Rijtest Infiniti G37S - "Naamsbekendheid"
-
ivanzon
- Geregistreerd lid
@ivo71: bedoel je de Toyota Crown (inline-6, 5 meter lange sedan)
Voor het rijgedrag... het zal wel een amerikaanse dweilbak zijn... maar ze gaan behoorlijk lang mee als je er zuinig op bent. Heb verhalen gehoord van Toyota's die na 20+ jaar nog net zo goed waren als niet (ok wel zonder strooizout en lage vochtigheid)
Voor het rijgedrag... het zal wel een amerikaanse dweilbak zijn... maar ze gaan behoorlijk lang mee als je er zuinig op bent. Heb verhalen gehoord van Toyota's die na 20+ jaar nog net zo goed waren als niet (ok wel zonder strooizout en lage vochtigheid)
-
ivo 71
- In memoriam †
Nee, ik bedoelde eigenlijk de Camry (even wat olie in de langzaam draaiende radertjes gedruppeld) want dat was zeker voor die tijd een perfecte auto, zeker zo goed als de duitsers. Ik snap nog steeds niet goed waarom het geen groot succes werd. Ee andere kant op doorgeslagen, net weer te algemeen gestyled en dus ook onherkenbaar? Of de prijs? Want goedkoop waren ze zeker niet.
Maar de Crown is ook een voorbeeld, net als de Nissan Laurel trouwens. Je had er auto's voor het leven aan als je met de looks kon leven. En inerdaad het dweilgedrag, al was het bij lange na niet zo erg als de yanken uit dezelfde periode.
Ivo
Maar de Crown is ook een voorbeeld, net als de Nissan Laurel trouwens. Je had er auto's voor het leven aan als je met de looks kon leven. En inerdaad het dweilgedrag, al was het bij lange na niet zo erg als de yanken uit dezelfde periode.
Ivo
-
Bart W.
- Geregistreerd lid
Ik verblijf regelmatig in USA en rijdt dan ook in de Infiniti QX4 van mijn schoonmoeder. Niets dan lof over deze auto. Zeer betrouwbaar en comfortabel. Ik vrees dat de prijsstelling in Nederland ertoe zal leiden dat het aantal verkochte auto's voorlopig gering zal blijven. In USA kost de goedkoopste Inifiniti ca. USD 30.000,---- .....Omgerekend dus ca.
EURO 22.000,---! Kijk eens wat je hier voor kunt kopen. Lang leve de BTW en BPM!
EURO 22.000,---! Kijk eens wat je hier voor kunt kopen. Lang leve de BTW en BPM!
-
verde900
- Donateur

Maar dan moet je wel in het arrogantste land ter wereld willen wonen, ik betaal de BTW en de BPM wel (het is overigens een kwestie van tijd voordat men dit soort belastingen ook in de US gaat heffen, de autoindustrie kwam er notabene zelf al mee)Bart W. schreef:In USA kost de goedkoopste Inifiniti ca. USD 30.000,---- .....Omgerekend dus ca. EURO 22.000,---! Kijk eens wat je hier voor kunt kopen. Lang leve de BTW en BPM!
-
verde900
- Donateur

Nissan heeft als huis, tuin en keukenmerk in Europa maar slechts heel af en toe een verkoopbare oprisping, nogal wat Nissendealers zijn niet langer zelfstandig en zitten in of zijn onderdeel van een Renaultdealerschap, voor een Infinti moet je toch een ander soort bedrijf hebben, ik zie er derhalve niets in en geloof ook niet in enige meerwaarde van dit saaie kleurloze Japanse luxemerk.
-
Bart W.
- Geregistreerd lid
Ik vind je opmerking dat USA het arrogantste land ter wereld is, redelijk misplaatst. Ben je er wel eens geweest ?? Of is deze mening uitsluitend gebaseerd op vooroordelen, zoals bij veel Nederlanders ? Het gaat mij uitsluitend over het merk Infiniti en wordt door Nissan zeer goed gepositioneerd als een luxe merk. En voorts heb ik de vergelijking willen maken hoeveel we hier in Nederland aan BTW en BPM betalen. Voor mij nog steeds onbegrijpelijk dat dit systeem nog steeds niet is geharmoniseerd. Lang leve Europa!verde900 schreef:Maar dan moet je wel in het arrogantste land ter wereld willen wonen, ik betaal de BTW en de BPM wel (het is overigens een kwestie van tijd voordat men dit soort belastingen ook in de US gaat heffen, de autoindustrie kwam er notabene zelf al mee)Bart W. schreef:In USA kost de goedkoopste Inifiniti ca. USD 30.000,---- .....Omgerekend dus ca. EURO 22.000,---! Kijk eens wat je hier voor kunt kopen. Lang leve de BTW en BPM!
-
verde900
- Donateur

