heb ik dat weer !!!

Dit forum is bedoeld voor auto gerelateerde onderwerpen die NIET over Saab gaan.
RoccoH
Donateur (5x)
Donateur (5x)

Re: heb ik dat weer !!!

Bericht door RoccoH » wo 06 jul, 2005 22:49

Rutger schreef:Het probleem is natuurlijk dat 'grote beurt' maar een vaag begrip is..
Euhm, in het ondehoudsboekje van je auto staat toch redelijk duidelijk omschreven wat een grote beurt precies inhoudt. Ik mag aan nemen dat een fabrikant als Ducati op zijn minst richtlijnen heeft afgegeven mbt het interval en de benodige werkzaamheden van een grote beurt...

B235R
Lid van verdienste

Bericht door B235R » wo 06 jul, 2005 23:53

Maar nu kun je er wel weer ff tegenaan, en is je volgende grote beurt (wanneer nu niet met een Duc :lol: ) iets goedkoper...... :mrgreen:

Nee zonder gekheid, niet leuk natuurlijk maar met zo'n rekening had je hem beter kunnen inruilen. Maar die motorzaakkerel is toch niet zo'n stugge fries?? Dan kun je toch nog eens om de tafel gaan zitten.... vechten bij de rechter kan altijd nog.

Gele aero
Donateur (8x)
Donateur (8x)

Bericht door Gele aero » do 07 jul, 2005 9:53

Gewoon alleen betalen wat je hebt opgedragen te laten doen (even bij Duc navragen wat onder een grote beurt valt). Laat hem voor de rest maar weg zakken in de st**nt. Van die smeerlappen die het altijd weer proberen, 3400 euro daar heb je een goede 900t16 voor :shock: . En dan ook nog niet eens het kleine beetje fatsoen opbrengen om te bellen!!! Advocaat erbij en laat hem maar zweten, krantje bellen en het zweet loopt waar het niet gaan kan en hij kan sluiten! Zal hem leren, veel succes met die ellendeling. :evil: :evil:

Silke
Geregistreerd lid

Bericht door Silke » do 07 jul, 2005 10:51

Morgenmiddag ga ik met een vriend ernaartoe voor het laatste gesprek en met 2021 euro op zak. Dat bedrag had ik bij een andere zaak moeten betalen voor dezelfde werkzaamheden. Een advocaat heb ik gisteren ook nog gebelt, kost me zo'n slordige 1000 euro aan voorschot wat later weer op hem verhaalt word als hij verliest en die kans zit er wel in.

Een grote beurt kost volgens Ducati Nederland incl. een marge van 250 euro (tandwielen/ketting) 650 euro ex BTW. Bij een motorzaak in Brabant 950 euro incl. BTW en uren + 250 euro tandwielen/ketting.
Het vervangen van de koppelingsplaten, rockerarms, bouten behoren tot een reparatie en niet tot een grote beurt zover ben ik dus al.

Volgens hem heb ik hem cartblanche gegeven met de opdracht grote beurt, ik zou gezegd hebben dat hij weer tip top moest zijn...echt niet. Ik zei tegen hem als hij een grote beurt moet hebben moet dat maar. Bij een rechtzaak wordt het woord tegen woord maar hij heeft:

* reparaties uitgevoerd die niet bij een grote beurt behoren
* mij niet gebeld
* alle onderdelen verwijderd die hij vervangen heeft

Dit is echt een nachtmerrie waar ik in beland ben :cry:

Ik heb een troost, mijn Saabje heeft een nieuw dakje...ziet er weer superstrak uit en dat voor maar 1500 euro (bij een saabdealer kost het 5600 euro)... :D

Bartje
Geregistreerd lid

Bericht door Bartje » do 07 jul, 2005 12:18

rechtswinkel al geinformeerd?

Silke
Geregistreerd lid

Bericht door Silke » do 07 jul, 2005 12:22

Ja heb ik maar omdat ik zelfstandig ben kost dat 150 euro per uur :(

max
Geregistreerd lid

Bericht door max » do 07 jul, 2005 12:45

Soms is een rechtsbijstandsverzekering zeeeeeeeer handig........

Silke
Geregistreerd lid

Bericht door Silke » do 07 jul, 2005 12:56

hebben we gehad...hadden vorig jaar iets en ze hebben ons niet geholpen dan heb je er ook niets aan en kost het alleen maar geld

Bartje
Geregistreerd lid

Bericht door Bartje » vr 08 jul, 2005 0:21

knmv of anwb hun licht laten schijnen. Ducatie-forum.

