Zinvolle informatie over LPG

Dit forum is bedoeld voor auto gerelateerde onderwerpen die NIET over Saab gaan.
robertw

Bericht door robertw » wo 26 okt, 2005 20:46

Omdat het niet altijd rozegeur & manenschijn is;

http://www.meganecoupe.nl/tundes2/faq/gasstoringen/

Een aantal dingen wist ik toch echt niet, zoals;

* LPG-filter vervangen. (60.000 m).
* Sludge verwijderen uit de verdamper en actuator – indien aanwezig – (30.000 km of 2-jaarlijks).
* De motor met een reinigingsadditief 500 km laten lopen op benzine (jaarlijks of per 15.000 km).
* Hoofdrelais op de tank en verdeler controleren op scheuren (spoellichaam) en eventueel vervangen (jaarlijks).

/rw

puude
Geregistreerd lid

Bericht door puude » do 27 okt, 2005 23:19

LPG filter vervangen?

Betekent dit dat je jaarlijks voor een beurt naar de plaatselijke gasinbouwer moet?

RoccoH
Donateur (5x)
Donateur (5x)

Bericht door RoccoH » do 27 okt, 2005 23:24

als jij 60.000 km per jaar rijdt...

brammelo
Geregistreerd lid

Bericht door brammelo » vr 28 okt, 2005 11:02

En dan de hamvraag: waarom wil mijn dealer geen LPG combineren met de Aero? Of zoals hij sinds kort heet: Vector 2.0T (210 pk). En weet iemand of de V6 op LPG kan gezet worden? Met een LPI-systeem bedoel ik dan wel.

Thanks,
BaRa

puude
Geregistreerd lid

Bericht door puude » vr 28 okt, 2005 22:35

brammelo schreef:En dan de hamvraag: waarom wil mijn dealer geen LPG combineren met de Aero? Of zoals hij sinds kort heet: Vector 2.0T (210 pk). En weet iemand of de V6 op LPG kan gezet worden? Met een LPI-systeem bedoel ik dan wel.

Thanks,
BaRa
Full pressure turbo's zijn niet goed te combineren met LPG. Over V6 op LPG vindt je iets recents bij de 9-3/900ng onderwerpen.

puude
Geregistreerd lid

Bericht door puude » vr 28 okt, 2005 22:43

Ik rijdt geen 60.000 km per jaar meer, maar ik zag via de link diverse LPG aspecten die na 15.000 of 30.000 km of jaarlijks moesten worden vervangen of gecontroleerd. Ik heb nog nooit een garagerekening gezien waarop stond dat een LPG filter was vervangen, dus ik zou wel willen weten of er forumleden zijn die een (jaarlijkse) afspraak maken bij een gasboer.

RoccoH
Donateur (5x)
Donateur (5x)

Bericht door RoccoH » vr 28 okt, 2005 23:48

ik heb zo'n vermoeden dat mijn LPG-filter er al 410.000 km inzit. staat iig niet op de bon toen bij 300.000 km de verdamper vervangen werd...

en ach, moet er toch naartoe om mijn verdamper af te stellen anders kom ik de APK niet eens door... :roll:

Plaats reactie