'Kap alle bomen langs de weg'

Dit forum is bedoeld voor auto gerelateerde onderwerpen die NIET over Saab gaan.
Gebruikersavatar
sjoerdk
Geregistreerd lid

Bericht door sjoerdk » zo 11 mei, 2008 21:37

:lol:

Tja, komt hard aan! Het lijkt me prettiger als ze de verkeersdrempels wat verlagen, je rijdt zo je voorspoiler eronder uit als je niet op let... :?

Gebruikersavatar
verde900
Donateur
Donateur

Bericht door verde900 » zo 11 mei, 2008 21:40

sjoerdk schreef::lol:

Tja, komt hard aan! Het lijkt me prettiger als ze de verkeersdrempels wat verlagen, je rijdt zo je voorspoiler eronder uit als je niet op let... :?
of de ruimte ertussen verhogen...

Gebruikersavatar
sjoerdk
Geregistreerd lid

Bericht door sjoerdk » zo 11 mei, 2008 21:44

Dat zou ook nog kunnen ja! :wink: Oh, als de gemeente Delft gelijk de stoepranden meepakt op o.a. het Westplantsoen, die dingen zijn zo hoog als het muurtje van het paadje voor ons huis. :?

De900C-GAS
Geregistreerd lid

Bericht door De900C-GAS » zo 11 mei, 2008 21:45

Of in plaats van verkeersdrempels 'goten' aanleggen, in de stijl van de bussluizen, maar dan dwars op
de rijrichting. :smart:

Gebruikersavatar
gj900
Donateur (9x)
Donateur (9x)

Bericht door gj900 » zo 11 mei, 2008 21:47

Bomen kappen is natuurlijk kul, maar een vangrail voor de bomen plaatsen is echt geen dom gel#l. De weg van Zeist naar Woudenberg (N224) is een mooi voorbeeld. Vlak voorbij de Piramide van Austerlitz gaat de weg omhoog en maakt op de top van de heuvel een scherpe bocht naar links. Op die plek zijn in het verleden vele doden gevallen (veelal jongeren met een slok op..) en elke boom in de buitenbocht was voorzien van een litteken. Sinds enkele jaren is daar een vangrail geplaatst en ziedaar... geen dodelijke ongevallen meer.

Gebruikersavatar
sjoerdk
Geregistreerd lid

Bericht door sjoerdk » zo 11 mei, 2008 21:48

Als ze niet zo idoot hoog worden lijkt me het een prima idee! Kun je ook eens met een normale snelheid doorrijden. :?

Maar wacht even, bedoel je van die metalen buizen dwars op de weg, zoals je die ook wel eens ziet? Daar krijgt je auto ook een behoorlijke klap van hoor!

De900C-GAS
Geregistreerd lid

Bericht door De900C-GAS » zo 11 mei, 2008 22:02

Een verkeersdrempel is als het ware een berg, wat ik voorstel is een verdieping, zeg maar een dalletje, in de
weg en het effect daarvan is nog veel harder als de huidige verkeersdrempels. :twisted:

Gebruikersavatar
sjoerdk
Geregistreerd lid

Bericht door sjoerdk » zo 11 mei, 2008 22:03

Oh op die manier! Lijkt me ook niet echt prettig. :? Maak dan van die mooie, vloeiende verkeersdrempels zoals we die in Nederland ook wel kennen. Kun je nog behoorlijk hard overeen zonder dat je auto een flinke tik krijgt.

De900C-GAS
Geregistreerd lid

Bericht door De900C-GAS » zo 11 mei, 2008 22:06

En de meest gemene oplossing?? :roll:
Eerst een 'dalletje', dan een 'bergje' en dan nog eens een 'dalletje'!! :idea:
Ben ik blij dat ik nooit het beroep gekozen heb om dergelijke 'objecten' te ontwerpen!! :wink:

Gebruikersavatar
sjoerdk
Geregistreerd lid

Bericht door sjoerdk » zo 11 mei, 2008 22:07

Ook fijn ja, dan kunnen alle verlaagde Saabjes wel de garage in. :?

De900C-GAS
Geregistreerd lid

Bericht door De900C-GAS » zo 11 mei, 2008 22:10

sjoerdk schreef:Ook fijn ja, dan kunnen alle verlaagde Saabjes wel de garage in.
En de Ferrari's, Lamborghini's, Porsche's en ... en..!! :evil:
Nee, ik ben blij dat ik aan auto's mag aanklooijen. :wink:

Gebruikersavatar
Robbert
Donateur (6x)
Donateur (6x)

Bericht door Robbert » zo 11 mei, 2008 22:13

De900C-GAS schreef:En de meest gemene oplossing?? :roll:
Eerst een 'dalletje', dan een 'bergje' en dan nog eens een 'dalletje'!! :idea:
Ben ik blij dat ik nooit het beroep gekozen heb om dergelijke 'objecten' te ontwerpen!! :wink:
Je bent er wel goed in!

Gebruikersavatar
sjoerdk
Geregistreerd lid

Bericht door sjoerdk » zo 11 mei, 2008 22:13

Nu maar hopen dat zo'n duffe ambtenaar met een dik salaris niet met dit soort barbaarse ideeën gaat komen, anders allemaal maar een Range Rover kopen? :D

Gebruikersavatar
Margreet
Geregistreerd lid

Bericht door Margreet » zo 11 mei, 2008 22:23

sjoerdk schreef:Maak dan van die mooie, vloeiende verkeersdrempels zoals we die in Nederland ook wel kennen. Kun je nog behoorlijk hard overeen zonder dat je auto een flinke tik krijgt.
Zo'n drempel ligt hier in de straat, het compromis van de gemeente na protesten vanuit de buurt. Daar heb je inderdaad niet zoveel last van.

Gebruikersavatar
sjoerdk
Geregistreerd lid

Bericht door sjoerdk » zo 11 mei, 2008 22:24

Daar heb je geluk mee! Hier in de straat liggen allemaal van die bergen, al zijn ze wel wat verzakt, kan er nu redelijk hard overheen. :lol:

Plaats reactie