Classicverbod binnen ring Amsterdam

Dit forum is bedoeld voor auto gerelateerde onderwerpen die NIET over Saab gaan.
Gebruikersavatar
noknokius
Geregistreerd lid

Bericht door noknokius » di 12 feb, 2008 12:43

Waarom niet eens een keer de industrie aanpakken? Het overgrote deel van de vervuiling is nog steeds daarvan afkomstig. Maar ja dit zal wel te moeilijk cq. te veel werk zijn voor de ambtenaartjes.
De luchtmachtagenda van een paar jaar geleden schreef:Een ambtenaar is iemand die voor elke oplossing een probleem bedenkt.

jelger
Geregistreerd lid

Bericht door jelger » di 12 feb, 2008 12:45

wat dacht je van de lobby? Dacht je dat bedrijven (lees, de industrie) stil zou zitten wanneer zulke voorstellen in ontwikkeling zijn? Gaat overigens van 2 kanten worden aangevallen... wergevers gaan dreigen met verhuizen naar buitenland, en bonden zitten dan op de kast...

was het allemaal maar zo makkelijk en ongecompliceerd zonder kruislingse belangen noknokius

Gebruikersavatar
Berry75
Geregistreerd lid

Bericht door Berry75 » di 12 feb, 2008 14:06

Zoals ik al schreef in een topic dat gesloten is (want dubbelop):

We moeten de uitkomst van de raadsvergadering nog maar afwachten, maar ik ben in elk geval benieuwd naar de volgende punten:

1. Komt er een uitzondering voor oldtimers?
2. Worden de vele oldtimer-garages in Amsterdam gecompenseerd?
3. Wat gaat er gebeuren als je al een auto hebt van voor 1992? Mag je die dan wel houden?

Er zijn natuurlijk ook legio mensen in Amsterdam die helemaal geen moderne auto kunnen betalen. Hun Golfjes mogen dan mooi het veld ruimen voor die vele meelijwekkende SUV's die op de grachten 2 parkeerplaatsen innemen.

Normaal zou ik mij niet zo druk maken om zo'n bericht, ware het niet dat ze in 2012 al vergaande maatregelen zullen moeten treffen. Dan kan het dus hard gaan :cry:

Gruß,
Berry

rudolphw
Geregistreerd lid

Bericht door rudolphw » di 12 feb, 2008 15:04

Maak mij grote zorgen..........over die maatregelen in A'dam en andere grote steden(nu alleen nog buitenland).
Zelfs als het nu niet door de raad komt, dan wordt het toch weer na korte/enige tijd aan de orde gesteld, uiteindelijk is er geen ontkomen aan.....................
Vanmorgen las ik ook in het Financieel Dagblad dat Shell somber is dan ooit over het mondiale olietekort omdat dit sterker stijgt dan verwacht; vlgs Shell moeten regeringen binnen 5 jaar tot afspraken komen omdat een (oorlogs)strijd om de schaarse olie op den duur onvermijdelijk is.....................

Geef hem nog maar eens een liefje kusje je trouwe Saabje.......je weet niet hou lang je nog van elkaar kan genieten...........

NB
Een vraag;............ kan je een 900c met een ongeregelde katalisator uitrusten en zou die daarna weer aan de eisen voldoen?

Gebruikersavatar
JanWessel
Geregistreerd lid

Bericht door JanWessel » di 12 feb, 2008 15:23

rudolphw schreef:Een vraag;............ kan je een 900c met een ongeregelde katalisator uitrusten en zou die daarna weer aan de eisen voldoen?
Kan wel, maar de RDW zegt het niet op het kenteken te kunnen/willen zetten. Dan heb je er feitelijk dus nog niks aan want de bureaucraten kijken alleen naar de papiertjes, en niet of er daadwerkelijk een kat onderhangt. Zo kom ik mijn mijn T16S K6 dus in DLD wel aan een milieusticker, terwijl een willekeurige 99 op LPG daar de binnenstad dus niet meer in mag. (ik heb zelf al eens gebeld met een dergelijke vraag) Zelf exporteren en weer importeren lijkt een oplossing in dat geval.

jelger
Geregistreerd lid

Bericht door jelger » di 12 feb, 2008 15:31

inderdaad, dat ga je dus op straat niet uitleggen aan de agent die zijn "sales"quotum wil halen..

kortom, willekeurige arbitrage die gewoon onuitvoerbaar is omdat de nationale organen geen voorzieningen treffen. Het gaat om de uitstoot en euro-1 norm, maar dat bepaal je niet alleen aan de hand van een prikdatum.

rudolphw
Geregistreerd lid

Bericht door rudolphw » di 12 feb, 2008 15:56

Hoi Waxle, Jelger,

Bedankt.................trieste zaak..........

