De luchtmachtagenda van een paar jaar geleden schreef:Een ambtenaar is iemand die voor elke oplossing een probleem bedenkt.
Classicverbod binnen ring Amsterdam
-
noknokius
- Geregistreerd lid
Waarom niet eens een keer de industrie aanpakken? Het overgrote deel van de vervuiling is nog steeds daarvan afkomstig. Maar ja dit zal wel te moeilijk cq. te veel werk zijn voor de ambtenaartjes.
-
jelger
- Geregistreerd lid
wat dacht je van de lobby? Dacht je dat bedrijven (lees, de industrie) stil zou zitten wanneer zulke voorstellen in ontwikkeling zijn? Gaat overigens van 2 kanten worden aangevallen... wergevers gaan dreigen met verhuizen naar buitenland, en bonden zitten dan op de kast...
was het allemaal maar zo makkelijk en ongecompliceerd zonder kruislingse belangen noknokius
was het allemaal maar zo makkelijk en ongecompliceerd zonder kruislingse belangen noknokius
-
Berry75
- Geregistreerd lid
Zoals ik al schreef in een topic dat gesloten is (want dubbelop):
We moeten de uitkomst van de raadsvergadering nog maar afwachten, maar ik ben in elk geval benieuwd naar de volgende punten:
1. Komt er een uitzondering voor oldtimers?
2. Worden de vele oldtimer-garages in Amsterdam gecompenseerd?
3. Wat gaat er gebeuren als je al een auto hebt van voor 1992? Mag je die dan wel houden?
Er zijn natuurlijk ook legio mensen in Amsterdam die helemaal geen moderne auto kunnen betalen. Hun Golfjes mogen dan mooi het veld ruimen voor die vele meelijwekkende SUV's die op de grachten 2 parkeerplaatsen innemen.
Normaal zou ik mij niet zo druk maken om zo'n bericht, ware het niet dat ze in 2012 al vergaande maatregelen zullen moeten treffen. Dan kan het dus hard gaan
Gruß,
Berry
We moeten de uitkomst van de raadsvergadering nog maar afwachten, maar ik ben in elk geval benieuwd naar de volgende punten:
1. Komt er een uitzondering voor oldtimers?
2. Worden de vele oldtimer-garages in Amsterdam gecompenseerd?
3. Wat gaat er gebeuren als je al een auto hebt van voor 1992? Mag je die dan wel houden?
Er zijn natuurlijk ook legio mensen in Amsterdam die helemaal geen moderne auto kunnen betalen. Hun Golfjes mogen dan mooi het veld ruimen voor die vele meelijwekkende SUV's die op de grachten 2 parkeerplaatsen innemen.
Normaal zou ik mij niet zo druk maken om zo'n bericht, ware het niet dat ze in 2012 al vergaande maatregelen zullen moeten treffen. Dan kan het dus hard gaan
Gruß,
Berry
-
rudolphw
- Geregistreerd lid
Maak mij grote zorgen..........over die maatregelen in A'dam en andere grote steden(nu alleen nog buitenland).
Zelfs als het nu niet door de raad komt, dan wordt het toch weer na korte/enige tijd aan de orde gesteld, uiteindelijk is er geen ontkomen aan.....................
Vanmorgen las ik ook in het Financieel Dagblad dat Shell somber is dan ooit over het mondiale olietekort omdat dit sterker stijgt dan verwacht; vlgs Shell moeten regeringen binnen 5 jaar tot afspraken komen omdat een (oorlogs)strijd om de schaarse olie op den duur onvermijdelijk is.....................
Geef hem nog maar eens een liefje kusje je trouwe Saabje.......je weet niet hou lang je nog van elkaar kan genieten...........
NB
Een vraag;............ kan je een 900c met een ongeregelde katalisator uitrusten en zou die daarna weer aan de eisen voldoen?
Zelfs als het nu niet door de raad komt, dan wordt het toch weer na korte/enige tijd aan de orde gesteld, uiteindelijk is er geen ontkomen aan.....................
Vanmorgen las ik ook in het Financieel Dagblad dat Shell somber is dan ooit over het mondiale olietekort omdat dit sterker stijgt dan verwacht; vlgs Shell moeten regeringen binnen 5 jaar tot afspraken komen omdat een (oorlogs)strijd om de schaarse olie op den duur onvermijdelijk is.....................
Geef hem nog maar eens een liefje kusje je trouwe Saabje.......je weet niet hou lang je nog van elkaar kan genieten...........
NB
Een vraag;............ kan je een 900c met een ongeregelde katalisator uitrusten en zou die daarna weer aan de eisen voldoen?
-
JanWessel
- Geregistreerd lid
Kan wel, maar de RDW zegt het niet op het kenteken te kunnen/willen zetten. Dan heb je er feitelijk dus nog niks aan want de bureaucraten kijken alleen naar de papiertjes, en niet of er daadwerkelijk een kat onderhangt. Zo kom ik mijn mijn T16S K6 dus in DLD wel aan een milieusticker, terwijl een willekeurige 99 op LPG daar de binnenstad dus niet meer in mag. (ik heb zelf al eens gebeld met een dergelijke vraag) Zelf exporteren en weer importeren lijkt een oplossing in dat geval.rudolphw schreef:Een vraag;............ kan je een 900c met een ongeregelde katalisator uitrusten en zou die daarna weer aan de eisen voldoen?
-
jelger
- Geregistreerd lid
inderdaad, dat ga je dus op straat niet uitleggen aan de agent die zijn "sales"quotum wil halen..
kortom, willekeurige arbitrage die gewoon onuitvoerbaar is omdat de nationale organen geen voorzieningen treffen. Het gaat om de uitstoot en euro-1 norm, maar dat bepaal je niet alleen aan de hand van een prikdatum.
kortom, willekeurige arbitrage die gewoon onuitvoerbaar is omdat de nationale organen geen voorzieningen treffen. Het gaat om de uitstoot en euro-1 norm, maar dat bepaal je niet alleen aan de hand van een prikdatum.
-
rudolphw
- Geregistreerd lid
-
rudolphw
- Geregistreerd lid
Wellicht kunnen wij/Saabforum daar wellicht straks gezamenlijk bij RDW wat aan doen/aanhangig maken.................(zelf exporteren/importeren)waxle schreef:Zelf exporteren en weer importeren lijkt een oplossing in dat geval.rudolphw schreef:Een vraag;............ kan je een 900c met een ongeregelde katalisator uitrusten en zou die daarna weer aan de eisen voldoen?
Groetjes, Ruud
-
jelger
- Geregistreerd lid
-
verde900
- Donateur