Ken je niemand die de garagehouder ook kent die kan bemiddelen? Iemand met invloed bij voorkeur...

Silke
Geregistreerd lid

Bericht door Silke » vr 08 jul, 2005 10:15

Ik ga er vanmiddag heen met een vriend van mij, hij kent hem niet, ik wil er gewoon een getuige bij hebben en dat hij evt. mij even te hulp kan schieten als ik niet verder kom. Ook probeer ik uiteraard mijn motor direct mee te nemen, helm en jas in de kofferbak...
Helaas heb ik geen bevriende advocaat die mee zou kunnen gaan, zou het mooiste zijn...

Heb zojuist een aangetekende brief van hem ontvangen, het tweede betalingsverzoek met als toevoeging als ik in gebrek blijf binnen 5 dagen hij de zaak uit de hand geeft renteverlies en stallingskosten gaat berekenen...

Ik ben uiteraard ook op het ducatiforum aan het rondvragen van hoe of wat, met sommige dingen kan ik wat en aan andere niet. Ducatisten zijn een apart volk :lol: Met de saabrijders te vergelijken
:lol: Kom niet aan hun heilige koe...

Harrie
Geregistreerd lid

Bericht door Harrie » vr 08 jul, 2005 17:41

Zo te horen/ zien ben je volgens mij al een heel eind op weg.

Als ik het goed begrijp bestaat je klacht uit twee delen:
1. Er zijn zaken buiten je opdracht uitgevoerd
2. De prijs die wordt berekend voor de uitgevoerde zaken is te hoog

ad 1.
Je opdracht was helder. Grote beurt + tandwielen + sleutel. Je hebt al uitgezocht wat er doorgaans onder een grote beurt moet worden verstaan en daaruit blijkt dat een fiks aantal van de uitgevoerde reparaties daar niet onder vallen.
Deze extra reparaties zijn door jou niet gevraagd en je wenst (hoeft) daar dan ook niet voor te betalen, niet in de laatste plaats vanwege je ernstige twijfels bij de noodzaak voor deze reparaties. De reparateur had op zijn minst de vervangen onderdelen dienen te bewaren en gezien de omstandigheden (verhouding kosten - dagwaarde, beperkte opdracht) contact met je moeten opnemen alvorens hij er aan begon.

ad 2.
Naast het feit dat de omvang van de werkzaamheden ter discussie wordt gesteld ben je van mening dat de berekende prijzen (aanzienlijk) te hoog zijn. Ook dit kun je onderbouwen d.m.v. offertes van andere (dealer)bedrijven.
Voor zover je derhalve al gehouden zou zijn, hetgeen je overigens uitdrukkelijk betwist, om alle verrichte werkzaamheden te vergoeden, dan beperkt zich deze verplichting tot het betalen van een redelijke vergoeding.

Naar mijn mening heb je best een goed verhaal als je het er op aan laat komen, zeker als de reparateur wel erkent dat de opdracht beurt + tandwielen + sleutel was. Stelt hij dat jouw opdracht was om de motor helemaal tip top/ nieuwstaat te maken dan wordt de discussie lastiger (zijn woord tegen het jouwe) alhoewel ik zelfs in dat geval denk dat hij als professionele partij in dit geval, dan e.e.a. beter had moeten vastleggen. Als ondersteunend argument heb jij dan nog dat het niet geheel (geheel niet) voor de hand ligt dat je een machine met een dergelijke dagwaarde voor een dusdanig bedrag laat behandelen...

Grootste probleem lijkt mij echter dat hij jouw machine nog in zijn bezit heeft en daarmee de grootste troef achter de hand houdt. Nu weet ik niet of hij gerechtigd is (stel dat hij gelijk zou hebben voor wat betreft jouw verplichting om te betalen) om de motor achter te houden. Ik denk van niet maar wil je afgifte afdwingen dan moet je welhaast eerst daarvoor de gang naar de rechter maken. Kosten- en (tijds)technisch geen prettig vooruitzicht.

Om een lang verhaal kort te maken ligt de oplossing eigenlijk geheel in jouw onderhandelingstechniek/ tactiek en de mate waarin hij hiervoor ontvankelijk zal zijn. Confronteer hem met je argumenten en houd de discussie beperkt tot de hoofdpunten. Bedenk goed voor jezelf waar je grens ligt m.b.t. wat je zou willen betalen en ga daar niet overheen. Zie je kans om hem er mee in te laten stemmen dat je je motor mee neemt, doe dat dan meteen. Laat hem dan maar die procedure starten voor (de rest van) het geld.

