De jacht is geopend op SUV`s of..?
-
MISTY
- Geregistreerd lid
Re: De jacht is geopend op SUV`s of..?
Ik vermoed dat dit ook het begin is van het Nieuwe autorijden.
Nederland slipt dicht vooral in en om de grote steden die zo
belangrijk zijn voor onze consumptie economie.
Stilstaan ,filles,kosten geld,heeeel veeel geld.
Alle maatregelen die de overheid nu treft ;een kat in het nauw maakt.....
Nederland slipt dicht vooral in en om de grote steden die zo
belangrijk zijn voor onze consumptie economie.
Stilstaan ,filles,kosten geld,heeeel veeel geld.
Alle maatregelen die de overheid nu treft ;een kat in het nauw maakt.....
-
kolst007
- Geregistreerd lid
Je kan simpelweg dit soort auto's niet verbieden in een stad.
Slaat nergens op.
Inderdaad praat niemand over bussen ed.
Deze zijn ook onveilig als je als voetganger er een aanrijding mee krijgt.
Slaat nergens op.
Inderdaad praat niemand over bussen ed.
Deze zijn ook onveilig als je als voetganger er een aanrijding mee krijgt.
-
MISTY
- Geregistreerd lid
Bussen parkeren geen uren in het centrum. 
-
verde900
- Donateur

Nee, maar busjes van servicebedrijven wel (loodgieter, timmerman etc.) en Nijmegen verbiedt het parkeren als zodanig ook voor 5 minuten.MISTY schreef:Bussen parkeren geen uren in het centrum.
Leuk citaat trouwens:
De motie van GroenLinks is gesteund door de fracties van de PvdA en de Seniorenpartij. Ook twee leden van de SP stemden voor. De tegenstemmers hebben zich heftig verzet, onder meer omdat zij vinden dat het niet aan de overheid is om te bepalen in welke auto iemand mag rijden. Volgens Van Eck zijn bezitters van een zware terreinauto financieel best in staat om een andere, kleinere auto te kopen voor het stadsverkeer. Hij vindt dat er " een wijs besluit" is genomen.
Om het ruimtegebrek op te lossen en het milieu te sparen wordt je in Nijmegen ook nog eens aangemoedigt om er een kleine auto bij te kopen.
Zijn ze daar dom of wat?
-
Ranja
- Geregistreerd lid
Trouwens geparkeerde auto's vervuilen niet. (Behalve als ze olie lekken maar dat gebeurt niet bij goede auto's zoals bijvoorbeeld SAAB!!!)Bussen parkeren geen uren in het centrum
-
doktorevil
- Geregistreerd lid
Niet? Erm.........
En zever eens niet over stadsbussen. Of over het "gedwongen" aankopen van een tweede auto.
Waar zit de essentie van het geheel nu werkelijk?
Vertel me dat eens...want ik weet het nog steeds niet. Kun je zomaar de burgers opleggen (groenlinks) dat je een auto niet meer mag kopen of (VVD) het verworven recht tot een politiek georienteerde staking kan afnemen?
Dat valt wel mee....Althans, er zit een Universiteit die naar ik ben ingelicht zeer goed is in het opleiden van psychologen, sociologen, tandartsen en doctoren. Niet per definitie geitenwollensokkenlinkserakkers. Ook niet per definitie de meest domme mensen....Zijn ze daar dom of wat?
En zever eens niet over stadsbussen. Of over het "gedwongen" aankopen van een tweede auto.
Waar zit de essentie van het geheel nu werkelijk?
Vertel me dat eens...want ik weet het nog steeds niet. Kun je zomaar de burgers opleggen (groenlinks) dat je een auto niet meer mag kopen of (VVD) het verworven recht tot een politiek georienteerde staking kan afnemen?
-
ralph12
- Geregistreerd lid
Nou, de grote zakensedans gaan richting de 10 vierkante meter verplaatst staal. Ik heb me altijd afgevraagd waarom de eigenaren hiervan evenveel betalen aan parkeergeld of -vergunning als iemand met een Pandaatje of een Smart.
Dus ja, ik vind dat je niet zomaar kunt doorgaan met groot, groter, grootst. Heeft nix meer met mobiliteit te maken. Een systeem van betalen naar ruimtegebruik zou best eens onderzocht kunnen worden.
Dus ja, ik vind dat je niet zomaar kunt doorgaan met groot, groter, grootst. Heeft nix meer met mobiliteit te maken. Een systeem van betalen naar ruimtegebruik zou best eens onderzocht kunnen worden.
-
verde900
- Donateur

Toch niet op je ziel gestapt hoop ik?doktorevil schreef:Niet? Erm.........![]()
Ik citeerde uitsluitend de groen Links fractievoorzitter dhr. van Eck die misschien niet gestudeerd heeft aldaar.
