VRAAGje... over files en verbruik

Dit forum is bedoeld voor auto gerelateerde onderwerpen die NIET over Saab gaan.
op
Donateur (4x)
Donateur (4x)

Bericht door op » di 13 sep, 2005 16:22

Red76 schreef: iets onder de 1000kg (geen Saab dus)
Niet goed!
probeer eens een Saab 96:

900 kg op benzine en ongeveer 940 kg met lpg,
en: BELASTINGVRIJ :wink: 8)

ralph12
Geregistreerd lid

Bericht door ralph12 » wo 14 sep, 2005 22:58

Red76 schreef:Op aanraden van Cornell de Smart maar weer verkocht :D

Een ding is zeker op een aparte auto kan je geld verdienen!!!

Weer rooitje in de pocket.

Kan ik mooi de rekening van Essent betalen :shock:

Wat moet ik nou weer kopen, iets leuks voor de vrouw.

Ps : iets onder de 1000kg max 8 jaar oud :wink: (geen Saab dus)

Ik heb het vorige model Ypsilon altijd een relatief erg leuke auto gevonden. Bezitters zijn o.h.a. erg tevreden over ook deze kleine Lancia. 1 op 14/15 moet te doen zijn.

MarioS
Geregistreerd lid

Bericht door MarioS » do 15 sep, 2005 9:08

Misschien is dit wat : http://www.carver-europe.com/
Onlangs tegengekomen op de autosnelweg en kon nog vrij vlot tussen de files door. Biedt ook meer rijplezier dan de doorsneeauto denk ik zo, maar wel duur in aanschaf.

Ik ga doorgaans met de trein naar het werk. Praktisch nooit met de auto (3x in 4 jaar). Soms met de tweewieler en dan lach je met al die koekblikkers die in de (soms lange) file staan te wachten als kuddedieren :twisted:. Soms ontwaar je daar ook een Saab-rijder.

Edjes
Geregistreerd lid

Bericht door Edjes » do 15 sep, 2005 14:22

Red76 schreef:iets onder de 1000kg max 8 jaar oud :wink: (geen Saab dus)
Een Lotus Elise? Donkervoort D8?
(beide een droom voor mij 8) )

4000365
Geregistreerd lid

Bericht door 4000365 » vr 16 sep, 2005 21:42

had ooit in een vorige leven, na 20 jaar en 25 verschillende classic citroens, om (na advies) eens te 'proberen', zo'n 'japans ding', wel zuinig en onderhoudsvriendelijk, kan niemand ontkennen, maar uitermate saai en zo ongeloofelijk onbevredigend dat ik op een gegeven(lees:gekregen) moment uit onvrede maar ben gaan lopen naar het werk omdat ik niet wenste dat iemand me in dat vaale rooie lor zag verplaatsen:lol:(en wat dan nog..) Nu heb ik al een hele mooie tijd ((voor de scn nog een onbekende, (pas lid)) mooie zwarte en orginele '92 T16S en ga nu opeens heel graag 4Km lopen (ook als het regend), ik laat me soms zeiknat regenen, maar ben dan ziels gelukkig met de gedachte dat m'n brute FPT-maatje lekker droog binnen op mij staat te wachten zonder extra km's bij de 275K op te tellen :D M'n collega's vragen zich af waar ik mee bezig ben. Ach ja, Iedereen beleeft saab'n, en terecht, op z'n eigen manier. Zonder ermee te rijden heb ik ook erg veel schik van, terwijl ik toch een tankpas van de baas heb....:shock:
ik hou z'n laatste waardevolle kms liever voor (toer)vacanties in de zomer. (van de baas een 93-1.8 (nonturbo helaas) uit 02/05, als je daar je r-voet indrukt gebeurt eigelijk helemaal nix, sorry hoor, ben vrij arrogant, weet ik maar...als ik moet kiezen, dan toch liever op de cannondale :^)
vrgr Erwin

