De betrekkelijke veiligheid van de Chinese SUV de 'Landwind'

Dit forum is bedoeld voor auto gerelateerde onderwerpen die NIET over Saab gaan.
marq101
Geregistreerd lid

Bericht door marq101 » wo 14 sep, 2005 19:33

verde900 schreef: De allerallergoedkoopste SUV met een vergelijkbaar uitrustingsnivo komt al snel op het dubbele, in die kontekst is het bedoeld.

Hoe kom jij aan die € 18.000,--? ik heb de Autoweek er nog even op nageslagen en daar werd een vanafprijs van € 16.000,-- gehoopt/verwacht
Ja ik begreep je wel hoor :wink: , in die context is het een koopje. Ik vind het alleen een hoop knaken en bedacht me wat ik ervan zou kunnen kopen.

Die 18k werd in eoa autoprogramma genoemd dat een interview met de importeur had. Misschien krijg je voor dat bedrag leren bekleding van Chinese kippen erbij

Overigens wat een timing hè dat bericht zo op de openingsdag van de Frankfurter Messe

verde900
Donateur
Donateur

Bericht door verde900 » wo 14 sep, 2005 19:43

marq101 schreef:
verde900 schreef: De allerallergoedkoopste SUV met een vergelijkbaar uitrustingsnivo komt al snel op het dubbele, in die kontekst is het bedoeld.

Hoe kom jij aan die € 18.000,--? ik heb de Autoweek er nog even op nageslagen en daar werd een vanafprijs van € 16.000,-- gehoopt/verwacht
Ja ik begreep je wel hoor :wink: , in die context is het een koopje. Ik vind het alleen een hoop knaken en bedacht me wat ik ervan zou kunnen kopen.

Die 18k werd in eoa autoprogramma genoemd dat een interview met de importeur had. Misschien krijg je voor dat bedrag leren bekleding van Chinese kippen erbij

Overigens wat een timing hè dat bericht zo op de openingsdag van de Frankfurter Messe
Wat maakt dat negatieve bericht nou uit?
Jij gaat er wel heel enthousiast van uit dat mensen die zo'n SUV kopen kranten lezen..... :wink:

John
Geregistreerd lid

Bericht door John » wo 14 sep, 2005 19:51

wat een prulding die Landwind......

ik denk dat dat 'goedkoop' maar betrekkelijk is.....afschrijving in het 1e jaar zal al gauw 2500 Euro zijn, en het verbruik is waarschijnlijk ook hoog. Doe mij dan maar een Saab!

verde900
Donateur
Donateur

Bericht door verde900 » wo 14 sep, 2005 19:55

John schreef:wat een prulding die Landwind......

ik denk dat dat 'goedkoop' maar betrekkelijk is.....afschrijving in het 1e jaar zal al gauw 2500 Euro zijn, en het verbruik is waarschijnlijk ook hoog. Doe mij dan maar een Saab!
Wat is procentueel de afschrijving het eerste jaar op je SAAB dan? ik gok zo maar op 30-35%.
Diegene die zo'n "gebakje" koopt heeft SAAB vast niet op zijn shortlist staan.

marq101
Geregistreerd lid

Bericht door marq101 » wo 14 sep, 2005 19:59

verde900 schreef: Wat maakt dat negatieve bericht nou uit?
Jij gaat er wel heel enthousiast van uit dat mensen die zo'n SUV kopen kranten lezen..... :wink:
Zat te denken aan de Telegraaf.....maar misschien heb je gelijk en kunnen ze niet lezen :devil_laugh:

Ruud
Geregistreerd lid

Bericht door Ruud » wo 14 sep, 2005 20:05

Mensen die zo'n Landwind kopen kunnen iig niet lezen en horen, het is nu overal uitgebreid in elke nieuwsuitzending. :roll:

Tenzij je voor een ''relatief koopje'' het leven van jezelf en passagiers op het spel wil zetten. :?

verde900
Donateur
Donateur

Bericht door verde900 » wo 14 sep, 2005 20:08

Ik trof deze op een ander forum, vond hem wel aardig....:

Misschien wat off topic maar toch...
Hoe zijn je kansen nu eigenlijk in een bus, tram of trein?
dus zonder gordels om met 63 km/uur ineens stilstaan tegen een betonblok,
al zijn deze transportvormen misschien wel wat milieuvriendelijker.

RoccoH
Donateur (5x)
Donateur (5x)

Bericht door RoccoH » wo 14 sep, 2005 20:21

en toch is een bus veiliger dan een vliegtuig.....

