Update: ZONDAG wel of niet gaan rijden?

Dit forum is bedoeld voor auto gerelateerde onderwerpen die NIET over Saab gaan.
AlexJ
Donateur
Donateur

Re: Vrijdag wel of niet gaan rijden?

Bericht door AlexJ » do 23 dec, 2010 15:56

Als de auto daar nog even kan staan zou ik dat zeker doen.
Rijden is tot daar aan toe, maar rijden met aanhanger kan nog wel eens link worden!

Sapphire
Donateur (7x)
Donateur (7x)

Bericht door Sapphire » do 23 dec, 2010 15:57

Inderdaad, bij nader inzien moet ik toegeven dat ik liever zou wachten ja. Auto van werkgever, trailer er achter (niet fijn met dit weer) en een zeer kostbare (zeldzame) saab achterop, die je graag heel wilt doen overkomen.

Cornelius
Donateur (10x)
Donateur (10x)

Bericht door Cornelius » do 23 dec, 2010 18:24

zelfs als het al te rijden is in de sneeuw (ik zou er niet aan beginnen als het niet hoeft), als er weer een flink pak sneeuw valt sta je zo maar een paar uur in de file. Best nog een eind rijden naar Haarlem.

Ik had van de week een paar ritten naar Willemstad (NB). Ook zonder aanhanger niet echt prettig. Op sommige plaatsen was het gewoon verraderlijk glad.

Op de 'parkeerplaats' hebben ze overigens ook een A8-4wd op winterbanden uit de berm moeten trekken omdat die er op eigen kracht niet meer uit kwam...

Ewout
Donateur (5x)
Donateur (5x)

Bericht door Ewout » do 23 dec, 2010 19:08

Ik twijfel toch, d.w.z. uitgangspunt is nu om morgenochtend toch te vertrekken nadat ik het weer gecheckt heb. De 9000 gaat bij de huidige eigenaar na de kerst naar buiten i.v.m. opslag van bouwmaterialen voor het huis. Aangezien ik 99,5% snelweg te gaan heb en geen haast zie ik nog wel kansen.

We gaan het zien...

popov
Geregistreerd lid

Bericht door popov » do 23 dec, 2010 22:06

Ik zou het uitstellen.
Ben vanmorgen met de truck vanaf Luxenburg gekomen en de weg is echt slecht,ook voor luxe auto's.

Jack77
Geregistreerd lid

Bericht door Jack77 » do 23 dec, 2010 22:43

Falcon, ik kan je niet zeggen wat je wel en niet moet doen, je bent een grote jongen naar ik aanneem ;) maar er zijn je hier genoeg adviezen gegeven. Ik snap dat je heel graag je "nieuwe" saabje wilt ophalen, bij mij zou het ook enorm jeuken maar goed. Mocht je morgen toch wel gaan, zorg dan dat je meer dan voldoende tijd hebt, ga dus ook op tijd weg en doe voorzichtig. Ik neem aan dat iedereen niet alleen jou graag heelhuids weer thuis ziet maar haast nog meer je saab :P

Ewout
Donateur (5x)
Donateur (5x)

Bericht door Ewout » do 23 dec, 2010 22:59

Klopt, ik heb de afspraak daarom zojuist verplaatst naar zondag. Als het misgaat door onvoorziene gladheid of iets dergelijks vergeef ik het mezelf nooit. En jullie ook niet. Om de laatste reden die Jack noemt dan waarschijnlijk... :wink:

Dank voor de adviezen!

V220<H2700
Donateur (10x)
Donateur (10x)

Bericht door V220<H2700 » do 23 dec, 2010 23:11

Misschien ten overvloede maar hierbij nog een paar tips van mij:

Stelling: De auto die je op wilt halen kan beter gewoon vier weken buiten staan dan door de sneeuw/pekelprut gesleept- en daarna binnengezet te worden.

Verder kun je met een trailer nog zo defensief rijden maar als er een meter voor je iemand invoegt en vol op zijn remmen gaat staan om nog net zijn afrit te halen bestaat de mogelijkheid dat je met het hele spul over de vangrail gaat.

Samen met Tenfour heb ik, met volle trailer, eens vijf uur gedaan over Brugge – Gent en een paar weken terug, met lege trailer, 2,5 uur over 30 km beiden in/nadat het gesneeuwd had.

