Stekkeren ja - afscheid.

Dit forum is bedoeld voor auto gerelateerde onderwerpen die NIET over Saab gaan.
levensnevel
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Re: Stekkeren ja - afscheid.

Bericht door levensnevel » wo 18 mei, 2016 7:02

@ SteveO

Dat de redactionele artikelen in AW veelal als applausmachine voor, met name, de contrapsels uit de VAG hoek dienen is een publiek geheim.
Echter, de rubrieken AutoReview & Verbruiksmonitor worden door gebruikers van de betreffende gouden koeien gevuld.
Beetje jammer dus die eerste zin.

Wanneer je de review wat beter gelezen had dan had je kunnen weten dat deze review door de eigenaar van deze Leaf geschreven is en het Neufeglise's eigen ervaringen zijn..
Net zoals hij zijn ervaringen met drie eerdere auto's, waar onder 43.000 km lang een Saab 9-5 Estate 2.2TID, met ons gedeeld heeft.
Niks mis dus met het referentiekader van waaruit deze EV uit de stallen van Datsun beoordeeld wordt.
Sterker nog, denk dat zijn referentiekader overeenkomt met dat van veel van de leden op ons forum.
Uit de review van zijn Saabje kan je trouwens opmaken dat hij nog immer een 900 Silver Arrow uit 1986 heeft voor o.a. toerritjes.

BTW, Neufeglise is, onder de naam 'NeufegliseThierry', ook op 'ons' forum actief
memberlist.php?mode=viewprofile&u=25706" onclick="window.open(this.href);return false;

Afbeelding
kiekje genomen gedurende de 23e Limburg Tour - 30 augustus 2015

Thieuke
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door Thieuke » wo 18 mei, 2016 8:54

Volgens mij kent elke vorm van transport op dit moment dan ook een bepaalde mate van "milieubelasting". Hetzij bij productie danwel bij gebruik....

De beweegredenen om voor het één of ander te gaan is ieder voor zich. Volgens mij kan je daar niet fout in gaan. Het belast het milieu op een bepaalde manier vind men.

Hoe dan ook, binnenkort is het bij mij exit 9-5, enter V70 (D3 of D4, daar ben ik nog niet uit). Maar dus lekker dieselen (voor mij is actieradius gewoon het grote struikelblok in combinatie met de nog steeds veel te lange laadtijden bij elektrisch, hybride zie ik geen voordeel in, dat is en accu's en verbrandingsmotor...... Dat vind ik een beetje dubbel milieubelastend)

Oh ja, het hele: wij zorgen voor de opwarming van de aarde...... Pffffffff, in mijn ogen hebben wij niks te zeggen bij moeder natuur. De aarde kent warme en koude perioden, de polen draaien eens per 10.000 jaar om, de aarde draait niet alleen om haar as, althans de as maakt ook nog een beweging et cetera et cetera

Wel interessant maar niet auto gerelateerd
Steve-O schreef:
Maar kernenergie gebruiken we ook voor het gerief i.p.v. de milieuvriendelijkhied.
Wat is er milieuonvriendelijk aan kernenergie? Een schonere brandstof om hitte te genereren is er niet, en efficiënter dan welke windmolen of zonnepaneel dan ook (wat kostte die eigenlijk aan "milieubelasting" om te produceren???). Hoe lang moet een windmolen draaien om dat te compenseren?

Nou ja ik ben voorstander van kernenergie, dat had je waarschijnlijk al begrepen :)

Ach ja, to each their own zag ik altijd maar.

On topic: Ries, veel plezier met je leaf. Ben benieuwd naar je ervaring. Bij top Gear werd hij ook niet compleet afgekraakt (behalve op z'n Top Gears dan)

Steve-O
Donateur (8x)
Donateur (8x)

Bericht door Steve-O » wo 18 mei, 2016 9:26

@levensnevel: ik heb het artikel niet gelezen en doelde op Autoweek in het alsgemeen. Je hebt dus gelijk als je zegt dat ik in dit geval de plank missla. Daarom neem ik mijn ontoepasselijke uitspraak jegens het autoweek review bij deze terug :!:

@Thieuke: Voor het gemak het kernafval negeren, he? Ik zou bijna gaan vloeken. ;-|+ Maar ik beheers me. Hetzelfde gevoel heb ik voor mensen die (doorgaans uit financiële overwegingen) overstappen op persnonendieselwagen. Braindead? De hoeveelheid fijnstof wordt door geen enkel filter of regeneratie teniet gedaan. Zo snel mogelijk uitfaseren die rotzooi. Dan liever nog ombouw naar EV.

Terzijde: ik vraag mij af waarom ik als ik op de motor achter vrachtauto's rij minder diesel uitlaatgassen waarneem als achter een dieselpersonenwagen. Is dat te wijten aan uitlaatpijpen van vrachtauto's die op een grotere hoogte boven de weg uitstoten of zijn vrachtautodieselmotoren tegenwoordig efficiënter dan die van personenwagens.

Garrett
Lid van verdienste

Bericht door Garrett » di 24 mei, 2016 12:39

De voortzetting van de nucleaire discussie heeft natuurlijk absoluut niets met deze auto te maken. Daarom zijn deze berichten gesplitst naar de koffietafel:
viewtopic.php?f=49&t=151802" onclick="window.open(this.href);return false;

Plaats reactie