precies aan de snelheid houden, grrrrr

Dit forum is bedoeld voor auto gerelateerde onderwerpen die NIET over Saab gaan.
martinphili
Geregistreerd lid

Re: precies aan de snelheid houden, grrrrr

Bericht door martinphili » za 21 feb, 2015 14:34

Er is geen echte minimum snelheid op de snelweg. Je mag zo langzaam rijden als je goed acht.
Echter: je mag het verkeer niet in gevaar brengen. Zestig rijden terwijl de rest honderdtwintig rijdt is beslist het verkeer in gevaar brengen en dat mag dus niet.
Er is wel een verkeersregel dat het voertuig een bepaalde minimum snelheid moet kunnen halen. Ik weet niet meer precies wat dat is maar dat zou heel goed die zestig km/h kunnen zijn. En de wet zit ook zo leuk in elkaar dat voertuigen die die snelheid niet mogen bereiken (scootmobielen en zo) dus daarmee ook niet op een snelweg mogen komen. Er is over nagedacht moet je maar denken :)

tweemeter
Donateur
Donateur

Bericht door tweemeter » za 21 feb, 2015 14:46

Inderdaad, je auto moet minimaal 60 kunnen om de snelweg op te mogen.
snelheid enzo

ReinO
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door ReinO » za 21 feb, 2015 14:56

precies, dat was hem, klinkt wel logisch ook natuurlijk.

Robbert
Donateur (6x)
Donateur (6x)

Bericht door Robbert » za 21 feb, 2015 15:48

gfgf schreef:Er komt in dit repressieve politieland nog wel een tijd dat je een bekeuring krijgt als je niet te hard genoeg rijdt (artikel 5, verkeer in gevaar gebracht etc.) Die kassa moet ook rinkelen en dan is het niet de bedoeling dat we ons massaal aan de snelheid gaan houden natuurlijk.

Ik zou maar uitkijken dan als ik jou was.
gfgf schreef:Ik rijd op de snelweg altijd 105. Wel lachten, die gezichtjes van Henk en Ingrid als ze me voorbij willen om weer 2,3km 130 te rijden voordat het weer 100 is :lol:

johnb52
Donateur (7x)
Donateur (7x)

Bericht door johnb52 » za 21 feb, 2015 17:29

ReinO schreef:op een snelweg is er dacht ik een minimumsnelheid van 60 of zo?
De weg naar dronten is een 80 weg en daar rijdt geregeld een brommobiel (of hoe zo'n ding ook heet) met een snelheid
45 kmu. Als je niet uitkijkt knal je er zo bovenop, en iedereen haalt in natuurlijk terwijl het juist op die weg stikt van de ongelukken.

als we de oorlog hadden verloren hadden we mooi de Duitse snelheidsregels gehad.

Dan heb je wel n dikke boete rein als je in de file staat :')

johnb52
Donateur (7x)
Donateur (7x)

Bericht door johnb52 » za 21 feb, 2015 17:30

tweemeter schreef:Inderdaad, je voertuig moet minimaal 60 kunnen om de snelweg op te mogen.
snelheid enzo

En mogen, anders kan je er alsnog met je scooter of brommobiel op.

Thieuke
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door Thieuke » za 21 feb, 2015 20:55

tweemeter schreef:Inderdaad, je auto moet minimaal 60 kunnen om de snelweg op te mogen.
snelheid enzo
Kunnen en mogen, is heel wat anders dan kunnen alleen!

John Doe
Geregistreerd lid

Bericht door John Doe » za 21 feb, 2015 21:47

Ik vind de snelheidsmeters altijd behoorlijk nauwkeurig. 80 op de snelheidsmeter van een Saab is bij de meeste auto's al tegen de 90 km/h

johnb52
Donateur (7x)
Donateur (7x)

Bericht door johnb52 » za 21 feb, 2015 21:49

Heb jij even geluk, dat kan je namelijk instellen met een tech2. :wink:

levensnevel
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door levensnevel » za 21 feb, 2015 22:05

mmmm,

vandaag een retourtje Hellevoet - Hasselt (Ov.) gereden (heen via Apeldoorn - terug via Harderwijk)
Opvallend hoe weinig automobilisten op de snelweg de lokaal maximaal toegestane snelheid aanhouden.
Het leeuwendeel blijft op een 100 km/h steken (op hun snelheidsmeter)
Morgen naar de kleinkinders in Almere. Benieuwd hoe de mores in de Randstad is.

Xantoz
Geregistreerd lid

Bericht door Xantoz » za 21 feb, 2015 22:35

Gisteravond ook een retourtje Apeldoorn - Amsterdam gedaan en waar ik eerder met 135 op de teller aan alle kanten voorbij werd gereden zat ik nu alleen maar op de linkerbaan.

Ik heb bijna het idee dat de mensen maar rond de 100 blijven hangen omdat ze het zat zijn om na te denken hoe hard je op het bepaalde stuk mag.. 100 of 120 of 130.. Spitsstrook open of dicht.. Is het tussen 6 en 19 uur...

martinphili
Geregistreerd lid

Bericht door martinphili » za 21 feb, 2015 22:41

Ik denk dat je met dat laatste wel een goeie hebt. Vaak is het echt lastig om te bepalen wat de maximum snelheid is op een bepaald traject.
Aan de andere kant: soms is het ook wel super relaxed rijden met 105 ingesteld op de cruise control. De Saab voelt dan aan alsof hij het zo een jaar lang kan volhouden, ik kan heerlijk luisteren naar een stuk muziek en ik stap hartstikke fris weer uit de auto als ik eenmaal aangekomen ben op de bestemming.
Onthaasten is ook een vak :)

millerman
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door millerman » za 21 feb, 2015 22:47

Ach, het is altijd 130, tenzij anders aangegeven. En als het anders is, moet dat na iedere oprit vermeld worden. Aangezien in Nederland om de 5km minstens een afslag is, kun je het zo zien. Sommige mensen maken het veel moeilijker dan het is.

Thieuke
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door Thieuke » za 21 feb, 2015 23:09

Helemaal mee eens millerman. Ik heb er eigenlijk nooit moeite mee. Tegenwoordig staat het zelfs elke kilometer op een hm-paaltje. Hoe simpel wil je het hebben eigenlijk ?..... men moet eens ophouden met klagen omdat het kan.....

iluvsanela
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door iluvsanela » za 21 feb, 2015 23:29

Het valt mij ook op dat veel mensen waar je 100 mag 90 rijden, waar je 120/130 mag 100/110 rijden,
Het zal ook wel te maken hebben met de idioot hoge boetes.
En wat win je er eigenlijk mee? Als je een half uurtje moet sturen en je geen haast hebt, wat let je rustig aan te doen?

Plaats reactie