Algemeen Microsoft topic
-
hannes85
- Geregistreerd lid
Inderdaad, en waar gaat binnen bedrijven het meeste geld naar toe? Precies... de IT, omdat daar bijna elk bedrijf van afhankelijk is.
Bovendien geeft Microsoft maar ondersteuning voor producten tot aan een bepaalde leeftijd. Wil je als bedrijf dus nog licenties krijgen, dan moet je wel upgraden. Bezuinigen op vitale onderdelen is nooit een goed idee.
Bovendien geeft Microsoft maar ondersteuning voor producten tot aan een bepaalde leeftijd. Wil je als bedrijf dus nog licenties krijgen, dan moet je wel upgraden. Bezuinigen op vitale onderdelen is nooit een goed idee.
-
Henk-Jan
- Donateur

-
nics
- Geregistreerd lid
Hannes heeft gelijk daar waar het een bepaalde groep banken betreft. Op internationaal niveau (waar wij werkzaam zijn) zie je dat de migratie van XP naar Vista langer geduurd heeft. Microsoft heeft een hoop geinvesteerd in onder andere migratie begeleiding, en toch is de overgang nog niet op allerlei gebieden rond.
Voorbeeld is een internationaal opererende bank en verzekeringsmaatschappij uit Duitsland, die haar migratie heeft uitgesteld.
Binnen de petro chemie (waar een tak van ons in bezig is) zie je hetzelfde effect. Systemen draaien fatsoenlijk, soms kom je zelfs nog NT4 tegen, upgrades naar 2003 zijn nog steeds mondjesmaat bezig, en waarom? Puur alleen al vanwege het feit dat zo een systeem compleet gecertificeerd mag worden, er mag namelijk neits aan het toeval overgelaten worden (anders zou je wel eens een dikke knal kunnen krijgen).
Ondersteuning vam MS op oudere producten wordt in bepaalde gevallen niet meer verleend, maar als er een SLA (Service Level Agreement) aan ten grondslag ligt, dan gaat dat gewoon door (en dat is wel zo prettig).
Voorbeeld is een internationaal opererende bank en verzekeringsmaatschappij uit Duitsland, die haar migratie heeft uitgesteld.
Binnen de petro chemie (waar een tak van ons in bezig is) zie je hetzelfde effect. Systemen draaien fatsoenlijk, soms kom je zelfs nog NT4 tegen, upgrades naar 2003 zijn nog steeds mondjesmaat bezig, en waarom? Puur alleen al vanwege het feit dat zo een systeem compleet gecertificeerd mag worden, er mag namelijk neits aan het toeval overgelaten worden (anders zou je wel eens een dikke knal kunnen krijgen).
Ondersteuning vam MS op oudere producten wordt in bepaalde gevallen niet meer verleend, maar als er een SLA (Service Level Agreement) aan ten grondslag ligt, dan gaat dat gewoon door (en dat is wel zo prettig).
-
hannes85
- Geregistreerd lid
Henk-Jan,
dat heeft alles te maken met het product. Vanaf een bepaalde leeftijd kun je niet verwachten dat Microsoft als bedrijf nog full time support geeft en kan geven. fixes, support, alles moet bijgehouden worden. En als je daar de kosten van weet, dan begrijp je direct waarom er voor software ook een Product Life Cycle bestaat (http://support.microsoft.com/gp/lifeselect).
En wees eerlijk, wil je nog een product volledig gaan supporten dat eigenlijk al geheel outdated is? Ik denk het niet.
En inderdaad Nics, je ziet de gekste dingen. Moet ik wel zeggen dat, als je nog extended support wilt krijgen op NT4, je heel diep in de buidel mag tasten....
.
dat heeft alles te maken met het product. Vanaf een bepaalde leeftijd kun je niet verwachten dat Microsoft als bedrijf nog full time support geeft en kan geven. fixes, support, alles moet bijgehouden worden. En als je daar de kosten van weet, dan begrijp je direct waarom er voor software ook een Product Life Cycle bestaat (http://support.microsoft.com/gp/lifeselect).
En wees eerlijk, wil je nog een product volledig gaan supporten dat eigenlijk al geheel outdated is? Ik denk het niet.
En inderdaad Nics, je ziet de gekste dingen. Moet ik wel zeggen dat, als je nog extended support wilt krijgen op NT4, je heel diep in de buidel mag tasten....
-
Henk-Jan
- Donateur

-
hannes85
- Geregistreerd lid
-
nics
- Geregistreerd lid
-
nics
- Geregistreerd lid
-
Dr. Breedband
- Geregistreerd lid
-
hannes85
- Geregistreerd lid
-
plafundum
- Geregistreerd lid
Jee hannes, je klinkt als een sales-rep. van MS. Ken systemen zat die zelfs na 25 jaar nog prima draaien. Gewoon kwestie van goed ontwerpen.hannes85 schreef:Henk-Jan,
En inderdaad Nics, je ziet de gekste dingen. Moet ik wel zeggen dat, als je nog extended support wilt krijgen op NT4, je heel diep in de buidel mag tasten.... .
Dat je niet alle producten 10 jaar lang wilt supporten, okee, maar zorg als MS dan dat je upgrades vlekkeloos gaan. En dat is verre van het geval. Waarom kon XP niet gewoon doorontwikkeld worden?
-
gfgf
- Donateur (2x)

Misschien enigszins off topic, maar ik weet wel een beetje waarover ik het heb hoorhannes85 schreef:Tja, als je nog op een OS draait dat dateert uit 2001 en je verder geen kennis hebt van de nieuwe producten kun je wel een goed oordeel vellen inderdaad!
Het besturingssysteem waar ik nog steeds gebruik van maak dateert uit de jaren '70: Unix, tegenwoordig vooral in de vorm van linux. Ik heb in mijn IT-tijd (tot 2005) als systeemprogrammeur veel bedrijfskritische applicaties gemaakt die geen downtime konden lijden, type te complex voor PLC, te licht voor grote server. Dat lukte eenvoudigweg niet op microsoft-platforms. Windows was - althans toen - te zwaar, te lomp, niet gelaagd en volstrekt onbetrouwbaar. Alle resources waren nodig om het OS in de lucht te houden. Rebooten als enige 'oplossing' was aan de orde van de dag.
Misschien (hopelijk) is dat tegenwoordig anders. Als ik het zo beluister kan windows 7 (waarom dat 7 moet heten begrijp ik echt niet) ook op lichte hardware draaien. Zou een goede zaak zijn.
-
nics
- Geregistreerd lid
Beste Hannes, als je dan toch mijn moedertaal wil gebruiken, doe het dan juist:hannes85 schreef:heerlijk mensen die dit soort dingen roepen... ignorance is a bless is it not?
"Ignorance is bliss"
Maar goed back on topic, wij zitten niet te wachten op weer een update, die weer op de meest verrschillende plekken allerlei onverwachte results opleveren, die de stabiliteit van een business critical system in gevaar kunnen brengen. Kortom, er wordt wel degelijk door MS langer ondersteuning gegeven aan NT4, 2000 en dergelijken. Maar goed, wij werken dan ook niet op consumer niveau.