Een paar slechtweer tips:

-gooi als er nog geen problemen zijn de auto vol als je tank halfleeg is want tanken of stoppen bij een wegrestaurant is als alles vast staat geen optie omdat je zo’n combi daar dan niet meer kwijt kunt;

-zorg voor een megavoorraad voedsel, snaters en drinken;

-neem een autolader mee voor je telefoon zodat je de vertragingen aan het thuisfront door kunt blijven geven;

-een piespot kan ook een handig item zijn;

-probeer je geduld te bewaren.

Begin dit jaar ben ik vier weken aan het plannen geweest om een 2-daagse trip naar Zuid-Engeland uit te kunnen voeren.

Hopelijk heb je als je zondag gaat geen enkel probleem! Succes!!

John
Geregistreerd lid

Bericht door John » do 23 dec, 2010 23:31

Sapphire schreef: een zeer kostbare (zeldzame) saab achterop
dat valt in het niet bij mogelijke claims als je iemand aanrijdt met (in financiele zin ergste geval) blijvend letsel..... (plus dat je mogelijk alleen dagwaarde krijgt en met 500 Euro dan blij mag zijn). Klinkt mogelijk lullig, maar niet zo bedoeld. Ik zou liever hebben dat de auto een tijdje buiten staat (is vast al wel vaker gebeurd met een respectabele leeftijd) dan andere doemscenario's, die met dit weer wel degelijk mogelijk zijn.

Anyway, gefeliciteerd met je Saab (en nu verder dromen naar je volgende droom :wink: Aston Martin ofzo? :wink: )

Edit ik druk pas net op Bevestig en zie dat je al voor uitstel gekozen hebt, verstandig denk ik. Succes!

tonp
Geregistreerd lid

Bericht door tonp » vr 24 dec, 2010 0:43

Zondag rijden zou ik idd doen.
We lossen het wel op :wink: zondag

Garrett
Lid van verdienste

Bericht door Garrett » vr 24 dec, 2010 11:35

Goed dat je niet gaat. Er staat meer dan 500km file in België. De bussen van De Lijn rijden niet uit. Ik heb vanochtend mijn auto moeten uitgraven. Ongelukken, geschaarde vrachtwagens, gemiddeld 30km/u gereden. Twee uur erover gedaan op mijn werk te komen in Tilburg... En nee, ik woon niet op de hoogvlaktes van de Ardennen maar gewoon midden in de Kempen.
Drama en ellende.

Hopelijk wordt het wel een beetje opgeruimd dit kerstweekend. Het wordt min 10 of kouder aankomende paar nachten...

carlsson
Geregistreerd lid

Bericht door carlsson » vr 24 dec, 2010 14:05

In Limburg is vannacht een mooi extra pak sneeuw gevallen, de sneeuwploegen houden het niet meer bij en gemeenten zijn wat door hun zoutvoorraden heen.
In deze omstandigheden moet je eigenlijk spijkerbanden hebben of lekker binnen blijven.
Ziet er wel prachtig uit al die sneeuw, hopen dat het niet plotseling gaat dooien, want dan geeft dat weer overlast.
Met die witte kerst komt het dit jaar wel goed, dus allemaal fijne kerstdagen en een goed 2011 :wink:

Ewout
Donateur (5x)
Donateur (5x)

Re: Update: ZONDAG wel of niet gaan rijden?

Bericht door Ewout » za 25 dec, 2010 18:43

Morgen, tweede kerstdag, staat de rit richting Hoves (B), even onder Brussel, (opnieuw) gepland. Aan-/afraders?

Het is droog, maar vriest wel. De 700m van snelweg naar bestemming is niet gestrooid, dat is voor zover ik de weerberichten mag geloven, het enige serieuze obstakel. Auto is geschorst, dus zelfstandig rijden naar een locatie dicht bij de snelweg is niet echt een optie....

Ewout
Donateur (5x)
Donateur (5x)

Bericht door Ewout » zo 26 dec, 2010 10:16

En we doen het wederom niet daar het gezonde verstand toch dient te overheerschen... :(

brinky
Donateur
Donateur

Bericht door brinky » zo 26 dec, 2010 10:17

Ik (of beter gezegd mijn pa als driver) had vrijdag ook een ritje met de trailer... binnen Overijssel weliswaar, maar toch niet gedaan. Morgen gaan wij een nieuwe poging doen.

Plaats reactie