Succes en ik ben benieuwd hoe je er uit komt met 'm...

Silke
Geregistreerd lid

Bericht door Silke » vr 08 jul, 2005 18:53

Nou, ben er geweest... :cry: zonder motor terug gekomen !

Hij houd vast aan zijn verhaal dat ik hem cartblanche heb gegeven en dat de motor tiptop moest zijn, als hij dat van mening is hoop ik dat hij hem ook even gepoetst heeft ...
2000 euro vond hij maar belachelijk en wat andere motorzaken (ducatiedealers) of ervaren Ducatirijders vertellen interresseert hem niet, niets mee te maken. Hij werkt zo en niet anders, hij heeft het hele motorblok uitmekaar gehaald omdat hij ook vond dat ik niet naar 500 km rijden met een klacht naar hem toe zou komen. Tja...en nu ???
De vriend van mij is van mening dat ik hem 2750 euro moet "bieden" en hiernaar pas naar de rechter want hij is van mening dat die kerel wel wil onderhandelen. Ooh ik ben ook nog even naar "onze" autogarage geweest in de hoop dat hij nog wat tips had, hij zij alleen maar dat ik mijn motor zo snel mogelijk daar weg moest halen, een vriend van hem is er geweest voor een kleine beurt en moest 1000 euro betalen (was geen Ducati). Moet ik hem 2750 euro bieden ????????????????

tgremlin
Geregistreerd lid

Bericht door tgremlin » vr 08 jul, 2005 19:44

Het begint er langzaam aan op te lijken dat dit een soort taktiek is van deze man :evil:

Wellicht is de aanval de beste verdediging. Volgens mij heeft hij niet het (wettelijke) recht om jouw motor in 'gijzeling' te houden. Je zou dus je motor per omgaande kunnen 'vorderen', losstaand van de verdere financiële afhandeling. Als hij hier niet op in wil gaan dan gewoon aangifte doen bij politie en procesverbaal op laten maken van onrechtmatige ontvreemding. Leg de man uit dat je dit zal doen en genoemd procesverbaal zal overleggen bij de rechter als het daar op aan komt. Een en ander begint met een 'officiele' brief te sturen waarmee je hem 'in gebreke' stelt.

Als hij hier ook niet positief op reageerd rest je echter weinig anders dan de gang naar de rechter. Maar zoals Harrie al uiteen zet staa je volgens mij ook best wel sterk. Die opzomming van Harrie doet het waarschijnlijk ook goed in een brief voor in gebreke stelling.

T'is niet grappig, ik wens je succes.

Gele aero
Donateur (8x)
Donateur (8x)

Bericht door Gele aero » vr 08 jul, 2005 21:13

Linearecta naar de rechter. Juist dit soort types komen er altijd mee weg omdat niemand de moeite neemt om naar de rechter te gaan en denkt ik betaal maar dan ben ik er vanaf en binnenkort is de volgende de gebeten hond. :evil: :evil: Pak het stuk tuig ;-|+ Want vergeet niet, jij wint wel en dan mag hij ook nog eens opdraaien voor de kosten van jouw advocaat (tip; neem een flink dure :wink: ). Ook niet meer akkoord gaan met een tussenweg, want hij zal wel gaan terugkrabbelen. En betrek er wat media bij, doet het altijd goed om hem de nek om te draaien (financieel dan). Again, good luck.

Red76
Geregistreerd lid

Bericht door Red76 » za 09 jul, 2005 8:26

Aangifte doen van diefstal!

Een particulier staat in zo'n geval zeer sterk.

Je moet wel zeker weten dat de motor nog bij hem staat.( hij zal hem binnenkort wel ergens anders stallen )

De Politie heeft helemaal geen zin in deze onzin en zal waarschijnlijk op dat moment een bemiddeling voor je gaan starten.

Ik zou denk ik in alle staten zijn. :evil:

(Ik heb me wel voorgenommen om deze zaak kapot te maken hoe dan ook want dat is hij volgens mij al. Ben er van de week langs gereden en hij was om 11 uus s'ochtends al gesloten, klopt niet...)

We willen wel helpen!

Wat is de naam van de garage :shock:

Plaats reactie