Pakket achterhalen zonder track/trace?

Dit forum is bedoeld voor auto gerelateerde onderwerpen die NIET over Saab gaan.
odin1899
Donateur
Donateur

Re: Pakket achterhalen zonder track/trace?

Bericht door odin1899 » ma 28 okt, 2013 18:01

Via paypal en/of credit card betaald? Dan zou je kunnen proberen de betaling ongedaan te maken, maar 5 weken is wel lang.

99turbo1978
Donateur
Donateur

Bericht door 99turbo1978 » ma 28 okt, 2013 19:08

Hoe dan ook, de verkoper zal het onderzoek moeten opstarten...

Sapphire
Donateur (7x)
Donateur (7x)

Bericht door Sapphire » ma 28 okt, 2013 19:28

Ik heb gewoon via de bank overgemaakt. Paypal willen veel tradera verkopers niet omdat paypal dan een percentage pakt. En voor mij is het duurder om dat te compenseren, bovendien kan paypal zonder eenduidig bewijs niet veel voor je doen dus dit is slechts een schijnzekerheid imho.

Inmiddels reactie gekregen en hij gaat morgen informeren bij het postkantoor wie de Nederlandse partner van ze is, dan ga ik proberen die te bellen. Ook heeft hij me laten weten dat hij inderdaad het retouradres op de doos heeft geschreven, dat geeft ook op z'n minst weer een klein beetje hoop dat het in elk geval niet gelijk vernietigd wordt. Zal niet makkelijk worden maar we gaan ons best doen!

Sapphire
Donateur (7x)
Donateur (7x)

Bericht door Sapphire » ma 28 okt, 2013 20:04

De verkoper heeft z'n eigen adres als retouradres op de doos geschreven en ik heb zijn adresgegevens ook. Ik verwacht dat het net als de vorige transacties is gegaan en dat er bij de post ergens iets fout is gegaan. Niettemin kom ik nergens zonder zijn medewerking, maar so far heb ik die gelukkig lijkt het.

S@@bman
Geregistreerd lid

Bericht door S@@bman » ma 28 okt, 2013 20:12

Ik heb ooit eens twee maanden op pakket zitten wachten dat vanuit het buitenland verstuurd werd en dat vervolgens
nog gewoon bij mij thuis aan kwam.
Zo abnormaal lang vind ik het dus ook weer niet, maar nu al actie ondernemen, is zeker geen slecht idee.

Sapphire
Donateur (7x)
Donateur (7x)

Bericht door Sapphire » wo 13 nov, 2013 13:20

Nou helaas zit er niet veel schot in de zaak. Hoorde vandaag, na een maand (!) wachten en een paar mailtjes heen en weer dat de verkoper niets heeft gehoord van het postkantoor (over welke partner in NL zij hebben) en dat hij dus niet veel meer kan doen, kous af, denkt hij blijkbaar.

Had ook al even bij PostNL navraag laten doen maar zonder tracking number kunnen ze eigenlijk niets voor je doen. Snap het ergens ook wel, maar anderzijds ook belachelijk dat jaarlijks zomaar x pakketjes kwijtraken en zij eenvoudig de schouders ophalen. Lekker klantgericht !

Heb hem nu maar eens verteld hoe de vork in de steel zit volgens mij en hem de keus gegeven om terug te betalen of een nieuw pakje te sturen met dezelfde items (maar die heeft 'ie niet, weet ik al). Ben benieuwd naar zijn reactie, als die er komt. En anders moet ik het anders gaan aanpakken.

In elk geval bedankt voor het meedenken, als er ontwikkelingen zijn zal ik het laten weten. Ergens hoop ik dat het alsnog wordt bezorgd of bij hem wordt terugbezorgd, maar de kans lijkt me klein na 2 maanden. Echter, je weet nooit.

sb129h
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door sb129h » wo 13 nov, 2013 13:23

En een pittige feedback geven op Tradera...

Sapphire
Donateur (7x)
Donateur (7x)

Bericht door Sapphire » wo 13 nov, 2013 13:28

Dat komt pas als ik mijn geld terug heb of een andere oplossing op tafel ligt. Anders verpest ik voorbaat al enige vorm van medewerking, vrees ik..

Denk ook niet dat het veel zoden aan de dijk zal zetten want de verkoper heeft een paar honderd positieve beoordelingen (ook van mij een aantal in het verleden). Dus ja, bijna iedereen heeft wel een of meer negatieve. Dat zal niet zoveel gewicht in de schaal leggen. Hij heeft gewoon een keer verkeerd gegokt en gedacht "zonder T&T komt het ook wel aan en dat levert mij weer wat extra's op" en nu is het dus kwijt, too bad.

