eindelijk , bio-power in opmars
-
edwardk
- Geregistreerd lid
-
Wouter
- Donateur (2x)

Re: eindelijk , bio-power in opmars
Is dat zo? Wanneer moet een BioPower zijn beurten krijgen? En waarom?Geert schreef:1) Halve serviceinterval. Geweldig, en als je enkel op benzine rijdt eist Saab toch ook die extra bezoekjes. Onserieus geen fall-back te hebben, vooral als je je servicekapaciteit er niet op aanpast. X-tra kosten en ongemak niet vergeten.
-
Geert
- Geregistreerd lid
Een BP moet elke 15000 km een oliewissel hebben met filterwissel. etanol breekt de olie sneller af.
Dit staat niet in de verkoopsbrochures natuurlijk.
Bij Ford Flexifuel zelfs alle 10000 km! Als je dan voor de garantie eist dat Saab dat zelf doet wordt het te gortig vindt ik.
Dan is voor mij het segment waar je de meeste milieuwints bereikt afgeschrikt, nl de km-vreters. Die moet je dan financieel proberen alsnog te lokken. Diesel is zeker-ook voor het mileu-de betere keuze volgens mij.
In Zweden krijgen we in september een Audi A3 E-fuel. Een 100 PK diesel die maar ca. 4l verbruikt en vol milieubelastingsvoordeel geeft. Dat wordt een grote verkoopshit, let op. Als A4 zou ik ook wel interesse hebben.
wat het tanken betreft:
Bij een LPG-tank kan je immers een grotere tank leggen. Bij etanol niet. En etanol moet immers over een vergelijkbaar netwerk vervoegen dan LPG wil je in vergelijkbare regios komen. Hier in S is etanol minder vervoegbaar dan LPG in NL. Vele pompen werken niet op kaart enzoverder ...
Ik vind dat zowel politiek als industrie ook realist moeten blijven. Bij die milieuhpe is dat toch volledig zoek.
Dit staat niet in de verkoopsbrochures natuurlijk.
Bij Ford Flexifuel zelfs alle 10000 km! Als je dan voor de garantie eist dat Saab dat zelf doet wordt het te gortig vindt ik.
Dan is voor mij het segment waar je de meeste milieuwints bereikt afgeschrikt, nl de km-vreters. Die moet je dan financieel proberen alsnog te lokken. Diesel is zeker-ook voor het mileu-de betere keuze volgens mij.
In Zweden krijgen we in september een Audi A3 E-fuel. Een 100 PK diesel die maar ca. 4l verbruikt en vol milieubelastingsvoordeel geeft. Dat wordt een grote verkoopshit, let op. Als A4 zou ik ook wel interesse hebben.
wat het tanken betreft:
Bij een LPG-tank kan je immers een grotere tank leggen. Bij etanol niet. En etanol moet immers over een vergelijkbaar netwerk vervoegen dan LPG wil je in vergelijkbare regios komen. Hier in S is etanol minder vervoegbaar dan LPG in NL. Vele pompen werken niet op kaart enzoverder ...
Ik vind dat zowel politiek als industrie ook realist moeten blijven. Bij die milieuhpe is dat toch volledig zoek.
-
edwardk
- Geregistreerd lid
-
edwardk
- Geregistreerd lid
Up-grade naar bio power :http://www.maptun.com/index.php
In response to numerous inquiries, we have finally finished development of a BioPower conversion kit for the 9-5 Aero. Larger injectors and a remapped software allows power levels of 260 hp/400 Nm on regular gas and an impressive 285 hp/440 Nm on E85 Ethanol. This is with stock exhaust!
-
jelger
- Geregistreerd lid
in het prgramma On The Map, CBC (canada) over ethanol produktie, en de consequenties daarvan.
http://www.youtube.com/watch?v=DmGrCMlYOrA
http://www.youtube.com/watch?v=DmGrCMlYOrA