"We bezitten meer klassieke autos. In bijna elke straat staat een oldtimer."
-
jelger
- Geregistreerd lid
Re: "We bezitten meer klassieke autos. In bijna elke straat staat een oldtimer."
Volgens mij beschrijf je precies het resultaat van een sterke georganiseerde lobby in Nederland. Namelijk dat we voor auto hobbyisten internationaal gezien een (positief) buitenbeentje zijn. Dit gejammer dat we het derhalve zo slecht hebben is echt van de pot gerukt. Wees blij met wat je hebt, maar selfs dat kan er op de Waldorf en Stadler tribune niet vanaf.
-
Gerardus
- Geregistreerd lid
-
Steve-O
- Donateur (8x)

Re: "We bezitten meer klassieke autos. In bijna elke straat staat een oldtimer."
En dan zijn er altijd weer van die mensen die beweren dat "wij zelf de overheid zijn" of "zelf het beleid d.m.v. van stemmen op een partij" bepaald hebben. Maar dit soort dingen wordt buiten de verkiezingsprogramma's gehouden.
Ik heb nog een boektip voor iedereen, en politici/beleidsmakers in het bijzonder:
https://www.climatedepot.com/2021/02/20 ... of-doom-2/
Het perspectief van waaruit het huidige beleid als groen, duurzaam, klimaat- of milieuvriendelijk wordt gepresenteerd, is op zijn minst discutabel te noemen.
Verder interessant om te weten over het reilen en zeilen bij Nu.nl (bron: https://nl.wikipedia.org/wiki/NU.nl ) :
Mochten voor dat laatste wetswijzigingen nodig zijn, of heb je andere ideëen ten aanzien van de MRB, dan kun je deze pagina kun je op deze webpagina door aanklikken van elk kamerlid een link naar hun officieële e-mailadres ontrafelen en gelijk een mail componeren. Een mooie omschrijving voor het subject: "Alle gekheid uit het milieubeleid", bijvoorbeeld.
Wil je meerdere kamerleden in een e-mail aanspreken, gebruik dan de rechtermuisknop om het e-mailadres te kopieëren en te plakken. Vind je dat teveel gedoe, dan is het wellicht handig om te weten dat het format is:
[1e voorletter][punt][1e letter tussenvoegsel][1e deel achternaam of meisjesnaam].
Let wel even op dat je niet al teveel geadresseerden in een enkele e-mail tegelijk aanschrijft, om niet onbedoeld spam-filters te activeren, want dan komt je boodschap/verzoek niet over..
Succes!
Ik heb nog een boektip voor iedereen, en politici/beleidsmakers in het bijzonder:
https://www.climatedepot.com/2021/02/20 ... of-doom-2/
Het perspectief van waaruit het huidige beleid als groen, duurzaam, klimaat- of milieuvriendelijk wordt gepresenteerd, is op zijn minst discutabel te noemen.
Verder interessant om te weten over het reilen en zeilen bij Nu.nl (bron: https://nl.wikipedia.org/wiki/NU.nl ) :
- In december 2017 begon NU.nl met het factchecken van nieuwsberichten op en voor Facebook. Deze samenwerking eindigde in 2019. Bijdragen van de politieke partijen PVV en FVD bleken door NU.nl als nepnieuws te worden beoordeeld, maar volgens Facebook was dit onterecht. Hoofdredacteur Gert-Jaap Hoekman van NU.nl was het daarmee oneens en stopte de samenwerking.[7][8]
Vanaf februari 2019 werd het verboden op NU.nl om klimaatverandering te ontkennenen kritiek te leveren op het beleid. Reacties via NUjij waarin dit gebeurde werden verwijderd.[9]
In 2022 concludeerde de Raad voor de Journalistiek dat NU.nl niet kritisch genoeg was naar de overheid tijdens de coronacrisis. Daarmee kon NU.nl de indruk wekken dat het dichter bij de instituties stond dan bij de samenleving.[10]
Het is dus zaak om alle kritiek op de site van Nu.nl zelf te uiten, zodat je een kans hebt dat meer mensen dat lezen. Tevens doe je er goed aan, je reacties sowies naar kamerleden/partijbureaus en de RDW zelf te sturen. Daar kom je verder mee, denk ik. Alhoewel de RDW een uitvoerend orgaan is, kun je vragen of ze nou eens een App klaarstomen zoals in dieverse andere EU-landen, waarmee het makkelijk wordt om je schorsing automatisch te verlengen zodat dit niet meer tot onnodige boetes hoeft te leiden."Je mag het op NUjij oneens zijn met de klimaatplannen van het kabinet, we moedigen een kritische discussie over de mate waarin Nederland het verschil kan maken aan en je mag ook zeker uiteenzetten dat je denkt dat klimaatverandering al te ver gevorderd is om er nog echt iets aan te kunnen doen.
Alleen reacties waarin klimaatverandering - of de invloed van de mens daarop - worden ontkend, zijn op NU.nl niet langer toegestaan."
Mochten voor dat laatste wetswijzigingen nodig zijn, of heb je andere ideëen ten aanzien van de MRB, dan kun je deze pagina kun je op deze webpagina door aanklikken van elk kamerlid een link naar hun officieële e-mailadres ontrafelen en gelijk een mail componeren. Een mooie omschrijving voor het subject: "Alle gekheid uit het milieubeleid", bijvoorbeeld.
Wil je meerdere kamerleden in een e-mail aanspreken, gebruik dan de rechtermuisknop om het e-mailadres te kopieëren en te plakken. Vind je dat teveel gedoe, dan is het wellicht handig om te weten dat het format is:
[1e voorletter][punt][1e letter tussenvoegsel][1e deel achternaam of meisjesnaam].
Let wel even op dat je niet al teveel geadresseerden in een enkele e-mail tegelijk aanschrijft, om niet onbedoeld spam-filters te activeren, want dan komt je boodschap/verzoek niet over..
Succes!
-
phanot
- Donateur (2x)

