Volvo V8
-
Moppersmurf
- Geregistreerd lid
Re: Volvo V8
Ik vind dit soort mobielen zooooo lelijk..., zo onpraktisch, zo 'kijk mij nou', brrrr.
Gewoon verbieden, dat lijkt me de eenvoudigste oplossing.
Moppersmurf
Moppersmurf
-
easy
- Geregistreerd lid
Re: V*lv* V8
Moppersmurf schreef:Ik vind dit soort mobielen zooooo lelijk..., zo onpraktisch, zo 'kijk mij nou', brrrr.
Moppersmurf
Ik denk dat je het begrip "onpraktisch" in deze wel ter discussie kunt stellen. Ik vindt hem persoonlijk praktischer dan menigeen automobiel. Ik denk zelfs te stellen dat het grootste argument wat voor deze auto te vinden is dat ie juist zeer praktisch is. Veel ruimte, eventueel off-road, sterke wagen ( caravan trekker), zeer veilig, robuust.
Bij deze weer wat olie op het vuur, ga u gang!
Gr,
Easy
-
AeroMan
- Geregistreerd lid
Maar hoe veilig is een Volvo XC90 (ook andere SUV) die een crash met een "winkelwagentje" (Suzuki Alto, Daewoo Matiz, enz) of een auto in de "Golf-klasse" (Focus, Astra, Punto, enz) heeft? 
Tuurlijk voor de SUV geen probleem (meestal zwaarder dan 2500kg..
) maar de personen dan in un kleinere auto?..
Ik denk dat deze SUV's redelijk gevaarlijk zijn als er een botsing plaatsvindt met een auto die kleiner is dan de SUV zelf..
..en als ik serieus het (ruige!!) terrein in wil/moet doe ik dat liever met wat redelijks! (Mercedes G, Nissan Patrol, Land-Rover Defender) zowat evenduur...dus ik zie het nut niet van een SUV...
En ja! Ik ben er geen vriend van hoewel ze super populair zijn....k vind die dinger spuuglelijk..
Tuurlijk voor de SUV geen probleem (meestal zwaarder dan 2500kg..
Ik denk dat deze SUV's redelijk gevaarlijk zijn als er een botsing plaatsvindt met een auto die kleiner is dan de SUV zelf..
..en als ik serieus het (ruige!!) terrein in wil/moet doe ik dat liever met wat redelijks! (Mercedes G, Nissan Patrol, Land-Rover Defender) zowat evenduur...dus ik zie het nut niet van een SUV...
En ja! Ik ben er geen vriend van hoewel ze super populair zijn....k vind die dinger spuuglelijk..
-
Ruud
- Geregistreerd lid
Dit is het ''monster''. (Ik vind hem prachtig
)

Let op het embleempje in de grill...

Mzzls, Ruud

Let op het embleempje in de grill...

