De Duitse drie........

Dit forum is bedoeld voor auto gerelateerde onderwerpen die NIET over Saab gaan.
levensnevel
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Re: De Duitse drie........

Bericht door levensnevel » zo 03 nov, 2013 15:02

Is zo'n C6 van Citroen niet voor je ?
Eentje met een V6 dieselaar in het vooronder.

reiernumans
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door reiernumans » zo 03 nov, 2013 16:04

Dan rij je wel echt in een heel bijzondere wagen!

Als je voor een duitser wil gaan, zou ik zelf kijken naar de BMW's.. Audi's kunnen wel mooi zijn (5-deurs A5 bijv) maar het volk dat er (vaak) in rijdt vind ik wat afbreuk doen, mercedessen doen het voor mij niet. Ik vond de stoelen in de C-klasse trouwens ook behoorlijk hard. Bij Audi en BMW overigens niet geprobeerd..

JanJunior
Geregistreerd lid

Bericht door JanJunior » zo 03 nov, 2013 16:44

Maus71 schreef:Nee, te groot..........
Je wil een station met een 6-cylinder diesel erin, dan kom je al rap in deze maat uit hoor...
Hoewel er binnen je budget ook A4 stations te vinden zijn met een 2,7 liter 6 cylinder diesel.
Hier, hier, hier of hier bijvoorbeeld.

Niet dat ik je in een A4 wil praten, maar dat is bekend terrein als ik je verhaal goed begreep :)

:O:

Jan

N207
Donateur
Donateur

Bericht door N207 » zo 03 nov, 2013 16:57

Al eens aan een Volvo V70 (of S80) gedacht?

Maus71
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door Maus71 » zo 03 nov, 2013 17:09

Audi heb ik nu twee gehad ( laatste 400 K en nog niets kapot, goede auto). Een A6/BMW5/E klasse wil ik niet rijden, mijn klanten zullen dit wat moeilijk kunnen plaatsen aangezien ik aan de bouw gerelateerd werk uitvoer.

Als ik me over mijn eigen merkenfobie kan zetten vind ik een volle C5 best mooi met een 6 pitter. Iets in mij denkt dan dat ik een extra wegenwachtpasje moet aanschaffen....... Onzin natuurlijk.

Elevation12,000
Geregistreerd lid

Bericht door Elevation12,000 » zo 03 nov, 2013 17:35

Subaru Outback met boxer diesel

http://www.subaru.nl/outback/nl/?gclid= ... tAod7lcACA" onclick="window.open(this.href);return false;

Goed en ook een beetje gek. Net als Saab :O:

JanJunior
Geregistreerd lid

Bericht door JanJunior » zo 03 nov, 2013 17:40

Veul succes met vinden van een C5 met een 6-pits diesel uit 2010... ik heb ze nog niet gevonden hoor :)

Jan

Maus71
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door Maus71 » zo 03 nov, 2013 17:49

Bedankt:

http://suchen.mobile.de/auto/citroen-c5 ... es=LEATHER" onclick="window.open(this.href);return false;

En dit lijkt me wel wat:
http://suchen.mobile.de/auto-inserat/ci ... es=LEATHER" onclick="window.open(this.href);return false;

Toch nog iets van Saab in de naam.

JanJunior
Geregistreerd lid

Bericht door JanJunior » zo 03 nov, 2013 18:17

Leuk spul, maar verkijk je niet op de sloot BPM en BTW over die BPM die je nog mag aftikken als je hem op Nederlands kenteken zet, en op Duits kenteken mag je met een Nederlands rijbewijs in Nederland helaas niet rijden.
Dan kost ie geen 25k maar eerder richting de 40k, wat voor mij reden was om niet in het buitenland te zoeken.

Jan

Maus71
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door Maus71 » zo 03 nov, 2013 18:21

JanJunior schreef:Leuk spul, maar verkijk je niet op de sloot BPM en BTW over die BPM die je nog mag aftikken als je hem op Nederlands kenteken zet, en op Duits kenteken mag je met een Nederlands rijbewijs in Nederland helaas niet rijden.
Dan kost ie geen 25k maar eerder richting de 40k, wat voor mij reden was om niet in het buitenland te zoeken.

Jan
Ja , een sloot bpm. Ik zal eens rustig zoeken :O:

Joren
Geregistreerd lid

Bericht door Joren » ma 04 nov, 2013 20:21

Maus71 schreef:Audi heb ik nu twee gehad ( laatste 400 K en nog niets kapot, goede auto). Een A6/BMW5/E klasse wil ik niet rijden, mijn klanten zullen dit wat moeilijk kunnen plaatsen aangezien ik aan de bouw gerelateerd werk uitvoer.
Een collega-monteur van mij denkt daar anders over :lol:
Die rijdt een full options X5 uit 2011 :O:

Sietses
Geregistreerd lid

Bericht door Sietses » ma 04 nov, 2013 21:04

Ik rijd regelmatig in een BMW F31 Touring (van mijn vader) met een 184pk twinturbo diesel. Fantastische auto, met een geweldige combi tussen comfort en sportiviteit. Audi A4 heb ik meerdere keren in gereden en kan echt niet tippen aan BMW. Helaas zal het je niet lukken voor 25k om een F31 Touring met 6 cylinder te vinden. Dan zul je voor de E91 moeten gaan. Ook heerlijke auto's, maar duidelijk meer hardcore dan de de F31. Niettemin veel freude am fahren. Ik zal, als ik jou was, dus zeker eens de BMW showroom in lopen.

Sapphire
Donateur (7x)
Donateur (7x)

Bericht door Sapphire » ma 04 nov, 2013 21:42

Ik zou ook voor een BMW gaan ivm de beste motoren, geweldig onderstel en goede ondersteuning. En het is imho ook de fraaiste auto om te zien van de duitse merken.

En misschien een dom idee maar what about lease? Is wel wat duurder, maar ook meer zekerheid waar je aan toe bent.

En nog een idee: Toyota? Wel dodelijk saai maar goede kwaliteit alhoewel dat ook minder wordt heb ik het idee.

Maus71
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door Maus71 » di 05 nov, 2013 21:41

@sapphire: ik heb twee Avensis diesel gehad op de zaak, alletwee destijds de motor kapot onder de ton. Maar dit is verleden tijd en opgelost . Het werd destijds door Toyota al zonder problemen verholpen.

Ik wil een keer naar een 6-pitter diesel, rijdt relaxed.

op
Donateur (4x)
Donateur (4x)

Bericht door op » di 05 nov, 2013 22:28

en zoiets?
http://link.marktplaats.nl/737202822

hierin is 80.000 km/j geen straf
En de afschrijving is al gedaan :wink:

Deze komt meer in de buurt http://link.marktplaats.nl/728294818

Mijn schoonvader heeft zo'n 607 diesel gehad en dat was echt een hele fijne reiswagen, goed vergelijkbaar met een dikke saab. De stoelen zijn top en het interieur is beter aan te zien dan die teutoonse meuk.

Plaats reactie