Toen heb ik me deze mening idd gevormd, had er daarvoor een ander idee over.Bart W. schreef:Ik vind je opmerking dat USA het arrogantste land ter wereld is, redelijk misplaatst. Ben je er wel eens geweest ??
Dat land is als land ook knap ziek als je de dramatisch teruggevallen automarkt daar ziet terwijl de auto's daar echt bijna gratis zijn, een harde reset kan daar imho voor zowel de autobranche als de bevolking weinig kwaad.
Het is voor Infiniti grofweg zo kansloos om hier een voet aan de grond te krijgen als het voor Cadillac was, ikzelf acht de kans zeer klein dat ze het gaan redden, wie zit er in de automarkt van vandaag te wachten op een duur en onbekend merk met slechts 2 dealers in Nederland?Bart W. schreef:Het gaat mij uitsluitend over het merk Infiniti en wordt door Nissan zeer goed gepositioneerd als een luxe merk!
Zeker wel een mening op basis van vooroordelen?Bart W. schreef:En voorts heb ik de vergelijking willen maken hoeveel we hier in Nederland aan BTW en BPM betalen. Voor mij nog steeds onbegrijpelijk dat dit systeem nog steeds niet is geharmoniseerd. Lang leve Europa!
BTW kent men in heel Europa, ik sommige landen zelfs substantieel meer als in Nederland.
De Nederlandse BPM wordt al afgebouwd (desatreus voor de waarde van het rijdende wagenpark) het wordt op "sterker" vervuilende auto's alleen wel vervangen door een CO2 tax per extra gram CO2 (dus ook op Infiniti's maar pas goed echt voelbaar op vrijwel alle zwaar achterhaalde US Yunk die de overtocht maakte) deze CO2 belasting is in Frankrijk ook al ingevoerd en meerdere Europese landen bekijken en overwegen deze ook collectief om autofabrikanten onder druk te zetten om schonere en innovatievere technieken toe te passen.
Ergo, de Europese autobelasting wordt zeer waarschijnlijk ook geharmoniseerd, alleen wel anders dan men allemaal hoopt.
-
carlsson
- Geregistreerd lid
@BartW,
De VS is ook een echt autoland, die BPM is idd pure diefstal, want ook onze buurlanden de Duitsland en België hebben deze belasting niet of hij is zoals in België veel lager en zoveel slechter is het daar dus niet.
De BPM heeft trouwens niets met Europa te maken maar is een puur Nederlandse fiscale kwestie. Een van de kenmerken van de EU is juist dat er buiten de BTW weinig fiscale uniformiteit is. Elk land doet dus wat het zelf wil. Het is dus een kwestie van op de juiste partij stemmen.
De BTW is wel aan EU regels gebonden, maar in de VS en Canada is er de Sales Tax ook vaak zo'n 15-20%, afhankelijk van de betreffende staat. Die krijg je ook gewoon terug als je het gekochte uitvoert, je moet dan een Refund aanvragen.
De VS is ook een echt autoland, die BPM is idd pure diefstal, want ook onze buurlanden de Duitsland en België hebben deze belasting niet of hij is zoals in België veel lager en zoveel slechter is het daar dus niet.
De BPM heeft trouwens niets met Europa te maken maar is een puur Nederlandse fiscale kwestie. Een van de kenmerken van de EU is juist dat er buiten de BTW weinig fiscale uniformiteit is. Elk land doet dus wat het zelf wil. Het is dus een kwestie van op de juiste partij stemmen.
De BTW is wel aan EU regels gebonden, maar in de VS en Canada is er de Sales Tax ook vaak zo'n 15-20%, afhankelijk van de betreffende staat. Die krijg je ook gewoon terug als je het gekochte uitvoert, je moet dan een Refund aanvragen.
-
verde900
- Donateur