Climate the movie
Deze film met een andere kant van het verhaal is nu ook in een aantal bioscopen te zien.
Hier worden o.a. wetenschappers aan het woord gelaten die hun subsidie kwijtraakten of ontslag kregen omdat ze niet meegingen in de politiek wenselijke richting.
https://www.youtube.com/watch?v=op1xtxEgz_Y&t=1429s
Deze film met een andere kant van het verhaal is nu ook in een aantal bioscopen te zien.
Hier worden o.a. wetenschappers aan het woord gelaten die hun subsidie kwijtraakten of ontslag kregen omdat ze niet meegingen in de politiek wenselijke richting.
https://www.youtube.com/watch?v=op1xtxEgz_Y&t=1429s
-
Sapphire
- Donateur (7x)

Ik ben heel blij met wat ik heb, maar net net als wel meer mensen vind ik het prettig te weten waar ik aan toe ben. Constant veranderend beleid draagt daar niet aan bij. Ik geef al aan dat ik best iets wil betalen voor gebruik van “hobby auto’s” (ondanks ik al volle mep betaal voor dagelijkse, die blijven staan op het moment dat ik met een andere auto rijd), maar laat dat dan in elk geval voor een redelijke termijn hetzelfde. Nu zijn we in ca 10-12 jaar tijd van 25 naar 30 naar 40 naar mogelijk helemaal geen vrijstelling meer en allerlei verschillende overgangsregelingen en kwarttariefregelingen. En dan wordt er weer gespeculeerd over nog weer een verandering, terwijl het rekeningrijden ingevoerd zou gaan worden (dat lost het afhankelijk van de vorm ook al op), maar nu heerst opnieuw onduidelijkheid.jelger schreef: ↑za 06 apr, 2024 15:11Wees blij met wat je hebt,
En we hebben niet per se een uitzonderingspositie hoor. De Europese norm is in principe 30 jaar, dat geldt in elk geval in de meeste landen. Soms is het daarna gratis en soms een beperkte vorm van belasting. Maar laat het gewoon voor een langere tijd hetzelfde, dan weet iedereen waar die aan toe is. Elke keer weer dat micromanagement inzake een groep die 0,2% van het totaal vertegenwoordigt riekt naar symboolpolitiek en dat lost volgens mij niks op. Hooguit dat een groep die zich niet verdiept heeft in het onderwerp gerustgesteld wordt in hun vooroordelen, maar dat lijkt me niet per se constructief beleid.
-
hermank
- Donateur (7x)

bron: wikipedia ???Steve-O schreef: ↑za 06 apr, 2024 17:27
-
gudmundje
- Donateur