B235R
Lid van verdienste

Bericht door B235R » do 15 sep, 2005 0:31

De opel frontera scoorde 3 sterren, dus de buitenkant is leuk gegapt...

http://www.euroncap.com/content/safety_ ... =9&id2=125

John
Geregistreerd lid

Bericht door John » do 15 sep, 2005 12:48

verde900 schreef:Diegene die zo'n "gebakje" koopt heeft SAAB vast niet op zijn shortlist staan.
Nieuw waarschijnlijk niet, daarin heb je gelijk. Maar 2e hands wellicht?.....op onze 9000 'voor erbij' schrijven we minder dan 2500 per jaar af en de techniek daarvan is nog geen 30 jaar oud.

Ik heb zo het vermoeden dat Landwind in Europa zijn biezen wel kan pakken. Die naam is 'behoorlijk' beschadigd

verde900
Donateur
Donateur

Bericht door verde900 » do 15 sep, 2005 17:24

John schreef:
verde900 schreef:Diegene die zo'n "gebakje" koopt heeft SAAB vast niet op zijn shortlist staan.
Nieuw waarschijnlijk niet, daarin heb je gelijk. Maar 2e hands wellicht?.....op onze 9000 'voor erbij' schrijven we minder dan 2500 per jaar af en de techniek daarvan is nog geen 30 jaar oud.
Als je op zo'n Landwind nu eens 7 x € 2.000,-- afschrijft, dan staat hij na 7 jaar op +/- € 6.000,--, dit is een
prijssegment waarin men helemaal geen interesse heeft in items als veiligheid, daar tellen hele andere dingen.
En wat koop je nu voor een SAAB voor € 6.000,--? ik geloof ook niet dat iemand die een sterke sympathie
voelt voor een Landwind, stilgestaan heeft of stil gaat staan bij een gebruikte SAAB, misschien maar beter ook....
John schreef:Ik heb zo het vermoeden dat Landwind in Europa zijn biezen wel kan pakken. Die naam is 'behoorlijk' beschadigd
Waarom? een lullig grijskentekenbusje kost vandaag de dag ook zomaar € 20.000,-- en dat zonder airco, zonder
achterbank en zonder ramen (achterin), zo'n ding rijdt (ook) als een krant en is (ook) levensgevaarlijk qua kreukelzone
en veiligheidsvoorzieningen en dat maakt niemand iets uit er rijden vele honderden (duizenden) in particulier bezit,
men was zelfs nog hevig aangebrand dat de fiscus deze dingen zwaarder ging belasten, gevaarlijk?
welnee... goedkoop!! en alleen dat telde....
Nee, voor de prijskopers zal zo'n "doodskist" zijn weg vast wel vinden (on & off road) zolang ze niks raken is er
toch ook niks aan de hand? en als ze wat raken? wie dan (nog) leeft wie dan maar zorgt....

GRIFFIN
Geregistreerd lid

Bericht door GRIFFIN » vr 16 sep, 2005 10:13

Ik denk niet dat mensen die zo'n SUV kopen hoge eisen stellen.
Voor de prijs alleen al zal het toch verkopen. Net zoals er nog heel wat mensen Lada's blijven kopen. En iemand die in een 17 jaar oude Ascona rijdt zal wel ook niet meteen met NCAP-sterretjes in zijn hoofd zitten.
Zo weinig mogelijk uitgeven aan een auto, daar komt het bij die mensen op neer.

nacra 93
Donateur
Donateur

Bericht door nacra 93 » vr 16 sep, 2005 10:20

en een statusvolle auto voor weinig[denkt men] zo dat het nog wat lijkt
in dat geval is de zeepbel[lees, kreukelzone]zo doorgeprikt
en is het dus vast gedaan met dit ding

ralph12
Geregistreerd lid

Bericht door ralph12 » vr 16 sep, 2005 10:26

Ik denk dat nogal wat mensen zullen besluiten hun Landwind in te leveren bij de importeur. Vanwege de 'under par' veiligheid waarop ze zich juridisch kunnen beroepen, ook al is de SUV in eerste instantie toegelaten.

De inruilwaarde zal natuurlijk ook dramatsich dalen.

A.d. andere kant is dit wel de oplossing voor het 3x zo hoge aantal slachtoffers bij door SUV's aangereden partijen. Landwind rijders zullen ernstig kalmaan doen als ze de weg opgaan. Uit eigenbelang.

Erik
Lid van verdienste

Bericht door Erik » za 17 sep, 2005 18:48

Toch fijn dat ie een airbag heeft. Krijg je het dashboard tenminste niet echt direct in je gezicht........

een "allemachtig" is hier zeker op z'n plaats.

Plaats reactie