Mzzls, Ruud
-
jelger
- Geregistreerd lid
we hebben naast de Saab - en nu volgt de ontboezemingIk denk dat je het begrip "onpraktisch" in deze wel ter discussie kunt stellen. Ik vindt hem persoonlijk praktischer dan menigeen automobiel. Ik denk zelfs te stellen dat het grootste argument wat voor deze auto te vinden is dat ie juist zeer praktisch is. Veel ruimte, eventueel off-road, sterke wagen ( caravan trekker), zeer veilig, robuust.
1 . onpraktisch... als we weer eens een langweekend op pad zijn en op vrijdagavond laat geen zin meer hebben om de tent top te zetten - kunnen we achterin slapen. dat kan met een 9-5 wagon ook.. of met een ouwe V240.. Mijn zusje was laatst hier - die had heel wat meer beenruimte op de achterbank dan een 9-5 of een 240, V70 of wat dan ook ter vergelijk in de 'normale' wagens.
dus onpraktisch? Het enige wat ik er onpraktisch aan vind is zijn hoogte. Aangezien ik de sigaar ben met het wassen van de auto's kost het me altijd een nat shirt om het dak geheel te doen zonder hoogte-hulp.
2. kijk mij nou gehalte
Ikneem aan dat dat naar de XC90 was gericht - de RX300 heeft in de VS nauwelijks dat patsersimago. kakmeiden rijden er vooral in. de echte 'kijk mij nou' meiden rijden zonder dak in California.
3. zuipschuit
Ik vind de RX een mooie en voor SUV begrippen fijne auto. Het is echter wel een zuipschuit ja. meer dan 20mpg (1:8,5) op lange termijn (dus mix) zit er niet in (we wonen in een stedelijke regio). Een weekend trip over highways in de 'backcountry' kan het verbruik doen dalen tot wel 22-22,5 mpg.
afsluitend - van mij had dat ding niet gehoeven - maar wel fijn dat we em hebben !
-
Bart-01
- Geregistreerd lid
Tsja als mensen in een onveilig koekblikje de weg op gaan moeten ze niet zeuren over wat er kan gebeuren als ze tegen een grote auto opknallen.AeroMan schreef:Maar hoe veilig is een V*lv* XC90 (ook andere SUV) die een crash met een "winkelwagentje" (Suzuki Alto, Daewoo Matiz, enz) of een auto in de "Golf-klasse" (Focus, Astra, Punto, enz) heeft?
Tuurlijk voor de SUV geen probleem (meestal zwaarder dan 2500kg..) maar de personen dan in un kleinere auto?..
Neem dan de bus of trein (overigens een aanrijding tussen een bus en een alto is voor de altobestuurder ook niet fijn, dus bussen ook maar verbieden?
Succes is een keuze....overleven ook.
Zo nog wat olie op het vuur.
-
AeroMan
- Geregistreerd lid
En een Golf dan? Heb je un idee hoe een Golf eruit ziet als die door een SUV geraakt werd..? (David vs. Goliath...) Want dan heb je niet veel aan de 5-Sterren in een Golf...
En de mensen die alleen een "onveilig koekblikje" kunnen betalen??
En de mensen die alleen een "onveilig koekblikje" kunnen betalen??
-
verde900
- Donateur