-
93-SS-ARC
- Geregistreerd lid
Leuk stukje dat zeker
blijf me alleen verbazen dat ze zo,n auto aan een relatief onervaren bestuurder mee geven. In het filmpje op 1:04 gaat het toch bijna mis zo lijkt het. En een top van 270kmh waar test je nu zoiets Duitsland hoop ik, of is het iedere autotest weer de vraag of het rijbewijs behouden blijft
-
Bart W.
- Geregistreerd lid
Ach... het is maar hoe je het bekijkt... Een ding kun je wel van de Yanks zeggen dat ze hard werken.. HIer kun je je ziek melden omdat je een kater hebt, of geen zin hebt en je ontvangt je salaris toch wel...verde900 schreef:Door de BPM in de "algemene middelen" hebben ze hier toch nog een zekere levenstandaard bij elkaar "gejat", daar kunnen die Yanken nog een puntje aanzuigen.
-
Blacky Turbo S
- Geregistreerd lid
Dat zei men van Lexus ook, 15 - 20 jaar geleden. Infiniti maakt wel een goede kans, hoor. Als ze maar een lange adme hebben.verde900 schreef:Het is voor Infiniti grofweg zo kansloos om hier een voet aan de grond te krijgen als het voor Cadillac was, ikzelf acht de kans zeer klein dat ze het gaan redden, wie zit er in de automarkt van vandaag te wachten op een duur en onbekend merk met slechts 2 dealers in Nederland?Bart W. schreef:Het gaat mij uitsluitend over het merk Infiniti en wordt door Nissan zeer goed gepositioneerd als een luxe merk!
Men moet even door hebben dat Infiniti, net als Lexus, een kwalitatief top alternatief is. En als Infinity zorgt dat het z'n modellen lijn op orde heeft, met voldoende benzine en diesel motoren, komt het helemaal goed. Het kan alleen even duren.
-
verde900
- Donateur

Lexus hoort bij Toyota dat en als merk en als dealerorganisatie wel iets voorsteld, Toyota dat een breed betrouwbaar modellengamma heeft met een reeds bewezen fatsoenlijke restwaarde, moet ik een poging doen uit te leggen waar Nissan in dat opzicht staat?
Infiniti is daardoor imho volstrekt onvergelijkbaar met Lexus.
Infiniti is daardoor imho volstrekt onvergelijkbaar met Lexus.
met een productiviteit die relatief laag is, met een sterk verouderd programma c.q. technieken en met een bouwkwaliteit die (nog steeds) weinig voorsteld heb je daar niet echt een punt, de industrie vroeg daar zelf om een belastingheffing op auto's om daaruit nieuwe ontwikkelingen te kunnen financieren, de amerikaanse autoindustrie is (lijkt) dood en de sociale voorzieningen zijn er zwaar ondermaats, had men een buffer geld door b.v. BPM gehad had de schade mogelijk op alle fronten meegevallenBart W. schreef:[]Ach... het is maar hoe je het bekijkt... Een ding kun je wel van de Yanks zeggen dat ze hard werken.. HIer kun je je ziek melden omdat je een kater hebt, of geen zin hebt en je ontvangt je salaris toch wel...
-
moodystarfish
- Geregistreerd lid
Heb 2 jaar geleden het plezier mogen beleven gedurende 4 weken met een Infinity G35X (de 'X' is de vierwielaangedreven variant van de 'S') door de States te mogen cruisen. Ongelooflijke wagen! Mist aan de buitenkant mss wat punch (smaak is echter persoonlijk), maar staat voor de rest (afwerking, rij-eigenschappen) op het niveau van eender welke andere Europese luxewagen. Dit is zeker geen Amerikaanse dweilbak (daar heb ik ook al mee gereden), maar een op-en-top Japans kwaliteitsproduct.
De coupe versie van deze "G" is trouwens wél beeldschoon, wat ik persoonlijk niet vind van de "F"-reeks van Infinity, het kleine SUV model.
De coupe versie van deze "G" is trouwens wél beeldschoon, wat ik persoonlijk niet vind van de "F"-reeks van Infinity, het kleine SUV model.
-
ViggenNL
- Geregistreerd lid
Een neef van m'n vriendin woont in New York, en heeft laatst een Infinity zoals deze gekocht, ook met de 6-pitter.
In tegenstelling tot hier, is het daar nog steeds een koopje.
Hij heeft hem in blauwachtig zilvergrijs.
Qua vormgeving vind ik hem niet echt mooi, al zijn er in de States niet echt veel andere usa merken die het daarin beter doen.
In tegenstelling tot hier, is het daar nog steeds een koopje.
Hij heeft hem in blauwachtig zilvergrijs.
Qua vormgeving vind ik hem niet echt mooi, al zijn er in de States niet echt veel andere usa merken die het daarin beter doen.