Dat die amateur wielrenners er eens voor betalen danBarboer schreef: ↑vr 05 apr, 2024 13:11Anderzijds, ook klassiekers maken gebruik van de weg, en dat moet ergens van betaald worden.
-
Orphy
- Donateur (5x)

Je zou natuurlijk ook kunnen acteren op de brief van de RDW die je ruim van te voren waarschuwt dat je schorsing afloopt, of sla ik nu doorStyle&Co schreef: ↑vr 05 apr, 2024 13:20als ze dan potdomme eens gaan beginnen met het veranderen van die irritante manier van werken dat een auto na afloop van de schorsing weer automatisch in de wegenbelasting komt waarbij ie dan ook verzekerd en apk gekeurd moet zijn (zoniet: BOETE!). Belachelijke manier van geldklopperij is dat. De wegenbelasting wordt toch ook automatisch (zonder tegenbericht) afgeschreven? Waarom wordt een schorsing niet automatisch verlengd (en de schorsingskosten via incasso geïnd)
-
Sapphire
- Donateur (7x)

Met jouw aantal lukt dat nog wel ja.
Punt was: de gehele logica (behalve spekken van de staatskas met belachelijke boetes die in geen enkele verhouding staan tot de overtreding) ontbreekt in het idee dat na een jaar de schorsing eindigt (of 2 of 3 kan ook tegenwoordig maar dat is alsnog heel onlogisch).
En ja iedereen moet zich aan zijn verplichtingen houden etc maar de discussie ging over of het niet handiger/beter kan. In dit geval is er nog bijzonder veel ruimte voor verbetering, dus dat is al positief. Slechter zal het in elk geval niet worden verwacht ik.
Punt was: de gehele logica (behalve spekken van de staatskas met belachelijke boetes die in geen enkele verhouding staan tot de overtreding) ontbreekt in het idee dat na een jaar de schorsing eindigt (of 2 of 3 kan ook tegenwoordig maar dat is alsnog heel onlogisch).
En ja iedereen moet zich aan zijn verplichtingen houden etc maar de discussie ging over of het niet handiger/beter kan. In dit geval is er nog bijzonder veel ruimte voor verbetering, dus dat is al positief. Slechter zal het in elk geval niet worden verwacht ik.
-
Orphy
- Donateur (5x)

