Nieuw auto(tje) voor mijn moeder..

Dit forum is bedoeld voor auto gerelateerde onderwerpen die NIET over Saab gaan.
jonatas 900s
Geregistreerd lid

Bericht door jonatas 900s » do 07 jun, 2007 13:26

Weet je wat dat hokje kost? :shock:

Margreet
Geregistreerd lid

Bericht door Margreet » do 07 jun, 2007 13:27

Wel naar gekeken, maar die wil ze niet. Vindt ze lelijk en ik spreek dat niet tegen... (Quote: "Ik ben geen bejaarde!")
Zou dat nou makkelijk zijn als je helemaal achterom moet reiken om de deur dicht te doen? Of zit daar een of ander systeempje op?
Mijn vader deed dat met z'n bestelbus als hij te lui was om om te lopen wel eens door op te trekken en even hard te remmen :lol:

Ook wel eens gelezen dat die schuifdeur niet zo veilig is als je na een aanrijding graag je auto weer uit wilt...

jwaterink
Donateur (6x)
Donateur (6x)

Bericht door jwaterink » do 07 jun, 2007 13:30

Dat ding kost grof geld, zuipt ook voor een kleine auto (weegt ook 1170 kg).

gj900
Donateur (9x)
Donateur (9x)

Bericht door gj900 » do 07 jun, 2007 13:44

jonatas 900s schreef:Weet je wat dat hokje kost? :shock:
Tja, voor "design" laten ze zich goed betalen. Heeft wellicht ook te maken met de kleinere aantallen die van dit hokje gebouwd worden.

jonatas 900s
Geregistreerd lid

Bericht door jonatas 900s » do 07 jun, 2007 13:59

Mijn advies: Peugeot 107, of even wachten op de nieuwe Fiat 500. 8)

gj900
Donateur (9x)
Donateur (9x)

Bericht door gj900 » do 07 jun, 2007 14:06

Ook een leuk alternatief: Lancia Ypsilon

Afbeelding

Kost wat meer, maar wel stylish!

Tool
Geregistreerd lid

Bericht door Tool » do 07 jun, 2007 14:34

jwaterink schreef:De 107 (toyota kloon) en de fox zijn allebij 3 pitters dus qua vergelijking maakt dat niet uit. De Panda is inderdaad een 4 cylinder.
De Fox is er ook met een 1.4 (4-cilinder).. Maar wat ik zelf een beetje onhandig vind, is dat de Fox maar een type-goedkeuring heeft voor 4 personen (er zit ook een plastic bakje in het midden van de achterbank). Niet dat iedereen dit nodig heeft, maar kan soms handig zijn :wink:

Summum
Geregistreerd lid

Bericht door Summum » do 07 jun, 2007 14:38

Zou je moeder voor de drieling Aygo/107/C1 gaan, neem dan de C1. Simpelweg omdat die het goedkoopst is van de 3 en de techniek exact gelijk is aan de anderen.

Mocht ze een wat sportiever model willen (ze is tenslotte nog geen bejaarde :wink: ) dan zou ze eens moeten kijken naar een Suzuki Swift. Lekker dik karretje, rijdt en voelt een klasse hoger!

Afbeelding

plafundum
Geregistreerd lid

Bericht door plafundum » do 07 jun, 2007 14:46

Ik zeg: Neem een Punto. Die zien er verreweg het leuksts uit.

Margreet
Geregistreerd lid

Bericht door Margreet » do 07 jun, 2007 15:12

Een Swift en een Punto vind ik zelf ook erg leuk, maar die zijn alweer net een slagje groter en duurder he...
Dat vind ik niet zo'n bezwaar, maar moeders wel. Ze geeft er werkelijk niet veel om, rijden moet 'ie en that's it. "Hokjes" als een Alto of Cuore wil ze niet, dat dan weer wel.

Praktisch punt is ook dat 'ie in de garage moet passen en dat luistert vrij nauw als je bedenkt dat de 106 net gaat... Gaan we ook zeker testen bij een proefrit! D'r vorige Polo (zo'n oude hoekige) was een gevalletje "ken net" en die was helaas niet schadevrij en de garage ook niet...

Margreet
Geregistreerd lid

Bericht door Margreet » vr 08 jun, 2007 9:48

106 is nu bij de dealer voor APK en een beurtje, straks bij het ophalen maar eens even kijken of ze een 107 hebben staan, die begint toch wel de voorkeur te krijgen. En dan maar eens even babbelen of de overbuurman een mooi aanbod heeft :lol:

Paul99
Geregistreerd lid

Bericht door Paul99 » vr 08 jun, 2007 10:19

jonatas 900s schreef:Mijn advies: Peugeot 107, of even wachten op de nieuwe Fiat 500. 8)
Helemaal mee eens. Wat een leuk wagentje. En Fiat is de laatste tijd goed bezig wat betrouwheid betreft.

http://www.fiat500.com/

Non-Turbo
Geregistreerd lid

Bericht door Non-Turbo » vr 08 jun, 2007 15:27

Of je kiest voor een van de meest onderschatte kleine auto's; de Honda Jazz. Kwam ook zeer goed uit een 100.000 km test (ik meen AutoBild) Pas nog 1.000 Euro in prijs verlaagd. Heb overigens geen aandelen Honda o.i.d. :wink:

glasshead
Geregistreerd lid

Bericht door glasshead » do 14 jun, 2007 11:44

Paul99 schreef:
jonatas 900s schreef:Mijn advies: Peugeot 107, of even wachten op de nieuwe Fiat 500. 8)
Helemaal mee eens. Wat een leuk wagentje. En Fiat is de laatste tijd goed bezig wat betrouwheid betreft.

http://www.fiat500.com/
Doe mij ook maar zo'n Fiat 500 :) Btw, die Peugeot 1007 kost idd een pak geld, en bovenal gaat 'ie echt niet vooruit :roll:

nacra 93
Donateur
Donateur

Bericht door nacra 93 » do 14 jun, 2007 11:55

glasshead schreef:

Doe mij ook maar zo'n Fiat 500 :) en bovenal gaat 'ie echt niet vooruit :roll:
Hallo haar moedder is toch vast wel 65+ dat hoeft niet meer zo snel

ooo blikkum dit is gevaarlijk

Plaats reactie