Groetjes, Ruud

rudolphw
Geregistreerd lid

Bericht door rudolphw » di 12 feb, 2008 16:03

waxle schreef:
rudolphw schreef:Een vraag;............ kan je een 900c met een ongeregelde katalisator uitrusten en zou die daarna weer aan de eisen voldoen?
Zelf exporteren en weer importeren lijkt een oplossing in dat geval.
Wellicht kunnen wij/Saabforum daar wellicht straks gezamenlijk bij RDW wat aan doen/aanhangig maken.................(zelf exporteren/importeren)

Groetjes, Ruud

jelger
Geregistreerd lid

Bericht door jelger » di 12 feb, 2008 16:08

de leefbaarheid bepalen de inwoners, niet de politici. of stam je nog uit het tijdperk van de "maakbare maatschappij"? :lol:

Gebruikersavatar
verde900
Donateur
Donateur

Bericht door verde900 » di 12 feb, 2008 16:16

willeme 1 schreef:
jelger schreef:de leefbaarheid bepalen de inwoners, niet de politici. of stam je nog uit het tijdperk van de "maakbare maatschappij"? :lol:
gezien de ernstige vervuiling in de randstad en het door de eu opgelegde normen, waardoor hele bouwplannen niet door kunnen gaan omdat de vervuiling die normen overstijgt, denk ik niet dat de burgers de leefbaarheid uitmaken, of het er gezellig wonen is laat ik verder maar in het midden
we gaan randstadmensen dan maar deporteren, dat lijkt voorlopig beter voor het milieu, allemaal naar Groningen.........

Gebruikersavatar
noknokius
Geregistreerd lid

Bericht door noknokius » di 12 feb, 2008 16:16

jelger schreef:was het allemaal maar zo makkelijk en ongecompliceerd zonder kruislingse belangen noknokius
I know. Zou het leven een stuk makkelijker maken.

Gebruikersavatar
JanWessel
Geregistreerd lid

Bericht door JanWessel » di 12 feb, 2008 16:18

verde900 schreef:
willeme 1 schreef:
jelger schreef:de leefbaarheid bepalen de inwoners, niet de politici. of stam je nog uit het tijdperk van de "maakbare maatschappij"? :lol:
gezien de ernstige vervuiling in de randstad en het door de eu opgelegde normen, waardoor hele bouwplannen niet door kunnen gaan omdat de vervuiling die normen overstijgt, denk ik niet dat de burgers de leefbaarheid uitmaken, of het er gezellig wonen is laat ik verder maar in het midden
we gaan randstadmensen dan maar deporteren, dat lijkt voorlopig beter voor het milieu, allemaal naar Groningen.........
Zeg, gaat es even heen met je onzalige ideeën ;)

Amsterdam, 't is dat ik er zo nu en dan écht moet zijn, maar anders...

Gebruikersavatar
verde900
Donateur
Donateur

Bericht door verde900 » di 12 feb, 2008 16:28

willeme 1 schreef:och mag er graag komen lekker goedkoop winkelen in het centrum en ook de omliggende buurten bekijken
Adem dan vooral diep in en neem die (nog) gratis "extra dimensie" mee naar het hoge noorden

Gebruikersavatar
verde900
Donateur
Donateur

Bericht door verde900 » di 12 feb, 2008 16:35

willeme 1 schreef:
verde900 schreef:
willeme 1 schreef:och mag er graag komen lekker goedkoop winkelen in het centrum en ook de omliggende buurten bekijken
Adem dan vooral diep in en neem die (nog) gratis "extra dimensie" mee naar het hoge noorden
de twee dagen durende hoofdpijn nemen we op de koop toe, ben nou eenmaal op koopjes belust
je komt toch wel met de trein?

Gebruikersavatar
verde900
Donateur
Donateur

Bericht door verde900 » di 12 feb, 2008 16:40

willeme 1 schreef:
verde900 schreef:
willeme 1 schreef: de twee dagen durende hoofdpijn nemen we op de koop toe, ben nou eenmaal op koopjes belust
je komt toch wel met de trein?
ben je bezopen!! met 5 man met de trein ben je gelijk door je zakgeld heen gewoon met de tid en gratis parkeren bij het station in het havengebied kan geen hond wat tegen doen en voor de uitgespaarde parkeer kosten lekker happen bij de mexicaan naast de dam
ik zoek nog 4 wielen :twisted: , waar zet je hem neer?

Plaats reactie