Rijtest met de nieuwe Volvo XC60

Dit forum is bedoeld voor auto gerelateerde onderwerpen die NIET over Saab gaan.
verde900
Donateur
Donateur

Bericht door verde900 » zo 18 jan, 2009 22:25

davidjoost schreef:Maar helaas hebben alle potentiële 9-4X kopers straks al een XC60 (of Q5/GLK/X3)... :(
Wees niet bang, iemand met een rudimentair gevoel voor design laat zo'n spuuglelijke GLK toch echt staan.

Leuk verhaal trouwens!

Reub
Geregistreerd lid

Bericht door Reub » ma 19 jan, 2009 6:32

verde900 schreef:Wees niet bang, iemand met een rudimentair gevoel voor design laat zo'n spuuglelijke GLK toch echt staan.
Inderdaad: waarom je voortbewegen per mastodont, als het ook per hinde kan? :twisted:

MvR
Geregistreerd lid

Bericht door MvR » ma 19 jan, 2009 10:47

De 9-4x komt eraan...
Prima, nu eerst nog een dealer die hem verkopen kan :?
(En laten we er van uitgaan dat Saab blijft bestaan!)

Menno

nics
Geregistreerd lid

Bericht door nics » ma 19 jan, 2009 16:01

Goed verhaal, DJ, moest even grinniken over het "Volvo anti bumperkleef-systeem".

MY two cents: als ex XC90 rijder, heb ik de XC60 in het wild gezien en het zal aan mij liggen maar ik vind het ding echt lelijk ;-) Hij zal ongetwijfeld bomvol zitten met veiligheids extras en och ja als je erin zit, zie je de buitenkant niet....
Iets in de ontwerp van deze auto ligt me niet, de overgang voor naar achteren doet me denken aan een karikatuur van een V70..

Wat ik me trouwens afvraag (kleine praktijk test als part time labrador bezitter) allemaal onwijs fraai dat lichte leer etc, maar hoe lang blijft dat schoon met 40 kg natte Labbie erop? ;-)

Rutger
Geregistreerd lid

Bericht door Rutger » ma 19 jan, 2009 16:48

Hond doe je toch achterin? Ik wel iig, met een deken op de vloer om de boel enigszins schoon te houden.

nics
Geregistreerd lid

Bericht door nics » ma 19 jan, 2009 18:01

Nope, zijn een gepensioneerde blindengeleidenhond en een actieve blindengeleidenhond (4dubbele woord waarde ;-) ) Die mogen niet voorin in voetenruim vanwege de airbags maar liggen in principe op de achterbank ;-) Kofferbak is te klein voor die twee kalven ;-)

Rutger
Geregistreerd lid

Bericht door Rutger » ma 19 jan, 2009 18:16

Tja, dat is dan inderdaad het nadeel van een coupé en een sedan. Bij ons past het prima in de V70, en ik denk dat het achterin een XC60 ook prima gaat. Staat natuurlijk los van de lichte bekleding, dus ik denk dat de hondenbezitters sowieso beter voor een donkere kleur kunnen gaan :)

Reub
Geregistreerd lid

Bericht door Reub » ma 19 jan, 2009 22:45

En dan zeker een lederen interieur; in stof blijft de lucht zo hangen 8)

Reub
Geregistreerd lid

Bericht door Reub » ma 19 jan, 2009 22:46

En dan zeker een lederen interieur, want in stof bijft die natte hondenlucht zo hangen 8)

jochem
Geregistreerd lid

Bericht door jochem » di 20 jan, 2009 10:12

Heb afgelopen vrijdag even in het karetje gezeten. de 3.0 benzine versie.

Dat ding is muisstil te noemen viel me niets tegen van Volvo, verder een leuk karretje maar dat rode lampje als je te dicht op je voorganger zit wordt op den duur irritant. (of zou dat aan mij liggen :lol: )

Verder zou ik eerder gaan voor een V70 denk ik. is meer een rijdersauto als je toch voor Volvo moet kiezen.

Prijstechnisch is de XC60 wel weer redelijk te noemen.

Maareh, de GLK van Mercedes jongens is toch ook een prachtwagen?! (rijdt er maar eens in en je bent (ja ook ik als verknochte SAAB rijder) verkocht!)

jelger
Geregistreerd lid

Bericht door jelger » di 20 jan, 2009 10:36

Rutger schreef:Tja, dat is dan inderdaad het nadeel van een coupé en een sedan.
Dat is ook het nadeel van wagens als de XC60 die groter voor komen dan ze werkelijk zijn.

jochem
Geregistreerd lid

Bericht door jochem » di 20 jan, 2009 10:39

jelger schreef:
Rutger schreef:Tja, dat is dan inderdaad het nadeel van een coupé en een sedan.
Dat is ook het nadeel van wagens als de XC60 die groter voor komen dan ze werkelijk zijn.
Klopt

de XC70 is groter

nics
Geregistreerd lid

Bericht door nics » di 20 jan, 2009 12:06

net als de XC90, kon daar geen ene moer in kwijt....

jochem
Geregistreerd lid

Bericht door jochem » di 20 jan, 2009 12:29

nics schreef:net als de XC90, kon daar geen ene moer in kwijt....
precies,

de bruikbare ruimte is er gewoon veel kleiner in.

verde900
Donateur
Donateur

Bericht door verde900 » di 20 jan, 2009 13:05

jochem schreef:
nics schreef:net als de XC90, kon daar geen ene moer in kwijt....
precies, de bruikbare ruimte is er gewoon veel kleiner in.
:? als waarin?

Plaats reactie