Aardige vondst in de garage....

Dit forum is bedoeld voor auto gerelateerde onderwerpen die NIET over Saab gaan.
Oscar900T
Geregistreerd lid

Bericht door Oscar900T » zo 04 jan, 2009 16:13

Als dat de garagedeur van mijn familielid was zou ik stiekum niks zeggen tegen de rest van de familie en er gewoon lekker zelf in gaan rijden :)

De Teng
Geregistreerd lid

Bericht door De Teng » zo 04 jan, 2009 17:52

Henk-Jan
Donateur
Donateur

Bericht door Henk-Jan » zo 04 jan, 2009 17:57

Heerlijke wagens overigens. Dit soort wagens uit '20-'30. Prachtig. Helaas voor gewone stervelingen niet te betalen, hoe leuk je baantje ook is in vergelijking tot de gemiddelde Nederlander of Luxemburger.

De Teng
Geregistreerd lid

Bericht door De Teng » ma 05 jan, 2009 14:08

Ja, onnoemelijk mooi eigenlijk. Je moet schandalig rijk zijn wil je op dit moment zo'n bak kunnen betalen.

Wel een manier om je geld te 'beleggen', net zoals de Ferrari 250 GTO. Als daar ook maar een van de weinige eigenaren het woord laat vallen dat ie hem misschien wil verkopen, staat er terstond iemand met 15 mln euro in z'n klauwen op de stoep. Nog beter als onroerend goed op het moment!

Ik ga mijn geld ooit maar eens beleggen in een Bristol 406 of 410. Is nog te behappen voor iemand met wat spaargeld op den duur (off-topic.. I know).

marq101
Geregistreerd lid

Bericht door marq101 » ma 05 jan, 2009 14:50

Iedereen die een beetje fan is van Bugatti moet naar het Schlumpf Museum in Mulhouse. Daar staan er zoveel dat je op een gegeven moment denkt, gaaaap alwéér een Bugatti.

http://www.collection-schlumpf.com/en/schlumpf/

Afbeelding

Afbeelding

Henk-Jan
Donateur
Donateur

Bericht door Henk-Jan » ma 05 jan, 2009 15:11

Volgens mij staat de helft van alle Bugatti's die er ooit gemaakt zijn daar. :P

Rutger
Geregistreerd lid

Bericht door Rutger » ma 05 jan, 2009 15:49

Goeiemorgen, dat zal wat waard zijn :shock:

marq101
Geregistreerd lid

Bericht door marq101 » ma 05 jan, 2009 15:59

Onbetaalbaar.

Het verhaal achter het museum is ook geweldig omdat de broertjes Schlumpf hun collectie tientallen jaren geheim hebben kunnen houden terwijl er toch 40 man aan werkte en de collectie in een geheime hal van hun textielfabriek stond

De Teng
Geregistreerd lid

Bericht door De Teng » ma 05 jan, 2009 17:44

Man man... dat je toch nog de middelen ervoor hebt, wat een kapitaal.

marq101
Geregistreerd lid

Bericht door marq101 » ma 05 jan, 2009 18:33

Nou, het ging een beetje over de ruggen van de werknemers....

Geschiedenis

Tool
Geregistreerd lid

Bericht door Tool » ma 05 jan, 2009 23:54

Die verzameling heeft de Franse staat nu (of althans lang geleden) toch in handen "gekregen"??
Is erg indrukwekkend om daar rond te lopen :D

marq101
Geregistreerd lid

Bericht door marq101 » di 06 jan, 2009 0:30

Ja klopt, staat is eigenaar en inderdaad, als je daar voor het eerst naar binnen loopt weet je niet wat je ziet. Loop je zo tegen de mock up van een Royale op bijvoorbeeld en echt, bij de zoveelste Bugatti word je echt een beetje blasé

Klik hier voor foto's van het museum

Robbert
Donateur (6x)
Donateur (6x)

Bericht door Robbert » di 06 jan, 2009 21:33

Zijn de successierechten niet betaalt in de vorm van het grootste deel van de collectie?

nove mille
Geregistreerd lid

Bericht door nove mille » di 06 jan, 2009 21:58

Afbeelding
Kijk, deze z'n rechterkoplamp staat ook een beetje kadul. :lol: Net de Ford T van Guust Flater.

De Teng
Geregistreerd lid

Bericht door De Teng » di 06 jan, 2009 23:06

Ik kijk wel raar tegen die neus aan: het lijkt wel of dat de neus uit het lood staat ;)

Plaats reactie