Benzinepompen in/nabij NL waar nog super 98 verkrijgbaar is

Dit forum is bedoeld voor auto gerelateerde onderwerpen die NIET over Saab gaan.
Garrett
Lid van verdienste

Bericht door Garrett » wo 11 nov, 2009 0:45

Het is niet alleen de brandstof. Het is het gevoel van rijden met Ferrari-racebrandstof op een gewone weg.
Heerlijk... Ongegeneerde, schuddenbuik opwekkende, kinderlijk komische marketing prietpraat

Sapphire
Donateur (7x)
Donateur (7x)

Bericht door Sapphire » wo 11 nov, 2009 0:49

millerman schreef:V-Power is nog altijd RON97[/url], echter kennen we in Nederland alleen 95 en 98 en moet het dus als 95 verkocht worden. Zoveel scheelt dat dus niet met BP Ultimate. Bovendien was die Ultimate hier zo'n 4-5ct per liter duurder. Vind ik die ene RON hoger dan weer niet waard.
Ik las ergens dat V-Power geen RON 97 is maar zelfs minder, dat het eigenlijk 'dure' 95 is. Maar dat kan ik niet bewijzen. BP Ultimate is naar men zegt meer dan RON98, maar mag niet als meer verkocht worden omdat dat nou eenmaal de regels zijn in Nederland.

Mijn turboloze Saabje loopt op BP Ultimate in elk geval beter en zuiniger dan op V-Power (dat gooide ik er eerst altijd in).

millerman
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door millerman » wo 11 nov, 2009 0:52

Flèche Rouge schreef:
Het is niet alleen de brandstof. Het is het gevoel van rijden met Ferrari-racebrandstof op een gewone weg.
Heerlijk... Ongegeneerde, schuddenbuik opwekkende, kinderlijk komische marketing prietpraat
Natuurlijk is het dat. Maar ik vertrouw er wel op dat het RON97 is, waarom zou dat bij Shell niet zijn terwijl het bij BP meer zou zijn dan 98? Neemt niet weg dat ik het best een keer wil proberen. Rij genoeg constant om zichtbare verschillen te kunnen meten denk ik.

ivo 71
In memoriam †

Bericht door ivo 71 » wo 11 nov, 2009 0:55

Hier in Delft is Ultimate fors duurder dan V Power. Maar dat komt doordat we hier ook de goedkoopste Shellpomp van NL hebben :D . Scheelt zomaar 8 of 9 cent. Stiekempjes moet ik bekennen dat ik ook bijna altijd V Power tank. Oke, 1 oktaantje minder maar hij houdt de motor wel heerlijk rustig, regelmatig en stil. Met Ultimate vind ik de motorloop toch wat minder rustig terwijl de motorprestaties weliswaar mssn ietsjes feller zijn maar nou ook weer niet gigantisch.

Maarre...als ik in een 100 (+) oktaan land ben...jaaaah dan mag de turbo lekker laten zien wat nou die full pressure precies betekent.

Ivo

Coenwagner
Geregistreerd lid

Bericht door Coenwagner » wo 11 nov, 2009 0:56

@ ivo 71

Bij Harteveld zit sinds kort een gloednieuwe BP pomp. Misschien is die goedkoper :wink:

ivo 71
In memoriam †

Bericht door ivo 71 » wo 11 nov, 2009 1:04

@ coen: nabij of bij? Als het bij is dan vrees ik het ergste... :twisted:

Ivo

Coenwagner
Geregistreerd lid

Bericht door Coenwagner » wo 11 nov, 2009 8:02

Tegenover Harteveld, is gloed nieuw die pomp en gaat geloof ik de 19de open. Je kan er vanaf 5 november al tanken.

millerman
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door millerman » ma 30 nov, 2009 8:59

Kwam er even terug achter dat de BP bij het Evoluon in Eindhoven een BP Express is. De Ultimate is hier goedkoper dan de V-Power bij Shell om de hoek! Vorige week voor €1,435/liter getankt.

mark123
Geregistreerd lid

Bericht door mark123 » ma 30 nov, 2009 9:18

En de euro 95 is daar maar 1,35 oid.

millerman
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door millerman » ma 30 nov, 2009 10:53

€1,369 was ie vorige week. De BP op de Kennedylaan tikte op die zelfde dag €1,399 af en Shell €1,389 voor 95 en €1,445 voor V-Power.

op
Donateur (4x)
Donateur (4x)

Bericht door op » ma 30 nov, 2009 23:21

Shell heeft de V-power gepromoot als "gelijkwaardig aan" 97 oktaan, maar dat is het dus niet! Volgens de warenwet mag je geen onjuiste info op je product zetten, en dus vermelden ze weeer correct euro 95.

Een turbo legt de verschillen genadeloos bloot. het verschil in 95 en 98 is groot , en helemaal het verschil met duitse 100 oktaan (Aral, duitse V-power)

Overigens is in NL veel benzine van 95 oktaan in werkelijkheid maar 93 of 94, dat merken we toch niet omdat er geen bergen zijn en je nooit lang echt hoge snelheden rijdt.
In duitsland is dat anders en daar is de consument kritischer en veeleisender- logisch , want ze merken het ook echt 8)

millerman
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door millerman » ma 30 nov, 2009 23:24

Je spreekt jezelf tegen. Shell haalt 97 eraf omdat het dat niet is, maar alle 95 is 93 of 94? Naar ik heb begrepen mag in NL alleen 95 of 98 verkocht worden. 97 is geen 98, dus wordt het als 95 verkocht.

op
Donateur (4x)
Donateur (4x)

Bericht door op » ma 30 nov, 2009 23:24

Overigens is in Utrecht bij Q-8 op de Eykmanlaan bij tuindorp en de witte pomp van Iesberts langs de gageldijk (noordelijke rondweg) euro 98 te krijgen, ik ben daar regelmatig te spotten.

op
Donateur (4x)
Donateur (4x)

Bericht door op » ma 30 nov, 2009 23:32

millerman schreef: Naar ik heb begrepen mag in NL alleen 95 of 98 verkocht worden. 97 is geen 98, dus wordt het als 95 verkocht.
dayt is dus de marketing van shell!
Laat mij de wet maar eens zien waar staat dat je alleen 95 of 98 mag verkopen. Die bestaat volgens mij niet, maar als jij 'm weet te vindenhoor ik het graag en ben ik overtuigd.

er is ook geen wet die zegt dat er alleen gloeilampen van van 15, 25, 40, 60, 75 en 100 Watt mag verkopen, en toch maken de fabrieken ze allemaal in die kategorien. Het zijn gewoon de industriestandaarden, niks geen wet

millerman
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door millerman » ma 30 nov, 2009 23:55

Die wet is er wel degelijk! Gespecificeerd met regelgeving:
http://wetten.overheid.nl/BWBR0005540/g ... 11-11-2009
"Warenwet besluit benzine", artikel 2 en 5.

Vervolgens op artikel 5 gebaseerd:
http://wetten.overheid.nl/BWBR0005574/g ... 03-09-2009
"Regeling onderzoek- en meetmethoden benzine", ik ben te lui en vind het niet waard om al die ISO standaarden te doorlopen, maar het argument dat er geen regelgeving gaat over het vaststellen van octaangetal lijkt me van tafel.

Plaats reactie