Helaas - knip'nplak uit openingpost.Hemi1976 schreef:hallo 900 s ec Bedankt voor je reactie. Weet je wat er wordt bedoeld met TR?
Tripmeters
-
900 SE C
- Geregistreerd lid
Re: Tripmeters
-
ad
- Geregistreerd lid
Ik heb al een Twinmaster voor mijn amazon. Ik kan alleen nergens vinden welk type T stuk je nodig hebt om de kilometertellerkabel "af te tappen".
Heb jij dit al uitgevonden?
Een passend (Halda)T stuk voor een Amazon moet niet zo moeilijk zijn. Belmog in Lier ( belgie) heeft het zeker en de Handa shop in Culemborg eveneens.
Lukt het niet stuur een PBtje.
Wat overigens best handig is om het T-stuk op je bakaansluiting, waar ook de KM teller vandaan komt, te zetten. Heb je minder belasting op je tellerkabel en is de kans op knappen van die kabel veel minder. En zou hij dan toch knappen dan werkt je tripmaster altijd nog. Je moet alleen een wat langer kabel monteren.
Ad
-
ad
- Geregistreerd lid
ben zeer content met me twee fietscomputers
Je kunt er wel zeer content mee zijn, maar dat gaat niet werken in de rallysport. Fietscomputers zijn echt niet toegestaan. Wel mechanisch aangedreven mechanische meters zoals, Halda, Aifab, Belmog enz., daar zit je met elke rally safe mee, maar ook veelal toegestaan en WAARSCHIJNLIJK komend rally jaar(2011) geheel legaal, maar hang me daar (nog) niet aan op, mechanisch aangedreven electronische meters zoals, Brantz, Terratrip en Belmog Classic, waarbij meters met gemiddelde snelheidsmeting (ook nog) niet zijn toegestaan. Het fijne van die electronische meters is dat ze simpel te ijken zijn ( zomer-en winterbanden) en voorzien kunnen worden van een voetpedaal voor de 0 stelling. Geweldig makkelijk. Vooruitlopend op de reglementen hebben wij een Belmog Classic aangeschaft, maar we hebben onze vertrouwde Halda tripmaster laten zitten. In principe gebruiken we de electronische Belmog, maar is dat voor een bepaalde rally niet toegestaan dan kunnen we die gewoon uitschakelen of zelfs er uit halen en de Halda gebruiken.
Electronisch aangedreven of GPS gestuurde meters zijn absoluut verboden evenals navigatie/computersystemen in welke vorm dan ook.
Wat wel volledig electronisch mag is een kompas en een stopwatch. Een electronisch kompas ijlt niet na en werkt directer dan een "normaal" kompas. Je moet het ding alleen behoorlijk vaak ijken. Maar ook dat is een fluitje van een cent. 1x om een rotonde rijden en het is ding is er weer helemaal voor.
ad
-
ad
- Geregistreerd lid
Kan zijn dat de AMAC er geen probleem mee heeft, zeker niet bij clubritten, maar (bijna) alle ritten en rally's worden gereden onder het NRR reglement en buiten dat heeft elke uitzetter/organisator zijn eigen bijzonder reglement waar je (weer bijna) zonder uitzondering leest dat dit soort apparatuur niet geoorloofd is.hmmm bij de AMAC hebben ze er geen enkel probleem mee
Tevens ziet de Fehac door zijn 'observers" bij een rally er op toe dat de reglementen ook nageleefd worden. Je kunt dus rustig gaan rijden met zo'n fietscomputer,
maar het kan je bij de start al 300 strafpunten kosten, waarmee je bij voorbaat kansloos bent om de 'glimmers', of diskwalificatie. Die keus is aan jezelf.
ad
-
900 SE C
- Geregistreerd lid
und jetzt kommt der dicke Hammer: hoe zit dat bij/de VikingRit?
-
ad
- Geregistreerd lid
und jetzt kommt der dicke Hammer: hoe zit dat bij/de VikingRit?
Geen GPS, navigatie, computers en laptops en verder is (bijna) alles geoorloofd. We doen niet zo moeilijk, maar het reglement zal daar t.z.t. duidelijkheid in geven.
ad
Geen GPS, navigatie, computers en laptops en verder is (bijna) alles geoorloofd. We doen niet zo moeilijk, maar het reglement zal daar t.z.t. duidelijkheid in geven.
ad
-
900 SE C
- Geregistreerd lid
Niet als je je fiets-computer thuislaatwilleme 1 schreef:hoef me niet druk te maken dus
-
ad
- Geregistreerd lid
Je fiets kun je thuislaten , die fietscomputer mag mee komen.Niet als je je fiets-computer thuislaat ;-
ad
-
nacra 93
- Donateur

Wie kan mij eens uitleggen hoe je een fietscomputer monteert en hoe je dan kalibreert
-
900 SE C
- Geregistreerd lid
Ja - zodra ze er werkend opzitten verandert dat in 'blijkbaar'nacra 93 schreef:dus dat is schijnbaar zelfs voor mij te doen?
-
nacra 93
- Donateur

zullen we eens een klus middag organiseren
Groet Jacco [ die toch nog niet zo zeker van zijn zaak is] Hoezee hoezee Rolver.
Groet Jacco [ die toch nog niet zo zeker van zijn zaak is] Hoezee hoezee Rolver.