Ik gaf zojuist aan wat ik gejat vond, Holden Monaro motorkap, lichten als een Saab9-7X, lijnen van een Maserati Quattroporte aan de zijkant. En deze auto staat niet op zich.jelger schreef: Nog een keer, wat is er dan precies 1 op 1 gejat bij de betreffende Beijing? En dan niet een paar details, of lijntjes noemen, want dat vind je niet echt bezwaarlijk, zo begrijp ik uit je tekst.
Je hoeft de auto niet mooi te vinden, daar gaat het me helemaal niet om, maar wel om dat eeuwige auto-pilot verwijt, wat dan vervolgens naar algemeenheden getrokken wordt "veel aziaten".
Ik kan me een zeer bejubelde Jaguar herinneren die door Lexus blijkbaar al heel vroeg van de ontwerpafdeling is gejat, en een Opel
Ik probeerde uit te leggen dat Europeanen niet 1 op 1 vormen jatten. Jij vind een C30 en Scirocco serieus op elkaar lijken? Ze lijken toch niet op elkaar qua vormgeving, uitstraling etc? Het is eenzelfde soort sportief, jong segment. Maar niets letterlijk van elkaar overgenomen.
Zoals al heel veel Chinese merken Rolls Royces, Mercedessen, BMW's, Smart's, Opel Frontera etc hebben gekopieerd en ze geven dat gewoon openlijk toe. Dus ik zou niet weten waarom je deze bedrijven zo verdedigd.
De lijnen aan de zijkant van een Jaguar XF en nieuwe Opel Insignia vond ik ook gejat en slecht. Maar dit is geen standaard in Europa. (Bovendien vind ik het in het echt niet opvallen bij de XF)