Poetsperikelen ---> Update: Foto's!

Dit forum is bedoeld voor auto gerelateerde onderwerpen die NIET over Saab gaan.
sjoerdk
Geregistreerd lid

Bericht door sjoerdk » di 24 okt, 2006 20:35

Greg schreef:Afgelopen weekend heb ik de S80 ook onder handen genomen, dat heb ik met meguiars gedaan.
De auto was al een tijdje niet meer gepoetst, meguiars levert een klei, waarmee je de lak echt spiegelglad maakt en echt al het vuil er af gaat, zodat je de was lagen heel makkelijk aan kunt brengen en het resultaat beter is.

Meguiars is wat duurder, maar het werkt echt perfect, ik vind het de extra prijs wel waard.
Met zo'n stappenplan heb ik mijn saab ook weer perfect rood gekregen. :D

Succes!
Meguiars lijkt me echt fantastisch spul, ik denk dat we het toch maar eens moeten aanschaffen :wink:

Vandaag ook weer wat gepoetst, spatborden zijn weer als nieuw, morgen het dak, hoop zondag de hele auto gedaan te hebben!
Voorspoiler wacht ik nog even mee, aangezien we naar alle waarschijnlijkeheid een nieuwe of herstelde krijgen van de gemeente, drempel vlak bij ons is hoger dan 20 cm, is niet toegestaan, dus recht op herstel van schade (aldus de gemeente).

Ga nog wel zo'n spulletje kopen om de stootlijsten mooi zwart mee te krijgen, kijken of dat een beetje werkt.

sjoerdk
Geregistreerd lid

Bericht door sjoerdk » wo 25 okt, 2006 17:09

Zo, vandaag het dak helemaal gepoetst, was nog een hele klus :P Even een vraagje, maandag heb ik de motorkap in de was gezet, vandaag even voorzichtig afgespoeld met water, heb ik de waslaag er nu niet af gehaald? :oops: Was van plan om nadat ik de hele auto gedaan heb hem ook nog ene keer helemaal in de was te zetten.

De Flok
Geregistreerd lid

Bericht door De Flok » wo 25 okt, 2006 17:11

sjoerdk schreef:Zo, vandaag het dak helemaal gepoetst, was nog een hele klus :P Even een vraagje, maandag heb ik de motorkap in de was gezet, vandaag even voorzichtig afgespoeld met water, heb ik de waslaag er nu niet af gehaald? :oops: Was van plan om nadat ik de hele auto gedaan heb hem ook nog ene keer helemaal in de was te zetten.
Nee met die waslaag is niks mis, die is hard genoeg. Neem ook aan dat je de druppels erop kan zien liggen.

sjoerdk
Geregistreerd lid

Bericht door sjoerdk » wo 25 okt, 2006 17:13

Jep, ik kan/kon de druppels zien liggen! Gelukkig maar :oops:

sjoerdk
Geregistreerd lid

Bericht door sjoerdk » za 18 nov, 2006 20:03

Zo, hier dan eindelijk de wat (matige :oops: ) foto's van de gepoetste Aero van m'n vader, het resultaat is al zeg ik het zelf niet verkeerd te noemen, als je het vergelijkt met hoe de auto eerst was :lol:

Ga nog een keer betere foto's maken, deze heb ik tegen het eind van de middag gemaakt, was dus al een beetje donker aan het worden...

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

DaVinz
Geregistreerd lid

Bericht door DaVinz » za 18 nov, 2006 20:11

nice.. beetje wazige foto´s maar toch wel mooie bak 8)

sjoerdk
Geregistreerd lid

Bericht door sjoerdk » za 18 nov, 2006 20:15

DaVinz schreef:nice.. beetje wazige foto´s maar toch wel mooie bak 8)
Ja nogmaals excuses voor de wazige foto's, camera functioneert toch beduidend minder bij schemer, met flits aan werden de foto's helemaal bagger, morgen zal ik nog wat foto's maken.

Bedankt iig voor het compliment! :)

jonatas 900s
Geregistreerd lid

Bericht door jonatas 900s » za 18 nov, 2006 20:44

Glimt mooi!
Maar die nummerplaat kan echt niet :evil:

sjoerdk
Geregistreerd lid

Bericht door sjoerdk » za 18 nov, 2006 20:58

jonatas 900s schreef:Glimt mooi!
Maar die nummerplaat kan echt niet :evil:
Dank voor het compliment! Ja de nummerplaat :oops: Nog een souvenir van een klein tikje tegen een andere auto aan :oops:

sjoerdk
Geregistreerd lid

Bericht door sjoerdk » zo 19 nov, 2006 0:06

Even ter vergelijk, voor het poetsen:

Afbeelding

Na het poetsen:
Afbeelding
Was wel nodig :oops: Nu alleen nog die voorspoiler laten repareren (wordt waarschijnlijk door de gemeente vergoed wegens een achterlijk hoge drempel :?, moet nog worden nagemeten, maar waarschijnlijk is ie hoger dan 20 cm en dat is wettelijk niet toegestaan, schade wordt op kosten van de gemeente hersteld :lol: .)

Plaats reactie