Nou, handig is het misschien niet, maar ik begrijp wel dat er een einddatum op een schorsing zit.
Op deze manier manier moet je iedere keer als je de brief in huis krijgt weer een overweging maken of en wat je met de auto(s) wil.
Ik begrijp overigens niet wat je bedoelt met „mijn aantallen“ maar goed, stel je hebt als particulier 10 auto’s die je per jaar (of per 2 of 3 jaar) schorst. Dan moet je dus max 10x per jaar een overweging maken en een actie ondernemen. Dat is 10 minuten per jaar zeg maar en wat mij betreft hoort dat stuk gewoon bij je hobby.
Als je geen actie onderneemt heeft dat gevolgen, misschien buitenproportioneel maar in ieder geval dom van jezelf.
Op deze manier manier moet je iedere keer als je de brief in huis krijgt weer een overweging maken of en wat je met de auto(s) wil.
Ik begrijp overigens niet wat je bedoelt met „mijn aantallen“ maar goed, stel je hebt als particulier 10 auto’s die je per jaar (of per 2 of 3 jaar) schorst. Dan moet je dus max 10x per jaar een overweging maken en een actie ondernemen. Dat is 10 minuten per jaar zeg maar en wat mij betreft hoort dat stuk gewoon bij je hobby.
Als je geen actie onderneemt heeft dat gevolgen, misschien buitenproportioneel maar in ieder geval dom van jezelf.
-
vanderzanden
- Geregistreerd lid
Ben het helemaal met Sapphires betoog eens.Sapphire schreef: ↑za 06 apr, 2024 18:56Ik ben heel blij met wat ik heb, maar net net als wel meer mensen vind ik het prettig te weten waar ik aan toe ben. Constant veranderend beleid draagt daar niet aan bij. ....., ..... maar dat lijkt me niet per se constructief beleid.
Ik mis in de discussie alleen het verschil tussen rijden en bezitten. Afgezien dat er zat mensen zijn die oldtimers bezitten zonder er mee te rijden, vraag ik me af of de 'gemiddelde' oldtimeraar per oldtimer meer of minder rijdt dan pakweg 5 jaar geleden. Wanneer er én meer gereden wordt met gemiddeld elke oldtimer én er komen meer oldtimers bij, dan heb je iets van een trend te pakken. Wordt er gemiddeld minder gereden, dan is dit allemaal een non-issue - zo je wilt een gratis bier discussie voor parlementaire wheeler dealers en hun equipage.
Met milieu heeft het echt niets van doen wanneer je dit afzet tegen de volksstammen die in vliegtuigen of hun op kernenergie, gas, olie of kolen gestookte Tesla stappen om hun portie zonneschijn of sneeuwpret uit Verweggistan te importeren.
We hebben een EU. Regel dit onderwerp voor langere termijn in Brussel zodat dit geleuter niet keer op keer terugkomt wanneer er in een land een verse portie populisten op het pluche belandt. Over dit laatste zou de discussie moeten gaan.
-
Lafrance1
- Geregistreerd lid
Nu onze Messias flink aan het spenderen is voor zijn jobke bij de Navo, 25 miljard al.jelger schreef: ↑za 06 apr, 2024 15:11Dit gejammer dat we het derhalve zo slecht hebben is echt van de pot gerukt. Wees blij met wat je hebt, maar selfs dat kan er op de Waldorf en Stadler tribune niet vanaf.
Zal het komende en huidige kabinet flink moeten bezuinigen. Na de campers, opbrengst 200 miljoen. Druppel op gloeiende plaat
Zullen de oldtimers en caravans snel volgen. Wat daarna nog sneuvelt is afwachten maar AOW etc. Bestaat ook niet lang meer in huidige vorm. Pensioenen, nou ja die Ijn nu al naar de galamiezen.
Vond het opmerkelijk dat toen Rutte 17 miljard schonk de volgende dag onze bank topper Knot riep dat volgend kabinet 17 miljard moet bezuinigen.
Stil protest ?
Voor mij persoonlijk beste Jelger was al dat drama en gekonkel een van de redenen om te emigreren. Geen spijt van hou hier veel geld over met dat solidariteits beginsel in frankrijk.tot bruto 35000 betaal je als, getrouwde., gepensioneerde hier geen belasting en daarboven pas 11%
Dus blij zijn met wat je hebt dat komt toch wel op de tocht te staan komende jaren in NL
-
Orphy
- Donateur (5x)

Allemachtig, azijn is denk ik ook spotgoedkoop in Frankrijk?
-
Saapie
- Donateur (2x)

Of hij heeft een stokbrood ergens op een plek waar ie niet hoort. Het ligt altijd aan een ander. Klagen klagen klagen…
Er is van alles mis met ons land, maar het is nog steeds een van de beste landen ter wereld om te wonen. Waarom denkt u dat Nederland altijd hoog scoort op de UN geluk en welvaart lijst, elk naar zitten we in de top.
Er is van alles mis met ons land, maar het is nog steeds een van de beste landen ter wereld om te wonen. Waarom denkt u dat Nederland altijd hoog scoort op de UN geluk en welvaart lijst, elk naar zitten we in de top.
-
Sapphire
- Donateur (7x)

Ik ben het enerzijds helemaal met je eens Saapie, anderszins vind ik het een zeer zwak argument dat als het goed gaat je nergens over zou mogen klagen cq discussiëren over mogelijke verbetering en/of je maar moet toezien dat allerlei privileges (inderdaad, geen rechten) worden ingeperkt. Zoals ik al aangaf, ik ben zeer tevreden met wat ik heb, dus mijn uitgangspositie is inderdaad die van “niets te klagen”.