opgelicht

Dit forum is bedoeld voor auto gerelateerde onderwerpen die NIET over Saab gaan.
Steve-O
Donateur (8x)
Donateur (8x)

Bericht door Steve-O » wo 05 dec, 2007 13:03

Oplichters rekenen juist op het nalaten van aangifte, dat maakt het hun makkelijker om gewoon met die praktijken door te gaan.

Online aangifte doen is niet moeilijk of tijdrovend, daarna wordt je wellicht nog uitgenodigd om de aangifte te ondertekenen op het bureau. Geef bij de aangiftes zoveel mogelijk informatie.

Helaas kun je betaalopdrachten niet terug laten boeken. Dat zou ook te gek zijn. Aankopen die belangrijk zijn of kostbaar, kun je beter gewoon afhalen en contant afrekenen. (SAABforummers uitgezonderd natuurlijk, daar kun je doorgaans van opaan :) )

Zorg in ieder geval voor meer dan 1x keer contact met de verkoper. Bijvoorbeeld per e-mail + telefoon. Zorg dat je een adres hebt voor je iets overmaakt. En probeer dit te verifiëren.

Verkopers die (extreme) haast hebben of jou pushen zijn meestal fout. Potentieëe kopers die zonder eerder contact vragen om een rekeningnummer blijven meestal ook potentieel. Eerst vragen om persoonlijk contact of een adres. Hoor je vaak niets meer van.

Verder vind ik het wel normaal dat je eerst iets overmaakt voordat je de waar ontvangt. Die zekerheid zoek ik zelf ook bij kopers. Via telefoon en e-mail krijg je meestal wel een idee over de intenties van de andere kant.
Het blijft een risico, maar bedrijven via internet zijn ook niet altijd betrouwbaar of redelijk bij productfouten. Soms moet je veel moeite doen. Zoals bij plaatwerk uit Emmen. (hint)

Pjotterrr
Geregistreerd lid

Bericht door Pjotterrr » wo 05 dec, 2007 13:59

Flèche Rouge schreef:Een zelf over geschreven bedrag wat via internet bankieren is over geschreven kan je meestal binnen het half uur nog ongedaan maken. Ze zullen je zeggen dat het niet kan, maar dat kan nog echt wel hoor... Na ongeveer een half uur zit je al in de verwerking en staat het soms al bij de tegenpartij op de rekening.
knip.
Is alleen lastig in de praktijk:" ja hallo ik heb net overgemaakt wilt u het versturen? Ja natuurlijk is het antwoord. Ik wacht dan een dag af of het met de post komt. Helaas is dan mijn half uur voor overboeken al lang voorbij...

robertw

Bericht door robertw » za 08 dec, 2007 15:34

humor! hij/zij schrok zeker wel!

/rw

Plaats reactie