Red76
Geregistreerd lid

Bericht door Red76 » vr 16 sep, 2005 21:54

4000365 schreef:had ooit in een vorige leven, na 20 jaar en 25 verschillende classic citroens, om (na advies) eens te 'proberen', zo'n 'japans ding', wel zuinig en onderhoudsvriendelijk, kan niemand ontkennen, maar uitermate saai en zo ongeloofelijk onbevredigend dat ik op een gegeven(lees:gekregen) moment uit onvrede maar ben gaan lopen naar het werk omdat ik niet wenste dat iemand me in dat vaale rooie lor zag verplaatsen:lol:(en wat dan nog..) Nu heb ik al een hele mooie tijd ((voor de scn nog een onbekende, (pas lid)) mooie zwarte en orginele '92 T16S en ga nu opeens heel graag 4Km lopen (ook als het regend), ik laat me soms zeiknat regenen, maar ben dan ziels gelukkig met de gedachte dat m'n brute FPT-maatje lekker droog binnen op mij staat te wachten zonder extra km's bij de 275K op te tellen :D M'n collega's vragen zich af waar ik mee bezig ben. Ach ja, Iedereen beleeft saab'n, en terecht, op z'n eigen manier. Zonder ermee te rijden heb ik ook erg veel schik van, terwijl ik toch een tankpas van de baas heb....:shock:
ik hou z'n laatste waardevolle kms liever voor (toer)vacanties in de zomer. (van de baas een 93-1.8 (nonturbo helaas) uit 02/05, als je daar je r-voet indrukt gebeurt eigelijk helemaal nix, sorry hoor, ben vrij arrogant, weet ik maar...als ik moet kiezen, dan toch liever op de cannondale :^)
vrgr Erwin
Nou Erwin,

Ik denk niet dat mijn vriendin gaat fietsen(alhoewel het wel goed voor bibs is).
Maar zo'n japans ding is misschien wel een goed idee.
Een Aygo lijkt mij wel wat :D

Respect :headbang2: dat je 8 kilometer per dag gaat lopen.

ruter001
Geregistreerd lid

kleine auto

Bericht door ruter001 » do 27 okt, 2005 13:06

Voor korte afstanden heeft mijn vrouw onze Honda Jazz van 1985. Hij weegt net geen 700 kg, loopt 1 op 17 en is ruim genoeg voor 2 volwassenen, 2 kinderen en een bak boodschappen. Alleen de fiets is goedkoper.

Oosthoek
Donateur
Donateur

Re: kleine auto

Bericht door Oosthoek » do 27 okt, 2005 18:40

ruter001 schreef:Voor korte afstanden heeft mijn vrouw onze Honda Jazz van 1985. Hij weegt net geen 700 kg, loopt 1 op 17 en is ruim genoeg voor 2 volwassenen, 2 kinderen en een bak boodschappen. Alleen de fiets is goedkoper.
En met wat geluk ook veiliger.

edwardk
Geregistreerd lid

!

Bericht door edwardk » di 13 dec, 2005 16:00

Ik ben zolang het nog redelijk te betalen is nog niet van plan een kleinere auto te kopen zolang ik het nog kan betalen.Ik heb geen zin om in zo'n rugzak te gaan rijden ( met een kreukelzone van bumper tot bumper ) tenzij SAAB bv met een kleintje zou komen, bv de 9-2 alhoewel die toch ook niet zo klein is. De nw "kleine auto"s zijn wat het gewicht betreft tegenwoordig ook niet meer klein (VW polo en OPEL corsa ook al zo'n 1100 kg tegenwoordig). Dus voor de houderschapsbelasting hoef je het niet te doen. Ik voel & ben veilig in mijn SAAB en dat is tegenwoordig heel wat met al die coureurs op de nederlandse wegen, dat mag best wat kosten.

Red76
Geregistreerd lid

Bericht door Red76 » di 13 dec, 2005 17:31

Ik heb een leuke stadsauto gevonden en gekocht :D

Polo 1.4 16 v 100pk
Bouwjaar 1997
110.000km
925 kilo
Van 0 naar 100 in 10.5 sec

Nieuw prijs 1997 €18.000,- :shock: (incl abs, orgineel dakraam en jawel bbs velgen)

coolyo0o
Geregistreerd lid

Bericht door coolyo0o » wo 14 dec, 2005 23:17

bijna elke dag in de file op de A12 maar als ik dan toch in de file sta doe ik dat het liefst in een lekkere auto dus een saab
ik heb wel een diesel om de kosten nog een beetje te drukken

jelger
Geregistreerd lid

Bericht door jelger » do 15 dec, 2005 0:16

met LPG druk je de kosten nog meer... 8)

elke dag gewoon tegen de spits in op de A9, heerlijk... en het kan ook nog gewoon in NL.. je zou het bijna niet geloven ;)

RoccoH
Donateur (5x)
Donateur (5x)

Bericht door RoccoH » do 15 dec, 2005 10:51

mooi is dat he, bij staat het ook altijd stil aan de andere kant van de A12... 8)

coolyo0o
Geregistreerd lid

Bericht door coolyo0o » do 15 dec, 2005 19:39

andere kant? ik rij sóchtens richting utrect dus valt nog mee maar word steeds drukker op de weg.
komt ook nog bij dat mensen niet kunnen file rijden veel te vaak remmen ,links blijven rijden,en zig zaggen.

scorpio
Geregistreerd lid

Bericht door scorpio » vr 23 dec, 2005 1:09

nou als het een beetje redelijk weer is pak ik de "wing" ben ik in 20 min. thuis.
als ik met de saab ga doe ik over dat zelfde stukkie 45 min.

mazzel janAfbeelding

Plaats reactie