cl 63 amg
-
Jaap900i
- Donateur

-
ivo 71
- In memoriam †
Roger:
. Jammer alleen dat Ypenburg van vliegveld tot Vinexwijk is omgeturnd. Joh, je lijkt wel een piloot: snel en kan nog rekenen ook...
Jaap: jep, heb het gezien, daarom heb ik ook de A13 genomen, is lekker recht. Maar ondanks dat bochtengedrag zou ik er wel mee kunnen leven, denk ik. Als de omroep mijn autokosten zou betalen natuurlijk. Dan zou ik mssn zelfs aan de Balkenende-norm kunnen blijven.
Ivo
Jaap: jep, heb het gezien, daarom heb ik ook de A13 genomen, is lekker recht. Maar ondanks dat bochtengedrag zou ik er wel mee kunnen leven, denk ik. Als de omroep mijn autokosten zou betalen natuurlijk. Dan zou ik mssn zelfs aan de Balkenende-norm kunnen blijven.
Ivo
-
hannes85
- Geregistreerd lid
Re: cl 63 amg
Dat gaat hem inderdaad niet worden :p. Maar wel een eer om achter een AMG aan te plakken! Was het overigens wel een echte? Ook merc rijders willen wel eens optisch pimpen terwijl er motorisch "slechts" een 4 cilinder in zit.Caracalla schreef:
Hannes85... jij hebt hier ervaring mee :p dat kan toch niet dat ik bijna mee kon met een cl63 amg?!? met een simpele 9-3SS 1.8t Stage 1
-
Caracalla
- Geregistreerd lid
welja, hij had alleszins het volledige AMG pakket (skirts/velgen/...)
én ook de 4 uitlaten, dus dan veronderstel ik dat het een echte was
kan wel niet met 100% zekerheid zeggen als er op de zijkant wel "V8 kompressor" hing...
echt typisch
500pk onder je krent, en niet durven duwen, want "dat verbruikt zoveel" wellicht
én ook de 4 uitlaten, dus dan veronderstel ik dat het een echte was
kan wel niet met 100% zekerheid zeggen als er op de zijkant wel "V8 kompressor" hing...
echt typisch
500pk onder je krent, en niet durven duwen, want "dat verbruikt zoveel" wellicht
-
Henk-Jan
- Donateur

-
Caracalla
- Geregistreerd lid
-
Henk-Jan
- Donateur

Misschien koop je een CL 63 AMG en geen CL 500 omdat je de CL 63 AMG mooier vindt en omdat je het geluid dat door de AMG ten gehore gebracht wordt je meer aanstaat. Verder heeft een AMG meer vermogen, dus lijkt het mij niet onwaarschijnlijk dat deze nog rustiger te berijden is om tot dezelfde prestaties te komen. Daarnaast is een CL nog altijd een grote coupé en geen sportwagen. Een coupé is meer bedoeld om lekker naar het zuiden te rijden dan om mee te gaan planken, althans, in deze klasse lijkt mij dat wel.
Verder scheer je wel alle Ferrari's over één kam. Een FXX is een Scaglietti niet.
Verder scheer je wel alle Ferrari's over één kam. Een FXX is een Scaglietti niet.
-
carlsson
- Geregistreerd lid
Op www.autojunk.nl staat nog een leuk testfilmpje van de de MB E 6.3 AMG met testpiloot Wouter. Tijdens het rijden beantwoort hij nog wat domme vragen van lezers 
-
hannes85
- Geregistreerd lid
-
Henk-Jan
- Donateur

-
carlsson
- Geregistreerd lid
Voor de echte MB fan, de ideale MB, "the pink pig", zie foto 20 bij de beste foto's van de maand april. www.auto-motor-und-sport.de .
-
Sander86
- Geregistreerd lid
-
carlsson
- Geregistreerd lid
@Sander86,
Helaas heeft Caracalla niet precies gezegd bij welke AMG hij aan de uitlaatpijp hing, maar de nieuwste C serie 63 AMG V8 weegt rond 1.800 kg. Dat valt voor zo'n type auto best mee. De nieuwe E serie 6.3 AMG V8 zit daar maar zo'n 40 kilo boven, die is dus relatief niet veel zwaarder dan een CL. Die C of E hoeft dus maar 3,5 kg per pk mee te slepen, dan zou zo'n Saab 9.3 SS 1.8t toch zo'n dikke 400 pk aan boord moeten hebben om op gelijke hoogte te komen. Ik denk dat Caracalla met die stage 1 blij mag zijn als hij op de 7 kilo per pk uitkomt
Helaas heeft Caracalla niet precies gezegd bij welke AMG hij aan de uitlaatpijp hing, maar de nieuwste C serie 63 AMG V8 weegt rond 1.800 kg. Dat valt voor zo'n type auto best mee. De nieuwe E serie 6.3 AMG V8 zit daar maar zo'n 40 kilo boven, die is dus relatief niet veel zwaarder dan een CL. Die C of E hoeft dus maar 3,5 kg per pk mee te slepen, dan zou zo'n Saab 9.3 SS 1.8t toch zo'n dikke 400 pk aan boord moeten hebben om op gelijke hoogte te komen. Ik denk dat Caracalla met die stage 1 blij mag zijn als hij op de 7 kilo per pk uitkomt