je ogen, want dat heb je het gemist.
O nee, wacht, is al gebeurd, zo lijkt het ,...Afbeelding

Zo'n CO2 tax of energiebelasting werkt echt, dit jaar maar het witgoed vervangen voor A+++.

verde900
Donateur
Donateur

Bericht door verde900 » wo 06 feb, 2019 18:46

Jouw evangelie is niet het mijne, toch wil je het mij (en anderen) opleggen cq afdwingen op straffe van.. alles verder goed met je?

tanisha
Geregistreerd lid

Bericht door tanisha » wo 06 feb, 2019 19:07

Voor alsnog is dat hele electrische rijden een mooi sprookje met een heleboel ongemakken.
Ik laat het daarom lekker aan mij voorbij gaan! :lol:

Henk-Jan
Donateur
Donateur

Bericht door Henk-Jan » wo 06 feb, 2019 21:40

Mij lijkt elektrisch rijden wel mooi qua ervaring en niet per se vanwege het vermeende/betwijfelde milieuaspect (hoewel wij 100% waterkrachtstroom hebben). Wat mij tegen zou houden, hoewel momenteel geen serieus vraagstuk, is een realistische actieradius onder 600km. Wij gebruiken voor dagelijks de trein en gedurende het weekend rijden we meestal niet zoveel per dag, maar hebben met enige regelmaat een late/nachtelijke rit van 450km inclusief risico op file en kou (Gotthard) en zou dit in 3.5/4uur willen blijven doen. Dan heb ik geen behoefte om noodgedwongen middernacht een half uur ergens in Italië te moeten laden. Dan toch nog altijd liever een (oudere) auto met benzinemotor.

Steve-O
Donateur (8x)
Donateur (8x)

Bericht door Steve-O » wo 06 feb, 2019 23:48

@Theun49, Verde's reactie is volkomen logisch. Jij zegt ik roep wat, of ik beweer iets. Maar ik stel gewoon heel normale vraagtekens bij een techniek die nog in de kinderschoenen staat. Die vraagtekens zijn legitiem.

En het is niet voor niets dat een consortium van grote namen als Toyota, Kawasaki en Shell toch inzetten op de groei van H2. Dit getuigt niet persé van ongeloof in EV-techniek, maar wel van een vooruitziende blik op het maken van winst en het oplossen van een maatschappelijk vraagstuk. Dat sommige van deze bedrijven al meer dan 25 jaar met de ontwikkeling van rijden op H2 bezig is, getuigt van volharding en overwinning van obstakels met enige regelmaat.

De ontwikkeling van de EV heeft een hele vlakke leercurve. Dit is een van de redenen waarom je niet mag verwachten dat de oplossing van een aantal van de punten waar ik vraagtekens bij stel, op korte termijn feitelijk zullen worden opgelost.

Ik heb het topic opgezocht waar jij "roept" dat het accuprobleem is opgelost en waarin je schrijft dat men een oplossing heeft bedacht, maar meldt niet hoe, noch óf en wanneer dit grootschalig kan en zal worden toegepast. Je zoek-het-zelf-maar-uit-mentaliteit, siert je niet.

Jij doet alsof de eindstreep al gehaald is en het klimaatprobleem door de EV is opgelost. Dit terwijl voorbeelden als die van Henk-Jan helemaal niet uitzonderlijk zijn, en er dus ook een noodzaak bestaat om andere alternatieven die al of niet milieuvriendelijker zijn dan EV's op de markt te (blijven) verwelkomen.

De ANWB heeft nu zijn eerste H2-gemotoriseerde hulpdienst op de weg. En er zullen meer volgen. Het zou mij niet verbazen als vrachtwagens over korte of middellange termijn volgen. Net als duurzaam geproduceerde H2. Ik noemde niet voor niets de zo-nu-en-dan-werkloze windmolens. En er zullen mensen komen met andere, mogelijk betere oplossingen.

Concurrentie is een krachtig instrument in dienst van de voorruitgang.

Op de vraag van dit topic zou mijn antwoord zijn: 800-1000km in elk jaargetijde, met inachtneming van milieuvriendelijke recycling van accu's, milieuvriendelijke productie van accu's waaronder inbegrepen het niet kappen van bossen of ontginnen van bronmaterialen uit de bodem of van de oppervlakte. Dat zou mijn's inziens het streven moeten zijn. Totdat dit gewaarborgd is, moet massaproductie van EV's worden uitgesteld of op een laag pitje draaien.

verde900
Donateur
Donateur

Bericht door verde900 » do 07 feb, 2019 8:41

Een zekere arrogantie is onze wat wereldvreemde EV profeet niet vreemd, hij heeft zelf nog niet echt wat gerealiseerd maar verwijt anderen wel hun gebrek aan visie en ambitie en meent ook nog dat "torenhoge" boetes hen wel "in het gareel" zullen gaan krijgen.

Subsidies op onder andere pih's blijken aantoonbaar een onzinnige verspilling, ze komen terecht bij n enkeling waardoor ze elitair zijn en dienen geen enkel structureel doel maar zijn slechts n tijdelijk belastingvoordeel.

tanisha
Geregistreerd lid

Bericht door tanisha » do 07 feb, 2019 9:56

Het grootste gedeelte van die auto's waar eerder het belasting voordeel op gegeven is zijn uiteindelijk op export beland.

In tegenstelling komen grote getallen jongre Duitse diesels Nederland binnen tegen dumpprijzen omdat die daar op de markt zijn gekomen door subsidies op hogere euro normeringen.

turbopilot
Donateur (7x)
Donateur (7x)

Bericht door turbopilot » do 07 feb, 2019 15:41

Het bedrag wat een teslarijder aan voordeel behaald (financieel) voor dat geld Kun je 80 x meer CO2 besparen op andere manieren

Plaats reactie