we gaan randstadmensen dan maar deporteren, dat lijkt voorlopig beter voor het milieu, allemaal naar Groningen.........willeme 1 schreef:gezien de ernstige vervuiling in de randstad en het door de eu opgelegde normen, waardoor hele bouwplannen niet door kunnen gaan omdat de vervuiling die normen overstijgt, denk ik niet dat de burgers de leefbaarheid uitmaken, of het er gezellig wonen is laat ik verder maar in het middenjelger schreef:de leefbaarheid bepalen de inwoners, niet de politici. of stam je nog uit het tijdperk van de "maakbare maatschappij"?
-
noknokius
- Geregistreerd lid
-
JanWessel
- Geregistreerd lid
Zeg, gaat es even heen met je onzalige ideeënverde900 schreef:we gaan randstadmensen dan maar deporteren, dat lijkt voorlopig beter voor het milieu, allemaal naar Groningen.........willeme 1 schreef:gezien de ernstige vervuiling in de randstad en het door de eu opgelegde normen, waardoor hele bouwplannen niet door kunnen gaan omdat de vervuiling die normen overstijgt, denk ik niet dat de burgers de leefbaarheid uitmaken, of het er gezellig wonen is laat ik verder maar in het middenjelger schreef:de leefbaarheid bepalen de inwoners, niet de politici. of stam je nog uit het tijdperk van de "maakbare maatschappij"?
Amsterdam, 't is dat ik er zo nu en dan écht moet zijn, maar anders...
-
verde900
- Donateur

-
verde900
- Donateur

je komt toch wel met de trein?willeme 1 schreef:de twee dagen durende hoofdpijn nemen we op de koop toe, ben nou eenmaal op koopjes belustverde900 schreef:Adem dan vooral diep in en neem die (nog) gratis "extra dimensie" mee naar het hoge noordenwilleme 1 schreef:och mag er graag komen lekker goedkoop winkelen in het centrum en ook de omliggende buurten bekijken
-
verde900
- Donateur

ik zoek nog 4 wielenwilleme 1 schreef:ben je bezopen!! met 5 man met de trein ben je gelijk door je zakgeld heen gewoon met de tid en gratis parkeren bij het station in het havengebied kan geen hond wat tegen doen en voor de uitgespaarde parkeer kosten lekker happen bij de mexicaan naast de damverde900 schreef:je komt toch wel met de trein?willeme 1 schreef: de twee dagen durende hoofdpijn nemen we op de koop toe, ben nou eenmaal op koopjes belust