Amice, je hebt met je SAAB ook geen reet in te brengen als je door een SUV "genomen" wordt,Bart-01 schreef:Tsja als mensen in een onveilig koekblikje de weg op gaan moeten ze niet zeuren over wat er kan gebeuren als ze tegen een grote auto opknallen
dus heb je naast "olie op het vuur" ook nog wat zinnigs te melden?
Misschien een verhelderende ervaring voor je om het eens mee te mogen maken, dan zul je nooit
meer zoiets doms zeggen.
-
Vorticity
- Geregistreerd lid
Verde900 schreef:
Aangezien SAAB rekening houdt met botsingen met vrachtwagens en dus ook met SUV's zit ik dus liever in een 9-5 dan in een golf.
En Aeroman:
Ik adviseer je niet in een SUV te rijden als je denkt dat het veilige auto's zijn. SUV's zijn nl. 20% meer betrokken in een auto-ongeluk. Niet vreemd als je je bedenkt dat de verhouding tussen de hoogte van het zwaartepunt en de spoorbreedte minder gunstig is dan een normale auto. Gevolg is dat de stabiliteit van een SUV minder is dan een normale auto.
En wat betreft stuurcorrectie: Heb je niet veel aan als je op een boom afrijdt
Amice, je hebt met je SAAB ook geen reet in te brengen als je door een SUV "genomen" wordt,
dus heb je naast "olie op het vuur" ook nog wat zinnigs te melden?
Misschien een verhelderende ervaring voor je om het eens mee te mogen maken, dan zul je nooit
meer zoiets doms zeggen.
Aangezien SAAB rekening houdt met botsingen met vrachtwagens en dus ook met SUV's zit ik dus liever in een 9-5 dan in een golf.
En Aeroman:
Ik adviseer je niet in een SUV te rijden als je denkt dat het veilige auto's zijn. SUV's zijn nl. 20% meer betrokken in een auto-ongeluk. Niet vreemd als je je bedenkt dat de verhouding tussen de hoogte van het zwaartepunt en de spoorbreedte minder gunstig is dan een normale auto. Gevolg is dat de stabiliteit van een SUV minder is dan een normale auto.
En wat betreft stuurcorrectie: Heb je niet veel aan als je op een boom afrijdt
-
Ruud
- Geregistreerd lid
Maar wat ik niet snap is waarom veel mensen hier af en toe niet wat gevoel tonen.
Het lijkt wel een grote opsomming van nadelen...
Als het om de nieuwe V8 van Jaguar, Ferrari zou gaan, zou iedereen dan ook zeggen dat ze onpraktisch zijn, veel zuipen en slecht voor het milieu en andere weggebruikers zijn, vanwege hun snelheid?
Het lijkt wel een grote opsomming van nadelen...
Als het om de nieuwe V8 van Jaguar, Ferrari zou gaan, zou iedereen dan ook zeggen dat ze onpraktisch zijn, veel zuipen en slecht voor het milieu en andere weggebruikers zijn, vanwege hun snelheid?
-
AeroMan
- Geregistreerd lid
@mezzahiri
Zal ik ook zeker niet doen!
Ik zei alleen dat de kans hoger is dat je onbezeerd bent na een crash in een Volvo..integendeel de mensen die juist in een Golf zitten...? (dus crash XC90 tegen Golf)
Zal ik ook zeker niet doen!
Ik zei alleen dat de kans hoger is dat je onbezeerd bent na een crash in een Volvo..integendeel de mensen die juist in een Golf zitten...? (dus crash XC90 tegen Golf)
-
Vorticity
- Geregistreerd lid
Nee. Feit is dat het gewoon de grootste onzinauto's zijn. Sinds wanneer heb je 2500 kilo nodig om vier personen te verplaatsen als het met 1300 kilo ook heel goed gaat?
Als je vraagt aan mensen waarom ze een SUV bezitten zeggen dat ze het fijn vinden dat ze zo hoog zitten, dan kunnen ze toch net zo goed een Transporter kopen ofzo?
Ik denk dat de meeste mensen zo'n ding willen hebben om op te vallen. Want het is nl. belangrijk om aandacht te krijgen van andere mensen, daarvoor koop je tegenwoordig een auto!
Als je vraagt aan mensen waarom ze een SUV bezitten zeggen dat ze het fijn vinden dat ze zo hoog zitten, dan kunnen ze toch net zo goed een Transporter kopen ofzo?
Ik denk dat de meeste mensen zo'n ding willen hebben om op te vallen. Want het is nl. belangrijk om aandacht te krijgen van andere mensen, daarvoor koop je tegenwoordig een auto!
-
AeroMan
- Geregistreerd lid
Dat bedoel ik juist!
Als voorbeeld: http://www.adac.de/Tests/Crash_Tests/gg ... D=8645%230
(wel duits!)
Als voorbeeld: http://www.adac.de/Tests/Crash_Tests/gg ... D=8645%230
(wel duits!)
-
Vorticity
- Geregistreerd lid
Nou Aeroman:
Omdat ze daar ten eerste niet de wegligging testen van een auto, geen rekening houden met de (lange) remweg van zo'n zwaar ding en nooit gehoord hebben van cijfers in de praktijk!
En wat voor waarde kan je hechten aan resultaten van de EuroNCAP? de NG900 en 9-3 kwamen daar toch ook slecht uit de bus terwijl de praktijk anders is:
http://www.folksam.se/forskning/trafik/ ... ngelsk.htm
Omdat ze daar ten eerste niet de wegligging testen van een auto, geen rekening houden met de (lange) remweg van zo'n zwaar ding en nooit gehoord hebben van cijfers in de praktijk!
En wat voor waarde kan je hechten aan resultaten van de EuroNCAP? de NG900 en 9-3 kwamen daar toch ook slecht uit de bus terwijl de praktijk anders is:
http://www.folksam.se/forskning/trafik/ ... ngelsk.htm
-
Maarten
- Lid van verdienste
Ondanks het feit dat ik minder anti-SUV ben dan de meeste in deze discussie kan ik me redelijk vinden in de bovenstaande argumenten.mezzahiri schreef:Nee. Feit is dat het gewoon de grootste onzinauto's zijn. Sinds wanneer heb je 2500 kilo nodig om vier personen te verplaatsen als het met 1300 kilo ook heel goed gaat?
Alleen vraag ik me af of ze op het Subaru Justy forum dezelfde argumenten zouden gebruiken als het over de 9-5 gaat? Gezien vanuit Justy-prespectief is de prachtige 9-5 Hirsch in de avatar van Mezzahiri waarschijnlijk net zo onzinnig