Slepen snelweg
-
West
- Geregistreerd lid
-
sander69
- Donateur (2x)

-
wiseguy
- Geregistreerd lid
Laatst gesleept op een zondagmiddag over een afstand van 55km, notabene achter een Volvo Amazon (toch ook 40 jaar oud). 80km/u ging prima. Het was rustig. Met grote letters 'SLEEP' op de achterruit. Alarmlichten aan en goed opletten.
Mijn voordeel was idd. wel dat de motor liep en ik dus rembekrachtiging en ventilatie had.
Geen idee of het misschien niet mag. Hoe dan ook, veel succes!
Mijn voordeel was idd. wel dat de motor liep en ik dus rembekrachtiging en ventilatie had.
Geen idee of het misschien niet mag. Hoe dan ook, veel succes!
-
edwardk
- Geregistreerd lid
-
Cornelius
- Donateur (10x)

zo heb ik eens de volvo 740 (ook een witte) van mijn broer vanuit Waalwijk terug naar Gorcum gesleept. Op zondag een sleepdienst bellen werd een beetje duur. Wel politie gezien onderweg, maar geen problemen gehad.
Maar om nou zo'n 1400kg over 70 km te gaan slepen ... mij niet gezien.
Waar wou je mee gaan slepen?
Tis ook niet een bepaald gemakkelijke route.
Het slepen van een automaat is meestal beperkt in afstand (50km) en misschien ook wel in snelheid (instructieboekje?).
Maar om nou zo'n 1400kg over 70 km te gaan slepen ... mij niet gezien.
Waar wou je mee gaan slepen?
Tis ook niet een bepaald gemakkelijke route.
Het slepen van een automaat is meestal beperkt in afstand (50km) en misschien ook wel in snelheid (instructieboekje?).
-
sander69
- Donateur (2x)

-
Paul99
- Geregistreerd lid
Ik heb 1 van mijn auto's van utrecht naar groningen gesleept. Op zaterdag aan het begin van de avond. In Utrecht nog een beetje druk naar daarna op de snelweg lekker met 80-90 naar grunn gekacheld. Het was al donker dus de (stads)lampen aan, en juist de alarmlichten niet want dan kan je geen richting meer aangeven en heeft de rest van het verkeer geen flauw idee wat je gaat doen. Enige vervelende: het begon te regenen dus de ruitenwissers moesten aan. Op de laatste puf van de accu net thuis gehaald....
*disclaimer* Ik ben een ervaren sleper(geslepene?) en de trekkende auto (incl bestuurder) was geschikt. Het is niet iets wat ik iedereen zou aanraden.
*disclaimer* Ik ben een ervaren sleper(geslepene?) en de trekkende auto (incl bestuurder) was geschikt. Het is niet iets wat ik iedereen zou aanraden.
-
Geert
- Geregistreerd lid
Vergeet niet dat als de geslepen wagen een aanhanger wordt, je alle voorwaarden om zulk een aanhanger te trekken moet vervullen.
- Max sleepgewicht van de trekkende wagen
- Max kombinatiegewicht voor je rijbewijs.
Zou wel eens heeeeel onaangenaam kunnen worden als je daar niet mee in orde bent en je hebt een incidentje.
Er wordt dan zeker onder scheiden tussen noodslepen en een gepland transport van A naar B.
Zover ik weet is het ook niet noodzakelijk dat de persoon in de 2 de wagen een rijbewijs nodig heeft omdat het geen voertiug meer is.
- Max sleepgewicht van de trekkende wagen
- Max kombinatiegewicht voor je rijbewijs.
Zou wel eens heeeeel onaangenaam kunnen worden als je daar niet mee in orde bent en je hebt een incidentje.
Er wordt dan zeker onder scheiden tussen noodslepen en een gepland transport van A naar B.
Zover ik weet is het ook niet noodzakelijk dat de persoon in de 2 de wagen een rijbewijs nodig heeft omdat het geen voertiug meer is.
-
GHIA
- Geregistreerd lid
Dat lijkt me niet. het blijft een voertuig.Geert schreef:
Je bent nog steeds een bestuurder.
Ik geloof zelfs dat je een brommer of motor niet eens over straat mag duwen als je er geen rijbewijs voor hebt...
-
sander69
- Donateur (2x)

-
aZuL2001
- Geregistreerd lid