Tot slot levert een negatieve beoordeling mij ook weer een negatieve beoordeling op hoogstwaarschijnlijk, althans zo werkt het ongeveer aangezien bijna niemand een eenzijdige negatieve beoordeling kan verkroppen. Dus dan wordt ik ook (onterecht) negatief beoordeeld, niet dat ik het daarom moet laten ,maar het is wel jammer en niet in mijn voordeel.

sb129h
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door sb129h » wo 13 nov, 2013 13:33

Je kunt de afloop ook in het midden laten, maar wel melden dat je netjes op tijd hebt betaald aan deze vriendelijke verkoper voor post met alle toeters & bellen en intussen een maand zit te wachten op je spullen. Het geven van feedback zit vast aan een bepaalde termijn namelijk. Hij zit fout in ieder geval.

Sapphire
Donateur (7x)
Donateur (7x)

Bericht door Sapphire » wo 13 nov, 2013 14:22

Het probleem vind ik ook dat je maar 80 tekens hebt om te reageren, daar kun je niet echt wat in uitleggen. Meer bedoeld voor "mycket bra säljare, rekommenderas +++" berichtjes maar weinig geschikt voor negatief commentaar, waarbij vaak enige achtergrondinfo wenselijk is.

Orphy
Donateur (5x)
Donateur (5x)

Bericht door Orphy » wo 13 nov, 2013 19:05

Had ook al even bij PostNL navraag laten doen maar zonder tracking number kunnen ze eigenlijk niets voor je doen. Snap het ergens ook wel, maar anderzijds ook belachelijk dat jaarlijks zomaar x pakketjes kwijtraken en zij eenvoudig de schouders ophalen. Lekker klantgericht !

Hier ga je er dan wel vanuit dat het pakket überhaupt is opgestuurd.....
Mijn ervaring is helaas dat als de verkoper zegt het zonder T&T opgestuurd te hebben, dat meestal een reden heeft.
Zeker zeldzame onderdelen worden regelmatig "dubbel" verkocht.
Uiteraard krijgt dan 1 van de kopers niks....

Hoop dat het nog goed komt!

tanisha
Geregistreerd lid

Bericht door tanisha » wo 13 nov, 2013 20:49

als je geen track en trace nummer hebt dan schijven ze het op geen nummer als je die wel hebt dan sturen ze je wel met een ander kluitje het riet in het zijn een stelletje prutsers daar bij de post! :thumbdown:

Sapphire
Donateur (7x)
Donateur (7x)

Bericht door Sapphire » do 14 nov, 2013 1:42

Orphy schreef:Hier ga je er dan wel vanuit dat het pakket überhaupt is opgestuurd.....
Mijn ervaring is helaas dat als de verkoper zegt het zonder T&T opgestuurd te hebben, dat meestal een reden heeft.
Zeker zeldzame onderdelen worden regelmatig "dubbel" verkocht.
Uiteraard krijgt dan 1 van de kopers niks...
Ja dat denk ik ook , maar ik wilde het niet uitspreken. Zeker gezien mijn goede ervaringen met deze verkoper ging ik vooralsnog uit van het goede. Ik heb hem nu gesommeerd het volledige bedrag terug te storten, we gaan zien of het er van komt. En anders ga ik het op een andere manier doen, maar daarover later meer als het zover komt.

Het lelijke is nog dat de verkoper me zo lang heeft laten wachten / aan het lijntje gehouden dat ik inmiddels niet eens meer kan reageren op tradera, want de 60 dagen termijn is al verstreken. Wel slim, maar ik krijg hem wel, ben namelijk nog wel iets slimmer dan hij.

Sapphire
Donateur (7x)
Donateur (7x)

Bericht door Sapphire » do 14 nov, 2013 1:45

tanisha schreef:als je geen track en trace nummer hebt dan schijven ze het op geen nummer als je die wel hebt dan sturen ze je wel met een ander kluitje het riet in het zijn een stelletje prutsers daar bij de post! :thumbdown:
Dat valt best wel mee, tot nu toe heeft de Post (NL) mij altijd prima geholpen. Daarbij weten we ook niet of, als er al een pakketje in het systeem zou zijn, het dan bij PostNL ligt of bijvoorbeeld bij de Svenska Posten.

tanisha
Geregistreerd lid

Bericht door tanisha » do 14 nov, 2013 2:37

het valt wel maar niet mee het valt wel rouw op je dak zeker als je als verkoper netjes wat opstuurt en er achteraf gezeik door komt

Plaats reactie