Nieuw auto(tje) voor mijn moeder..
-
Margreet
- Geregistreerd lid
Wel naar gekeken, maar die wil ze niet. Vindt ze lelijk en ik spreek dat niet tegen... (Quote: "Ik ben geen bejaarde!")
Zou dat nou makkelijk zijn als je helemaal achterom moet reiken om de deur dicht te doen? Of zit daar een of ander systeempje op?
Mijn vader deed dat met z'n bestelbus als hij te lui was om om te lopen wel eens door op te trekken en even hard te remmen
Ook wel eens gelezen dat die schuifdeur niet zo veilig is als je na een aanrijding graag je auto weer uit wilt...
Zou dat nou makkelijk zijn als je helemaal achterom moet reiken om de deur dicht te doen? Of zit daar een of ander systeempje op?
Mijn vader deed dat met z'n bestelbus als hij te lui was om om te lopen wel eens door op te trekken en even hard te remmen
Ook wel eens gelezen dat die schuifdeur niet zo veilig is als je na een aanrijding graag je auto weer uit wilt...
-
jwaterink
- Donateur (6x)

-
gj900
- Donateur (9x)

-
jonatas 900s
- Geregistreerd lid
-
gj900
- Donateur (9x)

-
Tool
- Geregistreerd lid
De Fox is er ook met een 1.4 (4-cilinder).. Maar wat ik zelf een beetje onhandig vind, is dat de Fox maar een type-goedkeuring heeft voor 4 personen (er zit ook een plastic bakje in het midden van de achterbank). Niet dat iedereen dit nodig heeft, maar kan soms handig zijnjwaterink schreef:De 107 (toyota kloon) en de fox zijn allebij 3 pitters dus qua vergelijking maakt dat niet uit. De Panda is inderdaad een 4 cylinder.
-
Summum
- Geregistreerd lid
Zou je moeder voor de drieling Aygo/107/C1 gaan, neem dan de C1. Simpelweg omdat die het goedkoopst is van de 3 en de techniek exact gelijk is aan de anderen.
Mocht ze een wat sportiever model willen (ze is tenslotte nog geen bejaarde
) dan zou ze eens moeten kijken naar een Suzuki Swift. Lekker dik karretje, rijdt en voelt een klasse hoger!

Mocht ze een wat sportiever model willen (ze is tenslotte nog geen bejaarde

-
Margreet
- Geregistreerd lid
Een Swift en een Punto vind ik zelf ook erg leuk, maar die zijn alweer net een slagje groter en duurder he...
Dat vind ik niet zo'n bezwaar, maar moeders wel. Ze geeft er werkelijk niet veel om, rijden moet 'ie en that's it. "Hokjes" als een Alto of Cuore wil ze niet, dat dan weer wel.
Praktisch punt is ook dat 'ie in de garage moet passen en dat luistert vrij nauw als je bedenkt dat de 106 net gaat... Gaan we ook zeker testen bij een proefrit! D'r vorige Polo (zo'n oude hoekige) was een gevalletje "ken net" en die was helaas niet schadevrij en de garage ook niet...
Dat vind ik niet zo'n bezwaar, maar moeders wel. Ze geeft er werkelijk niet veel om, rijden moet 'ie en that's it. "Hokjes" als een Alto of Cuore wil ze niet, dat dan weer wel.
Praktisch punt is ook dat 'ie in de garage moet passen en dat luistert vrij nauw als je bedenkt dat de 106 net gaat... Gaan we ook zeker testen bij een proefrit! D'r vorige Polo (zo'n oude hoekige) was een gevalletje "ken net" en die was helaas niet schadevrij en de garage ook niet...
-
Margreet
- Geregistreerd lid
-
Paul99
- Geregistreerd lid
Helemaal mee eens. Wat een leuk wagentje. En Fiat is de laatste tijd goed bezig wat betrouwheid betreft.jonatas 900s schreef:Mijn advies: Peugeot 107, of even wachten op de nieuwe Fiat 500.
http://www.fiat500.com/
-
Non-Turbo
- Geregistreerd lid
-
glasshead
- Geregistreerd lid
Doe mij ook maar zo'n Fiat 500Paul99 schreef:Helemaal mee eens. Wat een leuk wagentje. En Fiat is de laatste tijd goed bezig wat betrouwheid betreft.jonatas 900s schreef:Mijn advies: Peugeot 107, of even wachten op de nieuwe Fiat 500.
http://www.fiat500.com/
-
nacra 93
- Donateur