We hebben op dit forum ook een discussietje gehad over de 9-7X en de zin en onzin van zo'n auto (voor de goede orde, ik zie in een SUV om de door Groen Links genoemde redenen ook niets)
Daar zat voor mij nou het "domme" van deze raadsledeni, een zo op willekeur berustend verbod van een zo maar "willekeurige" auto, daar heb ik ook wat moeite mee.doktorevil schreef:Vertel me dat eens...want ik weet het nog steeds niet. Kun je zomaar de burgers opleggen (groenlinks) dat je een auto niet meer mag kopen of (VVD) het verworven recht tot een politiek georienteerde staking kan afnemen?
-
doktorevil
- Geregistreerd lid
Nee hoor, ik bedoelde het lekken van olie en dat Saabs dat niet zouden doen... Ik heb er een die wat stuurbekrachtigingsolie laat liggen, zo her en derverde900 schreef:Toch niet op je ziel gestapt hoop ik?doktorevil schreef:Niet? Erm.........![]()
Zeker waar. Het lijkt dat het populisme dat voorheen slechts aan de rechterkant aanwezig was lijkt door te slaan naar links. Het nemen van besluiten die een bepaald gevoel in de onderbuik van de achterban doet weerspreken.Verde 900 schreef:Daar zat voor mij nou het "domme" van deze raadsleden, een zo op willekeur berustend verbod van een zo maar "willekeurige" auto, daar
heb ik ook wat moeite mee.
[start rant] Ik ben bang dat de welvaart langzamerhand een prijskaartje laat blijken.
Een volgevreten middenklasse geleid door een Elite die niet meer in staat is een fatsoenlijk doel of hoger ideaal danwel maatschappelijke welvaart te creeren omdat teveel bezig is met image, kortetermijn denken en futloze politiek gespeend van elke vorm van visie....
[/rant over]
-
OnnoV
- Geregistreerd lid
-
Ranja
- Geregistreerd lid
Toch vreemd dat we zoveel aandacht geven aan auto's die we zelf niet rijden. Maar ik vind het ook belachelijk van de overheid.
-
jelger
- Geregistreerd lid
Ik vind dat behoorlijk slecht in overweging wordt genomen - de aanslag die de "grote" SUV's op de krimpende benzinevoorraad plegen zonder daarbij eigenlijk, in 70% van de rijtijd (en dan ben ik denk ik nog voorzichtig), de daadwerkelijke "toegevoegde" waarde benut wordt.
Overigens neemt de (inmiddels lichtvoetige) classic 900 meer ruimte in dan een Lexus RX bv.
Ik denk dat er bij de mensen gewoon wat meer bewustwording mag zijn.. maar ja.. de burger interesseert dat geen drol om het zo te zeggen. Dat stadium zijn we ver gepasseeerd. En dus, als de burger zelf niet wat aanpassend kan zijn... dan maar gedwongen.
Ik vind het terecht dat Ford Expeditions met 1 kind erin worden geweerd rondom lagere scholen. Want zoals de Turken het doen, met 10 kinderen in een busje ... dat gebeurt bij die randstad-kak niet. dat is vies.
Ik liep nog gewoon naar school. en de kinderen van de andere kant van het dorp kwamen met de fiets.
blijkbaar was dat een ziekte.... ik vond dat dan 1 van de weinige leuke ziektes.
Overigens neemt de (inmiddels lichtvoetige) classic 900 meer ruimte in dan een Lexus RX bv.
Ik denk dat er bij de mensen gewoon wat meer bewustwording mag zijn.. maar ja.. de burger interesseert dat geen drol om het zo te zeggen. Dat stadium zijn we ver gepasseeerd. En dus, als de burger zelf niet wat aanpassend kan zijn... dan maar gedwongen.
Ik vind het terecht dat Ford Expeditions met 1 kind erin worden geweerd rondom lagere scholen. Want zoals de Turken het doen, met 10 kinderen in een busje ... dat gebeurt bij die randstad-kak niet. dat is vies.
Ik liep nog gewoon naar school. en de kinderen van de andere kant van het dorp kwamen met de fiets.
blijkbaar was dat een ziekte.... ik vond dat dan 1 van de weinige leuke ziektes.
-
MISTY
- Geregistreerd lid
fiets of loop je nu ook nog naar je werk,winkel?
-
jelger
- Geregistreerd lid
ja.. dat is het voordeel van stedelijk wonen !
tevens de reden... waarom mensen daar minder oud worden..
de doktors kunnen die ziekte niet genezen.
tevens de reden... waarom mensen daar minder oud worden..
-
MISTY
- Geregistreerd lid
wel een fanatieke vent die Jelger!