Kwik-Fit / Kruidvat APK actie

Dit forum is bedoeld voor auto gerelateerde onderwerpen die NIET over Saab gaan.
Oosthoek
Donateur
Donateur

Bericht door Oosthoek » wo 14 dec, 2005 23:06

Robberts schreef:
RoccoH schreef:mja, maar als je zelf weet dat er niks mis is met je auto....
Misschien maar als er wel iets foutis en hij wordt toch goedgekeurd dan rij je een jaar lang (of 14 maanden) in een onveilige auto: geen lekker idee.
Dat gaat misschien op voor de gemiddelde typmiep die iedere ochtend in de file staat met haar daihatsu cuore en nog net niet de remvloeistof bij de olie kiepert, maar bij een liefhebber die zelf zijn schatje onderhoudt mag je er imho enigszins van uit gaan dat hij er zelf zorg voor draagt dat hij niet met een losse klomp bouten rondrijdt. En ik denk dat de meeste mensen van dit forum (zeker de doe-het-zelvers) wel in deze categorie vallen.

RoccoH
Donateur (5x)
Donateur (5x)

Bericht door RoccoH » do 15 dec, 2005 10:59

ben toch goed op de hoogte van de staat van mijn auto en waar deze aan moet voldoen om door een APK te komen... staat een erg uitgebreid lijstje van apk-punten in de vraagbaak...

mijn apk-puntjes:
koplamp wazig
hoesje fuseekogel gescheurd (zit nog vet op, geen speling te meten)
CO op gas is veel te hoog, op benzine echter perfect...

en dat was 't... een jaarlijkse technische inspectie van de Saabclub is altijd aan te raden! ;)

Wouter
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door Wouter » do 15 dec, 2005 12:41

RoccoH schreef:CO op gas is veel te hoog, op benzine echter perfect...
Voor de apk je lpg even heel arm afstellen, dat 'ie nog net stationair blijft lopen? Of kan je dat niet zomaar afstellen?

RoccoH
Donateur (5x)
Donateur (5x)

Bericht door RoccoH » do 15 dec, 2005 14:33

afhankelijk van de installatie kan je het wel/niet afstellen... mag de lpg-boer uitzoeken en doen voor mij overigens terwijl ik meekijk over zijn schouder, heb (nog) geen kaas gegeten van lpg-systemen...

Injectie
Moderator

Bericht door Injectie » vr 23 dec, 2005 22:12

Ik als keurmeester ben haast geneigd om mijn auto daar ter keuring aan te bieden. Wil wel eens weten hoe zij mijn auto keuren. Maar ben bang da ze hem afkeuren omdat er gaten in mijn remschijven zitten.

RoccoH
Donateur (5x)
Donateur (5x)

Bericht door RoccoH » vr 23 dec, 2005 22:28

:lol:

Robbert
Donateur (6x)
Donateur (6x)

Bericht door Robbert » vr 23 dec, 2005 23:33

Injectie schreef:Ik als keurmeester ben haast geneigd om mijn auto daar ter keuring aan te bieden. Wil wel eens weten hoe zij mijn auto keuren. Maar ben bang da ze hem afkeuren omdat er gaten in mijn remschijven zitten.
Is dat een APK punt dan? :D

Plaats reactie